ویرگول
ورودثبت نام
Mahsa M
Mahsa M
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

طرز تهیه پلو کدو حلوایی شمالی

طرز تهیه پلو کدو حلوایی شمالی

میگم تا فصلشه از این پلوی دلبر به هیچ وجه نگذرین! حالا این چه پلوییه؟! ایشون پلو کدو حلوایی هستن که واقعا محبوب خونوادمون قرار گرفت؛ آقا خیلیی خوشمزه بود برخلاف تصور ذهنی من فکر میکردم شاید شیرین بشه ولی نه! واقعا بینظیر بودبریم‌سراغ آموزش تا براتون بگم اگه میخوایین درست کنین چطور درست کنین که لذتشو ببرین


مواد لازم برای تهیه پلو کدو حلوایی
? کدو حلوایی : نصف کدو ( متوسط )
? زعفرون دم شده : به میزان لازم
? کره : به میزان لازم
? سینه مرغ : ۱عدد
? ران مرغ بدون استخون : به میزان لازم
? پیاز : ۱ عدد
? فلفل سیاه و پودر سیر و نمک : به میزان لازم
? آبغوره : نصف لیوان
? زرشک : به مقدار دلبخواه
? جعفری تازه : برای تزیین

طرز تهیه پلو کدو حلوایی

⬛ اول از همه کدو حلوایی رو به خوبی پاک میکنید و مکعبی خورد میکنید و با مقداری کره و زعفران دم شده و نمک و فلفل سرخشون کنید.
⬛ سپس توی یه ماهیتابه دیگه سینه مرغ رو با مقداری رون مرغ بدون استخون که اونا رو هم مکعبی خورد کرده بودم با پیاز رنده شده و مقداری کره و فلفل سیاه و پودر سیر و نمک و زعفران دم شده میذاریم با شعله بالا به خوبی سرخ بشن تا آبدار بمونن و خوشمزه.
⬛ حالا کدوهارو به مرغمون اضافه میکنیم و بهش آبغوره اضافه میکنیم و میذاریم با حرارت بالا به خوبی آیغوره به خورد مواد بره و به روغن بیفته.
⬛ سپس بهش به دلخواه مقداری هم زرشک اضافه میکنیم که با زرشک فوق العاده خوشمزه میشه.
⬛ حالا برنجمونو که آبکش کردیم ته قابلمه سیب زمینی میچینیم روش برنج و سپس از مواد آماده شدمون و دوباره به این روال پیش میریم و در آخر زعفران دم شده روی برنج ریخته و میذاریم که پلومون دم بکشه.
⬛ در آخر هم روش موقع سرو کردن جعفری تازه خورد شده بریزین.


منبع: آشپزباشی

کدو حلواییپلو کدوتهیه پلو
من یک آشپز هستم که سعی میکنم آموزش غذاها رو یکجا براتون جمع کنم https://ashpazbashii.com
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید