ویرگول
ورودثبت نام
مصطفی اشرفی
مصطفی اشرفی
خواندن ۵ دقیقه·۴ سال پیش

خلاصه ای از کتاب اثر مرکب نوشته دارن هاردی

سلام این دومین نوشته من در ویرگوله، تصمیم گرفتم جملات تاثیر گذار کتاب اثر مرکب که برای خودم یادداشت کردم رو اینجا به اشتراک بگذارم. اگر کلی بخوام بگم این کتاب یه کتاب راز موفقیته! :) ولی با همه کتاب های دیگه ای که تو این زمینه دیدم متفاوته. من خودم اولین بار حدودا دو سال پیش وقتی روی صندلی انتهای کلاس سیستم عامل تقریبا خواب بودم اسمشو شنیدم‌ و همون موقع به خودم گفتم این استاد هم دلش خوشه ولی وقتی روز بعد از یکی از بچه ها شنیدم که کتاب اثرمرکب خوب کتابیه اسمش رو یادداشت کردم که بخونم و تقریبا سه ما پیش شروع کردم به خوندنش. با توجه به شرایط فعلی (کرونا رو عرض میکنم) امکان خرید نسخه چاپی رو نداشتم و طاقچه رو برای خرید کتاب انتخاب کردم و خیلی زود کامل خوندمش و دیدم اون رفیقمون حرف حقی زده حقیقتا. خب خیلی پر حرفی کردم دیگه بریم سراغ خود کتاب:

(پساپس از پر حرفی های بی معنای ابتدا نوشته عذرخواهی میکنم و میگم که از اینجا به بعد نوشته واقعا ارزش خوندن داره و پیشاپیش از غلط های نگارشی متن پوزش میطلبم)

  • در حقیقت شما انتخاب ها را انجام میدهید، سپس این انتخاب ها شما را میسازند
  • تازمانی که تصمیمات ناخودآگاهانه بگیرید، نمیتوانید به صورت خودآگاهانه این رفتار ها را تغییر دهید و عادت های مثبت را جایگزین آنها کنید
  • شما صد در صد!!! مسئول کاری که میکنید، کاری که نمیکنید و حتی واکنش در برابر رخدادی که برای شما اتفاق افتاده هستید و نه هیچ کس دیگر، بدون هیچ عذر و بهانه ای
  • فرمول کامل خوش شانسی!!: آمادگی + نگرش + فرصت ها + عمل
  • وقتی از دوران کودکی به بزرگسال فارغ التحصیل خواهید شد که مسئولیت کامل زندگی خود را بر عهده بگیرید
  • اولین قدم به سمت تغییر آگاهی است
  • هر عمل خوب و ماجرای جذابی با قدم های کوچک آغاز میشود، قدم اول همیشه سخت تر از چیزی است که به نظر می آید
  • رویه روزانه ای که بر اساس عادت های خوب تنظیم شده باشد باعث ایجاد تفاوت بین موفق ترین افراد میشود
  • انتخاب های شما تنها وقتی معنا دار هستند که بتوانید آنها را به تمایلات و آرزوهایتان وصل کنید
  • هوشمندانه ترین و محرک ترین انتخاب ها آنهایی هستند که با آنچه به عنوان هدف برای خود بر میگزینید و با ارزش های متعالی شما مطابقت داشته باشد
  • باید چیزی را بخواهید و بدانید چرا آن را میخواهید در غیر این صورت به راحتی جا میزنید
  • مادامی که چرا های شما مشخص نشده باشند، چگونه های شما بی معنی هستند
  • هیچ چیز در ما به اندازه وقتی که اعمال و رفتار هایمان با ارزش درونی مان مطابق نیستند ایجاد استرس نمیکند
  • دشمنان به ما دلایلی میدهند که با شجاعت ایستادگی کنیم، مبارزه، مهارت ها، شخصیت و تصمیماتمان را به چالش میکشند، ما را مجبور میکنند بر روی توانایی ها و نبوغمان کار کنیم
  • بدون انگیزه برای مبارزه چاق و تنبل میشویم و هدف و توانمان را از دست میدهیم
  • شخصی که چرای واضح با میل شدید و سوزان داشته باشد همیشه قادر خواهد بود در چگونگی انجام آن موفق شود
  • انتخاب + رفتار + عادت + زمان = اهداف (چقدر خفن)
  • هیچ وقت نمیتوانید زندگیتان راتغییر دهید مگر کاری را که هر روز انجام میدهید تغییر دهید
  • هرگز نمیتوانید با قربانی کردن خود موفق شوید
  • وقتی با وجود سختی و یکنواختی به تلاش خود ادامه میدهید پیشرفت میکنید و در رقابت بزرگ پیروز میشوید
  • شش استراتژی برای ایجاد عادت های خوب: 1-خودتان را برای موفقیت آماده کنید 2-به اضافه کردن فکر کنید نه کم کردن 3-به دنبال مسئولیت پذیری در جمع باشد 4-یک شریک برای موفقیت پیدا کنید 5-رقابت و رفاقت 6-جشن بگیرید
  • یک رویه روزانه که بر اساس عادات خوب و منظم ایجاد شده باشد افراد بسیار موفق را از سایر مردم جدا میکند
  • برای ساختن رویه های سودمند و موثر ابتدا باید تصمیم بگیرید چه رفتار ها و چه عادت هایی را میخواهید یاد بگیرید
  • زندگی مجموعه از تجربه هاست، هدف ما باید افزایش فرکانس و شدت تجربه های خوب باشد
  • ثابت قدم بودن عامل حیاتی در موفقیت است (اصن همین یه جمله کافیه بقیش اضافیه)
  • ما نمیتوانیم DNA خودمان را تغییر دهیم اما میتوانیم رفتار هایمان را عوض کنیم
  • سه نوع از تاثیرات روی هر کس اثر میگذارد: ورودی ها(چیزی که ذهنتان با آن تغذیه میکند)، مشارکت ها(مردمی که با آنها زمان میگذرانید)، محیط(پیرامون شما)
  • افکار منفی را بیرون بریزید و ایده های حمایت کننده، الهام بخش و مثبت را جایگزین آن کنید
  • هدف تبلیغات این است که حس کنید دچار کمبود هستید و این کمبود با خریدن بیشتر کالاهای بی ارزش آنها برطرف خواهد شد (چه عرض کنم!)
  • مراقب باشید! هرگز نمیتوانید با افرادمنفی بیرون بروید و انتظار اتفاقات مثبت در زندگی را داشته باشید
  • هیچ وقت از کسی که حاضر نیستید جایتان را با او عوض کنید درخواست نصیحت نکنید (اول کفش مرا بپوشید و این حرفا)
  • آرزوهایی که در قلبتان دارید شاید بزرگتر از محیطی باشد که خودتان را در آن می یابید، گاهی لازم است از محیط خارج شوید تا آرزوهایتان به وقوع بپیوندد
  • اینکه گامی به جلو بردارید یا به عقب کشیده شوید، به بالای جایگاه صود کنید و مدال را از آن خود کنید یا از میان تماشاچیان موفقیت دیگران را تشوق کنید به شما بستگی دارد
  • این مهم نیست که به محدودیت بر میخورید مهم این است که بعد از مواجهه با آن چه خواهید کرد
  • مواجهه با محدودیت ها مانع نیست بلکه فرصت است(عجب!)
  • آرزو نکنید ای کاش شرایط آسان تر بود آرزو کنید کاش شما بهتر میبودید(وی آر سو پاور فول)
  • انگیزه بدون عمل سبب ایجاد توهم میشود :))))))
  • برای گرفتن نتایج متفاوت باید کار ها را متفاوت انجام دهید

خب بالاخره به آخر این نوشته رسیدیم:) من شدیدا توصیه میکنم این کتاب رو بخونید ارزش وقتی که میزارید رو داره به نظرم.

از لینک زیر میتونید کتاب رو روی طاقچه پیدا کنید و احتمالا هزار تا روش دیگه هم برای تهیه این کتاب وجود داره:

https://taaghche.com/book/14694/%D8%A7%D8%AB%D8%B1-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%A8


تا نوشته بعد خداحافظ ...

انگیزهموفقیتاثرمرکبدارن هاردیتلاش
مصطفی هستم یک برنامه نویس
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید