ویرگول
ورودثبت نام
عطا
عطا
خواندن ۲ دقیقه·۲ ماه پیش

روز دوم مینویسم پس هستم!

امروز تصمیم دارم هر ساعت کارهایی که توی اون ساعت انجام دادم و بنویسم و پایان روز نگاهی به این لیست بندازم. میخوام چیکار بکنم نه! چیکار کردم رو. یه روز نرمال شما چه شکلیه؟ متشکا از چه کارهایی و چه احساستی هست؟ چند بار در روز خودتون رو از انجام کاری که باید بکنین منصرف میکنین؟؟ چند بار میترسین از شروع کردن؟ چند بار و چقدر برای دور شدن از حس پوچی سراغ گوشیتون میرین؟

بنظرم الگوی ساده و خوبیه برای اینکه به شما نشون بده روز و روزهاتون رو چطوری سپری میکنین و ایا اونقدری که خودتون فکر میکنین در مسیر کارها و اهدافتون هستین یا نه؟ من هستم ولی نه 100% ! میخوام این و به 100% برسونم. میخوام روز به روز تمرکزم رو بالا ببرم و از تعداد تصمیماتی که هر روز باید بگیرم کم کنم. یه جورایی ماشین وار تمرکز داشته باشم.

مثلا دیگه لازم نباشه برای عکاسی یا فیلمبرداری از محصولم فکر کنم و کلی بالا پایین کنم که آیا امروز انجامش بدم یا بازم به فردا موکلش کنم چون هنوز دقیقا نمیدونم چجوری و از کجا باید با این تجحیزاتی که دارم(گوشی آیفون که از سرمم زیاده و کلی فیلم و عکس خوب میشه باهاش گرفت) شروع کنم. یا مثلا امروز صبحانه چی بخورم؟ امروز اول بنویسم بعد زبان بخونم یا اول زبان بخونم و بعد عکاسی کنم. همه ی این موقعیت ها بسیار پیش پا افتاده بنظر میان و به نتیجه رسوندن این موقعیت ها نباید خیلی سخت باشه. اما همین موقعیت های ساده وقتی هر روز تکرار بشند و شما هم مجبور باشین هر روز انرژی و تمرکز بزارین چون میخواین هر روز بهترین تصمیم رو در هر موقعیتی بگیرین, کم کم فرسوده میشین و بعد از مدتی هم میبینین بیشتر زمان و انرژیتون صرف تصمیم های ساده روزانه میشه. شاید همین باعث میشه که شما هیچوقت انرژی و انگیزه کافی برای انجام اون کاری که همیشه میخواستین انجامش بدین رو ندارین؟

امتحانش کنین.
"دوست شما عطا"

سادهانرژیتصمیمروتین روزانهانجام دادن
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید