ویرگول
ورودثبت نام
عطا محمدی
عطا محمدی
خواندن ۲ دقیقه·۹ ماه پیش

شاکی ، تغییر جایگزین تغییر

روز اول | در کودکی ، همیشه از یک موضوع ، بیش تر از همه چیز بدم میامد. آری ، درست است. شکایت کردن و عدم رضایت به آن چیزی که در زمان فعلی موجود است. چه خوب ، چه بد!

بزرگتر شدم. وارد دوره راهنمایی شدم در یک فضای بسیار متفاوت از آنچه به آن ، عادت داشتم. فهمیدم اگر شاکی نباشم ، کسی به داد این بی توان نخواهد رسید. کم کم ، با کمک هم کلاسی هایم ، شاکی بودن را آموختم. حس خوبی نداشتم اما امان از اجبار...

به امید اینکه قرار است وضعیت را برای خودم تغییر دهم ، به یک انسان شاکی ، پرخاشگر اما منطقی و کمی درسخوان تبدیل شده بودم.

نسبت به هر اتفاقی در آنجا ، یک ری اکشن نامناسب داشتم و عملا پرخاشگری به یکی از صفات اساسی من که بدون آن ، توان بیان هیچ چیزی را نداشتم ، تبدیل شده بود.

سه سال سخت اما شیرین را با مسیری متلاطم گذراندم. به آنچه میخواستم ، رسیده بودم اما حال یک چالش بزرگ داشتم ، آن هم این بود که چطور این صفات را که در طی سه سال به دست آورده بودم ، از صافی رد کنم تا صرفا ، با عناوین مثل شاکی ، پرخاشگر یا بد خلق مواجه نشوم.

فرصت را در هنرستان ، غنیمت شمردم . با خودم فکر کردم که میتوانم در سه سال که این صفات را به دست آورده ام ، در سه سال هم از بین ببرمشان.

هر روز که از این سه سال میگذشت ، من هیج تغییری احساس نمی کردم ، هرزگاهی احساس می کردم که کمی تغییر کرده ام که همیشه اشتباه از آب در می آمد.

باید یک فکری به حال خودم میکردم ، تبدیل به کسی شده بودم که از آن بدم می آمد. همیشه شاکی بودم و از هرچیزی که به فکرتان می آمد ، شکایت داشتم . اصلا یک وضعیت عجیب ، حاکم روح و روانم بود.

هنرستان هم تمام شد و من همچنان آن صفات را داشتم و اصلا از وجودشان خوشحال نبودم. دیگر امیدی به تغییر در نداشتم و باور کرده بودم که دیگر راه برگشتی وجود ندارد ، اما یک اشتباه بزرگ داشتم.

اشتباهم اینجا بود که نمی دیدم. آری !!!

نمی دیدم .


ندیدن به این معنی بود که چشمانم باز بود اما در ذهن و قلبم بسته بود. منتظر یک ساختار شکنی از طرف دیگران بودم در صورتی که هنوز خودم حاضر تغییر نبودم.

همین بود که فهمیدم ، تغییر کردن هم سخت و هم آسان فقط باید حاضر به تغییر باشی.

تغییرشاکیخودمونیتمرین نویسندگی
تراوشاتِ ذِهنی کالبد یک دانشجو به دور از آنچه به نظر می آید... | ملقب به آدَم فَضایی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید