ویرگول
ورودثبت نام
atefeh.gholizaadeh
atefeh.gholizaadeh
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

عنکبوت های خونتون رو نکشید تا پولدار بشید!


ایرانی نیستی اگه به یه همچین جملاتی برنخورده باشی! که اگه فلان کار رو کنی اون وسیله ای که گمش کردی پیدا میشه! یا اگه راس فلان ساعت بخوابی فلان اتفاق خوب توی زندگیت میفته!

به یه چیزی امیدوارم اونم اینه که این جور جملات برامون فقط جنبه ی سرگرمی و گذران وقت و حتی خنده داشته باشه...

ولی امان از اون روزی که بشه سرلوحه ی زندگیمون و مو به مو هم بهشون عمل کنیم!

نمیدونم شنیدین یا نه که می گن وجود عنکبوت ها در خونه باعث پول دار شدن اعضای اون خونه می شه!

البته من برعکس این جمله رو هم شنیدم که میگن عنکبوت فقر میاره! خب! همین تضاد ها و تناقض ها خودش باعث نمی شه یکم شک به دل خودمون راه بدیم؟

یادمه نزدیک های عید نوروز بود و برای کمک به خونه تکونی رفته بودیم خونه مادر بزرگم، که من پشت مبل یه عنکبوت دیدم که تار هم تنیده بود و دو سه تا مورچه ام به دام انداخته بود و خلاصه واس خودش داشت گذران عمر می کرد :) ناخودآگاه گفتم عه! عنکبوت! یک دفعه مادر بزرگم با صدایی نسبتا بلند گفت: مادر بکشش فقر میاره! از اون طرف هم دختر دائیم گفت: عنکبوت های خونتون رو نکشید تا پولدار بشید!

حالا من که هم خندم گرفته بود هم بین دو تا نسل متفاوت گیج شده بودم با یه دستمال عنکبوت رو گذاشتم بیرون پنجره که بره به زندگیش ادامه بده.. درسته! نه کشتمش، نه اجازه دادم توی جایی که محل زندگی منه بمونه..

الان سه سالی از اون ماجرا می گذره و مادر بزرگ من هم چند ماهی هست که به رحمت خدا رفته..

و نه پول دار تر شد نه فقیر !

می خوام بگم بیایم و این باورهای بی ریشه و اساس رو دور بریزیم و انقدر به سمتشون انرژی نفرستیم و سینه به سینه به آیندگانمون انتقال ندیم....


شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید