ویرگول
ورودثبت نام
عاطفه سلحشور
عاطفه سلحشور
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

یافتن جواب برای پرسش‌های ناگفته و پایه‌گذاری صنعت جدید

پرسش‌های ناگفته یعنی حتی خود مخاطب‌ها از نیازهاشون اطلاعی ندارن و انقدر با وضعیت موجود خو گرفتن که شکایتی هم نمی‌کنن؛ یه جورایی انگار سوالی تو ذهنشون شکل نمی‌گیره.
ولی گاهی بعضی آدم‌ها مثل ادیسون به دنبال جواب این سوال‌ها می‌رن و به جای بهبود عملکرد شمع، لامپ رو اختراع می‌کنن.
من برای نوشتن این پست لینکدینم دنبال یه مثال تو کسب‌وکارهای جدید بودم که چطور به پرسش‌های ناگفته جواب دادن که یهو یاد برند Contour Cube افتادم.
شاید شما هم درمورد فواید ماساژ دادن صورت با یخ شنیده باشید یا ویدئوهایی رو دیدین که بعضی‌ها راز زیبایی‌شون رو استفاده از یخ می‌دونن.
حتی بعضی‌ها صورت‌شون رو سر صبح تو آب یخ می‌ذارن تا پفش بخوابه و فرش‌تر دیده بشن.
خالق این برند هم با نصایح روزانه‌ی مادرش برای استفاده از یخ روبه‌رو بوده ولی برای انجام این روتین به یه مشکل ساده برمی‌خوره.
وقتی شما تیکه‌های یخ رو از فریزر درمیارین و به صورتتون می‌زنین، این یخ‌ها آروم آروم آب میشن و همه جاتون به قول خارجی‌ها Shitty میشه.
مثلا من تنها راه‌حلی که براش پیدا کرده بودم این بود که برم جلوی روشویی این کار رو انجام بدم ولی باز هم از دستام آب سرازیر میشد..
خلاصه این خانم به ذهنش می‌رسه که یه قالبی تهیه کنم که شکل مناسبی داشته باشه و به وسیله اون بشه صورت رو با یخ و بدون کثیف‌کاری ماساژ داد.
این برند تونست با خلق جواب ساده‌ای که برای یه سوال پرسیده‌نشده پیدا کرده بود خیلی زود و در کمتر از یک سال دیده بشه.
اگه شما هم مثالی برای پرسش‌های ناگفته به ذهنتون میرسه برام کامنت بذارین بلکه ذهن همه‌مون برای پیدا کردن پرسش‌های ساده ولی ناگفته بازتر بشه :)

پرسش‌های ناگفته
پرسش‌های ناگفته


پرسش‌های ناگفتهایده کسب‌وکارایده خلاقانهموفقیت برندبازاریابی
فقط می‌دونم دنیای تبلیغات برام زیادی جذابه؛ هنوز خیلی راه دارم برای کشف خودم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید