ویرگول
ورودثبت نام
عاطفه سلحشور
عاطفه سلحشور
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

چرا چت کردن از کتاب خوندن راحت‌تره؟

من کتاب ذهن استراتژیست نوشته دکتر مجتبی لشکربلوکی رو همراه خودم تو سفر داشتم و با خوندن هر صفحه بیشتر جذب این کتاب می‌شدم؛ اما در حین مطالعه هر وقت گوشی‌م کنارم بود و یه notification میومد، گوشی رو برمی‌داشتم و شروع می‌کردم به چت کردن یا چک کردن شبکه‌های اجتماعی؛ یهو به خودم میومدم می‌گفتم بابا مگه قرار نبود کتاب بخونی الان نیم ساعته تو گوشیتی؟
بعد دوباره با خودم قرار می‌ذاشتم که حالا باید بیشتر از این نیم ساعتی که وقت تلف کردی کتاب بخونی؛ خوندن رو تا یه جایی ادامه می‌دادم و به ساعت نگاه می‌کردم و هنوز نیم ساعت تموم نشده بود.
اونجا بود که یه سوال ذهنم رو درگیر کرد:
چرا چت کردن از کتاب خوندن راحت‌تره؟
سوال خنده‌داری به نظر می‌رسه ولی واقعا ذهنم رو مشغول کرد.
با چندتا سرچ به یه جواب جذاب و تامل‌برانگیز یا شاید هم واضح رسیدم:
مغز ما ترجیح می‌ده کارهای ساده رو انجام بده تا این که زحمت بکشه و تمرکز کنه.
به بیان دیگه چت کردن برای مغز مثل زمان‌های استراحت می‌مونه که می‌تونه همه‌جا سیر کنه و نیاز نداره روی محتوای خاصی تمرکز کنه.
این جواب یه جورایی برای من الهام‌بخش بود.

انگار یکی با مهربونی بهم گفت: ببین انجام هر کار مفیدی تو دنیا برای انسان‌ها سخته؛ پس خودت رو به سخت کار کردن عادت بده که چاره‌ای جز این نداری:)

سخت‌کوشی
سخت‌کوشی


کتابکتاب خوندنسخت‌کوشیچت کردنسوال
فقط می‌دونم دنیای تبلیغات برام زیادی جذابه؛ هنوز خیلی راه دارم برای کشف خودم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید