ویرگول
ورودثبت نام
آتنا لطافت
آتنا لطافت
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

تجربه کاربری با Chat Gpt

همیشه از زیر مقاله نوشتن مخصوصا طولانی و سئو شده در می‌رفتم. نوشتن همیشه برام یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا بود و هنوز همچنان هست. اما اجبار مدیرعامل این‌بار من رو وادار به نوشتن دومین مقاله‌ام کرد. یک مقاله با موضوع "کاربرد CRM برای صنعت هتل‌داری". سایت‌های ایرانی با این موضوع، محتوایی نداشت یا حداقل محتوای خوبی که بشه ازش ایده گرفت پیدا نکردم. به چند تا سایت خارجی سر زدم، دو سه تا مقاله ترجمه کردم و تونستم حدود 800 کلمه بنویسم. اوضاع بهتر شد و امیدوارتر شدم. گفتم برم سراغ Chat Gpt ببینم اون چی داره. بدون معطلی جمله ای که براش تایپ کردم این بود:

یک مقاله 2000 کلمه‌ای با موضوع کاربرد CRM در صنعت هتل‌داری بنویس.

سریع شروع به تایپ کرد. از عنوان و مقدمه شروع کرد و من پیش خودم گفتم ایول این هوش مصنوعی حتی اصول مقاله‌نویسی رو هم بلده. من همچنان با ذوق منتظر خروجی بودم. خیلی خوب پیش می‌رفت تا اینکه وسطای نوشتن پاراگراف دوم متوقف شد. احتمال دادم 2000 تا حرف تایپ کرده. منظورم از کلمه رو بهش توضیح دادم و باز منتظر شدم. خلاصه 2000 کلمه که نه ولی در حد چند پاراگراف نوشت. در نهایت بعد از خوندن و کلنجار رفتن باهاش فهمیدم محتوای خوبی نیست و حتی خود من رو هم جذب نکرد. محتواهاش پراکنده بود و یه موضوع رو چندین بار با کلمات متفاوت نوشته بود. اگر یک انسان این محتوا رو می‌نوشت می‌گفتم این چیه نوشتی و آب بستی به مقاله‌ات که فقط بگی نوشتم؟

اما خب هوش مصنوعی بود و اگر غر می‌زدم باید مفهوم جملاتم رو هم براش تایپ می‌کردم. این شد که بی‌خیال Chat Gpt شدم و دوباره آستین بالا زدم برای نوشتن. البته از محتواش تو مقاله‌ام استفاده کردم و حتی یه جاهایی رو کپی پیست کردم اما درکل با توجه به تعریف‌هایی که ازش شنیده بودم انتظارم رو برآورده نکرد.

قبل از کار با این دوست هوشمندمون خیلی ازش می‌ترسیدم. البته که ترسناک و هیجان‌انگیز هم هست. فکر کن تو چند ثانیه جواب همه پرسش‌هات و برات تایپ می‌کنه و با لحن زبون خودت باهات حرف می‌زنه و حتی کد نویسی هم بلده و کلی قابلیت خفن دیگه. اما مطمئن شدم هنوز خیلی جا داره تا دنیا رو متحول کنه و به نظرم هنوز نمی‌تونه جای گوگل رو بگیره. البته که این حرف‌ها چیزی از ارزش‌های این دوستمون کم نمی‌کنه. امیدوارم روزی و نبینم که کلی نیروی انسانی بیکار شده باشند و هوش مصنوعی کم کم تبدیل به بزرگ‌ترین دشمن بشر بشه. هرچند که اون روز دور از ذهن نیست و دیر و زود این اتفاق میفته.

این تجربه کار من با Chat Gpt بود. خوشحال میشم برام تجربه‌های کاربری خودتون رو بنویسید و بگید به نظر شما نقاط ضعف این هوش مصنوعی در چیست.

هوش مصنوعیchat gptتجربه کاربرینوشتن مقاله
یک همیشه جونیور بازاریاب دیجیتالی :)
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید