ویرگول
ورودثبت نام
آیدین گل محمدی
آیدین گل محمدی
خواندن ۱ دقیقه·۲ روز پیش

شروع سفر ما در سرزمین Dart

یکی از چالش های همیشگی ما در استفاده از ابزار ها، یادگیری چگونگی رفتار آن ابزار است. اینکه چطور کار می‌کند، چه کاربردی دارد و مثال هایی از این قبیل...

در این مقاله به چگونگی رفتار قواعد زبان Dart خواهیم پرداخت و مطالب زیر را بررسی خواهیم کرد.

شروع با Hello World:

هر برنامه به تابع ()main نیاز دارد، جایی که اجرای برنامه شروع می شود. توابعی که مقداری را بر نمی‌گردانند و نوع آن void است. برای نمایش متن روی کنسول، می‌توانید از تابع ()print استفاده کنید:


آشنایی با Variables:

در Dart، انگار که خود کامپایلر یک ذهن‌خوان حرفه‌ای است! شما می‌توانید اکثر متغیرها را بدون تعیین صریح نوع آن‌ها با استفاده از کلیدواژه var تعریف کنید. کامپایلر هم با نگاه کردن به اولین مقداری که به متغیر می‌دهید، نوع آن را حدس می‌زند.

درباره متغیرها در دارت بیشتر بدانید: مقادیر پیش‌فرض، کلمات کلیدی final و const، و تایپ استاتیک رو به طور کامل بررسی می‌کنیم.


آشنایی با Imports:

برای دسترسی به توابع و متدهای تعریف شده در فایل ها و یا کتابخانه‌های دیگر، از import استفاده می‌شود.

بیشتر بدانید: برای مطالعه بیشتر درباره کتابخانه‌ها و مکانیزم‌های کنترل دسترسی (visibility) در دارت، به مباحث پیشوند کتابخانه‌ها (library prefixes)، مکانیزم‌های نمایش (show) و پنهان‌سازی (hide) اعضا و بارگذاری تنبل (lazy loading) با استفاده از کلیدواژه deferred.


آشنایی با Classes:

این بخش به مفهوم کلاس‌ها در زبان برنامه‌نویسی دارت (Dart) می‌پردازد. یک کلاس مانند یک نقشه برای ساخت اشیاء (objects) عمل می‌کند. هر شیء نمونه‌ای از یک کلاس است و ویژگی‌ها (properties) و رفتارهای (methods) خاص خود را دارد.

زبان برنامه‌نویسیبرنامه نویسی موبایلflutterdartکلمات کلیدی
آیدین هستم کوچک برنامه نویسی در حوزه موبایل، همراه من باشید تا در اقیانوس وسیع نرم افزار صفحات کوچک در دستتان را به سلطه بگیریم و ارزش بیافرینیم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید