ویرگول
ورودثبت نام
از خود تا خدا
از خود تا خدا
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

16-رژیم های جسمی و روحی برای پاکسازی من

قبلا گفته بودم که حس می کردم برای رسیدن به صلح درون باید کار بیشتری از مراقبه های نصف و نیمه و دعاهای شبونه انجام بدم! اما نمی دونستم چه کاری و از طرفی هم نمی خواستم هیجان زده و چشم بسته کاری انجام بدم و دو روز بعد بذارمش کنار

در کتابی که دارم می خونم (جنگجوی صلحجو) فهمیدم که مرحله بعدی پاکسازی من چیه

گرچه این کتاب خیلی کلی و سربسته از همه چیز حرف زده و شاید نکته آموزشی بسیار کمی داشته باشه اما فهمیدم باید در این مرحله روی پاکسازی جسمم و تقویت اراده ام کار کنم

برای جسمم رژیم غذایی خاصی رو از این کتاب ایده گرفتم که چیزی بین خام خواری و گیاه خواریه اما با یه تفاوت! از یک تیر شروع کردم و به جز گوشت و فراورده های گوشتی، قند و شکر، قهوه جات، نمک رو هم مصرف نمی کنم و از همه مهم تر اینکه اصلا از خوراکی های کارخانه ای که حاوی مواد نگه دارنده و افزودنی های شیمیایی هستن هم استفاده نمی کنم(فقط کمی لبنیات رو می خورم چون فعلا چاره ای نیست!)

بیشتر سعی می کنم غذاهای خام سالادطور و به قول کتاب، غذاهایی که انرژی خاک و خورشید رو در خودشون دارن (نه خوراکی های ساختگی کارخانه ای) رو مصرف می کنم.این کار باعث سبکی بدن و پاکسازی جسم میشه و از طرفی اراده آدم رو هم قوی می کنه وقتی بر وسوسه خوردن غلبه می کنی.(در این رژیم باید مغزها روزانه مصرف بشن برای تقویت بدن)

اما کار دوم که هم برای تقویت اراده خوبه هم پاکسازی روان و فکر، ترک اعمال جنسی هست که گاندی هم شدیدا توصیه اش کرده! اعمال جنسی رو باید کنار گذاشت (نه به این خاطر که حرام و تابو و ... هست) چون اینقدر نیازی قوی در ماست که عملا تسلیمش هستیم و ما رو کنترل می کنه و وقتی خودنمایی می کنه همه فکر و حالمون رو اسیر خودش می کنه

باید اینقدر از مسائل جنسی آگاهانه و با شکیبایی فاصله بگیریم تا بتونیم بر این نیاز طبیعی و حیات بخش بدن مسلط بشیم و از قید اسارت اون آزاد...

این فقط ترک عمل جنسی نیست باید فکرمون رو هم از این نیاز رها کنیم که به نظرم رهاسازی فکر بسیار سخت تر از ترک عمل هست...

....

پ.ن: قبلا گفتم که در ناحیه چاکرای گلو گرفتگی شدیدی دارم.به توصیه یکی از دوستان که مدرس یوگا هستن شبها سنگ نمک به دور گلوم می بندم و با هموا مراقبه می کنم و می خوابم.در این مدت در حین مراقبه دیگه اون گرفتگی رو احساس نمی کنم اما از طرفی تجربه ای مبنی بر پاکسازی و باز شدن چاکرای گلو رو هم نداشتم.فعلا ادامه می دم تا ببینم چی پیش میاد!

خدا
تمام انسانها باید دل در گرو صلح و عشق الهی داده و به یگانه سرنوشت رسیدن به خالق تسلیم بشن
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید