ویرگول
ورودثبت نام
از خود تا خدا
از خود تا خدا
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

19-سه ماه گیاهخواری، امتحان جدید و معرفی سایت حیات صلح

در این مطلب، در مورد سه چیز صحبت می کنم. تجربه های گیاهخواری من، تصمیم و امتحان جدیدم و معرفی سایت حیات صلخ.

گیاهخواری

به نظر من گیاهخواری بیشتر از اینکه یه سبک زندگی باشه، طرز فکره. این فکر به ما کمک می کنه چرا باید گیاهخوار باشیم و همین فکر کمک می کنه تا گیاهخوار بمونیم.

من هم دلایل معنوی و پزشکی خاص خودم رو دارم و کسی رو هم تشویق به گیاهخواری نمی کنم.چون معتقدم افراد باید از نظر روانی آماده ورود به گیاهخواری بشن تا بتونن دلایل اخلاقی و معنویش رو بپذیرن.

و اینکه هنوز ثمره مستقیمی از گیاهخواری رو در خودم ندیدم که بگم خیلی خوبه و برای بدن و روح مفیده و ...

اما الان که سه ماه از گیاهخواری من گذشته،چند نکته می تونه شنیدنی باشه:

-ماه اول رو نیمه خام گیاهخوار بودم اما از پسش بر نیومدم.واقعا سخته و برای شروع،توصیه نمی کنم.اول باید به گیاهخواری عادت کنیم و بعد آماده خام گیاه خواری بشیم.همچنین تهیه سه وعده غذا برای خام خواری هم واقعا سخته!!

-بعد از سه ماه هنوز به غذاهای گوشتی، کباب،فست فود و... علاقه و میل دارم اما نه خودمو سرزنش می کنم نه اینو چیز بدی می دونم.سه سال از خوردن غذاهای گوشتی لذت بردم و مشخصه هم میل و هم وسوسه اش تا مدتها با من می مونه

-هنوز گیاهخواری در خیلی از خانواده ها تصمیم مورد احترامی نیست (کاری اشتباه تلقی میشه و بدون دونستن دلایل علمی و معنویش، گیاه خواری رو به کل رد می کنن!

-گیاهخواری هم مثل همه تغییرات در زندگی،به مرور زمان نتایج خودش رو نشون میده.پس دنبال نتیجه و اثبات خوبیش برای خودم نیستم.می پذیرم تصمیمی مهم برای منه و با همه مشکلاتش کنار اومدم.

-با گوشت خوردن اعضای خونواده مشکلی ندارم.حتی گوشت می خرم و واسشون خرد و بسته بندی می کنم.هر کس باید برای خودش تصمیم بگیره و زندگی کنه

-اگر گیاهخواری با دلایل معنوی انتخاب بشه،ماندگاری بیشتری در زندگی داره،پس بهتره در کنارش به سایر دغدغه های معنوی و یا مراقبت از حیوانات هم توجه بشه


آزمون جدید

در مقاله شماره 16 گفتم که برای از بین بردن یکی از ایگوها و تسلط بیشتر بر جسم و روحم، ترک عمل جنسی رو شروع کردم که کمتر از یه ماه تونستم با اون رویه باشم.

بعد از دو ماه که فهمیدم آمادگی بیشتری پیدا کردم دوباره شروع کردم تا دور از رابطه جنسی باشم تا بتونم گرایشان شهوانی خودم رو کنترل کنم (نه اینکه اون منو کنترل کنه).قطعا سخته، مبارزه با افکار و امیال سخته و سخت تر هم میشه وقتی آگاهانه خودت رو ازش دور می کنی.

امیدوارم این دفعه بتونم به هدفم برسم، گام اول اینه که خودم رو نگه دارم، در گامهای بعدی باید افکار و امیالم رو به شهوت جنسی کم و کنترل کنم(این آزمون برای من یکی از سختترین هاست چون سالهاست درگیرشم و هیچ وقت نتونستم شکستش بدم!!)


معرفی سایت حیات صلح

سایت جدیدم با نام حیات صلح چند هفته پیش راه اندازی شد. این سایت رو بر اساس دغدغه های معنویم ساختم و داخلش مقالات و ویدئوها و پادکستهای معنوی منتشر می کنم.

هدف سایت درامدزایی و کسب و کار نیست(گرچه برنامه هایی برای فروش محصولات آموزشی، محصولات صنایع دستی خیریه و ... دارم) اما درآمدهای آینده اش برای تامین مالی پروژه بزرگیه که آرزوشو دارم. راه اندازی کاری که هم به تمام گرایشات درونیم جواب میده هم به مردم و گسترش معنوی و صلح درون کمک زیادی می کنه...

خداگیاهخواری
تمام انسانها باید دل در گرو صلح و عشق الهی داده و به یگانه سرنوشت رسیدن به خالق تسلیم بشن
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید