ویرگول
ورودثبت نام
اعظم اسکندری
اعظم اسکندری
خواندن ۴ دقیقه·۲ سال پیش

نمیدونم چی در انتظارمون هست؟

نمیدونم چی در انتظارمه
نمیدونم چی در انتظارمه

در روزهای پر از تنش، عدم شفافیت دچار یک مه آلودگی برای آینده خود شده ایم. جمله های " چی در انتظارمون هست" و " قرار چطوربشه" در کلام هامون شنیده می شود. حتی در خلوت خودمون ،در شب بیداری ها تکرار می شود.

واقعا چی در انتظارمون هست؟!

طی تحقیقاتی گسترده که روی رفتار انسان انجام شده است، حدودا 90 درصد کارهای امروز ما تکرار روز گذشته ی ما هست. بله همان روزهای تکراری که می شنویم و می بیینیم.
کافیه برای پاسخ به سوالمان یک مروری به گذشته نزدیک داشته باشیم. و به میزان کارهای تکراری امروز توجه کنیم. اگر با خودمان صادق باشیم به یک جواب واحد می رسیم.
پاسخ: " هیچ شق القمری اتفاق نمیفته، اگر همین جوری پیش برم نهایت همین حس و حال، درامد خواهم داشت البته اگر شانس بیارم و اتفاق بدتر نیفته. یعنی در خوش بینانه ترین حالت 2و3 درصد بهتر از امروزم. اما خدا نکنه گیر کنم در مسیله ی، بدتر از این میشم!!!!!!!!!"

به همین سادگی، آینده خودمان راحت قابل تخمین است. لطفا دچار توهم نشویم. روراست باشیم تا بتوانیم راه چاره ی بهتر تدبیر کنیم. حداقل واقعیت را ببینیم و دروغ تحویل خودمان ندهیم. در این صورت هست که می شود آینده ی دیگر تخمین زد.

آینده ی من چطور تغییر می کند؟

به شما تبریک می گویم تا این قسمت مطلب با من پیش آمدید. طبق عادت های روزانه سرسری از مقاله و عنوانش رد نشدید.
کلمه تغییر واقعا هم هیجان دارد هم ترسی درونش نهفته است. تغییر یعنی پذیرش امروز خود، دیدن واقعیت ماجرا، قدم گذاشتن در مسیر و جاده جدید و ناآشنا، دست و پنجه نرم کردن با چالش ها و درد ها.
امیدوارم ترس از آینده و ترس از موفقیت را در شما زیاد نکرده باشم. حالا راه حل برای تغییر امروز و ساخت آینده چیست؟
منتظر پاسخ عجیب وغریب از من نباشید. چون پاسخ را همگی می دانیم. " تغییر روتین و عادت های زندگی"
اما مسیله ی بزرگ پاسخ به این سوالات است:

· از کجا شروع کنم؟

· کدوم کار یا رفتار مهم تر هست؟

· از کدوم عادت و کار شروع کنم که زودتر موفق بشوم؟

· کی نتیجه مشخص می شود؟

· چه طوری به صورت مستمر ادامه بدهم که انگیزه ام نخوابد؟

· اگر سست شدم چی؟

· من بارها شروع کردم اما ناامید شدم.

· کلی کار داریم

· تا کاری شروع می کنم از هر طرف موانع ظاهر می شود و کارم نیمه رها می شود.

· یک سری مسیولیت های روتین دارم و نمی توانم رهایش کنم. چطوری عادت های جدید در کنار مسیولیت های زندگی ام بسازم؟

باور کنید همگی این سوالات و موارد برای افراد موفق وجود داشت و دارد. منتها یک بار مسیری جدید با چالش های آن طی کردند و به موفقیت نسبی رسیدند. اکنون با نیروی بهتر عادت وکارهای جدیدی که احتمال موفقیت می دهند را تست می کنند. اگر هم نشد و شکست خوردند. مسیر دیگر را امتحان می کنند. بله شکست جزی از مسیر موفقیت است.

راه کار درست:

اگر امروز فقط و فقط یک کار کوچک را انتخاب کنم. مثل مسواک زدن، بیداری به موقع، مطالعه روزی 5 دقیقه یا یک صفحه، نوشتن یک کار مهم روز روی برگه، مرتب کردن میز کار یا اتاق خود، ورزش به اندازه 1 دقیقه و در حد کشش، مراقبه 5 ثانیه و شکرگذاری 2 کلمه ی.
حالا بعد از انتخاب یک کار، زمانی برای اجرای آن مشخص کنم. مهم تر بعد انجام همان یک کار کوچک، احساسی خوب بروز بدهم. یقینا با انجام این کارها مغز شما، شما را برای اجرای مجدد همان یک کار به صورت هر روز ترغیب خواهد کرد.
به شما قول می دهم این فرمول را اجرا کنید. حتی در روزهای بد و ناخوش همان کار را انجام خواهید داد. چون به صورت روتین درآمده است.

نکته 1: لطفا در مسیر روتین و عادت سازی صبور باشید. همان یک کار برای مدتی چون 15 روز یا حتی یک ماه مستمر انجام دهید. بعد کار کوچک بعدی را آغاز کنید. در این مرحله شما دو کار کوچک را پیش می برید. مجدد کار دوم را برای مدتی اجرا کنید. بعد کار کوچک سوم را پیش بگیرید.و الی آخر.

نکته 2: حتما برای انجام همان یک کار کوچک خوشحال باشید. از خود تشکر کنید. چون همان دانه های کوچک رشد خواهند کرد و به درخت پر بار خواهند رسید.

در صورت هر گونه سوال و یا ابهامی، راهنمایی بنده در خدمت شما هستم.

در آخر از شما تشکرویژه می کنم زمانی را برای رشد خود اختصاص دادید. همچنین زمانی برای من در نظر گرفتید و مطلب مرا مطالعه کردید. در انتها نظر خود را با من به اشتراک می گذارید.



کارموفقیت
اعظم اسکندری مربی عادت سازی به شما کمک می کند تا عادت هایی ایجاد کنید که باعث موفقیت در کسب وکار، زندگی شخصی شما می شود.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید