ویرگول
ورودثبت نام
azam afshar
azam afshar
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

دخترکی در کوچه پس کوچه های دیجیتال مارکتینگ...

دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ


داستان آشنایی من با نقش اول قصه به زمستون هزارو چهارصد برمیگرده. تابستون همون سال تازه دانشگاه رو تموم کرده بودم و به داشتن شغل و استقلال مالی نگاه جدی تری داشتم. مثل همه دانشجوها که بعد از تموم شدن درسشون میوفتن تو دریایی به اسم بازار کار و اصلا معلوم نیست آخرش جریان آب اونا رو به چه ساحلی برسونه! اول از همه شروع کردم به زیر و رو کردن آگهی ها، از آی استخدام، جابینجا و.. خلاصه هرجا که به ذهنم میرسید که ممکنه کار فرماها اونجاها آگهی بدن رو زیر رو میکردم. و هر روز سردرگم تر از دیروز میشدم، نکته ای که همیشه ذهنمو درگیر میکرد این بود که مگه یه فرد بیست و سه ساله که از اتفاق تازه هم دانشگاهشو تموم کرده چطور میتونه هم بالای سه سال سابقه داشته باشه و به چه و چه مسلط باشه؟ اما نکته ای که از غرق شدن تو آگهی ها متوجه شدم این بود که صرفا داشتن یه مدرک دانشگاهی نمیتونه به من کمک کنه. اگرچه که هنوز مدرک گرایی تو کشورمون رواج داره .


اما واقعا چی میتونه به من و امثال من کمک کنه ؟

حتما با خودتون به مسائل خیلی پیچیده فکر میکنید. بزارید بهتون بگم، اون فقط یه کلمه است به اسم مهارت. آره مهارت. البته که به ظاهر یه کلمه هست ولی اندازه یه دنیا حرف توشه. وقتی که متوجه این موضوع شدم به این فکر کردم همیشه اونای که یه مهارت بلد بودن مثلا خیاطی، آرایشگری و... آدم های خلاق تر و مستقل تری بودن تو هر دوره ای از تاریخ.

یاد یه جمله از مامان بزرگم افتادم که همیشه میگفت:«هر چیزی که یاد میگیریو بنداز پشتت یه روزی به کارت میاد.»که به تعریف امروزی منظورش میشه، همیشه در حال یادگیری بودن و مهارت داشتن.

بله اینطور شد که شروع کردم به گوگل گردی که الان چه مهارت هایی رو بورسه؟ و با کلمه ای به اسم دیجیتال مارکتینگ آشنا شدم. راستش اوایلش خیلی چیز زیادی ازش سردر نمیاوردم. خدا پدر گوگل رو بیامرزه که دستمو گرفت و با سرچ یه چیزایی ازش دستگیرم شد. یه روز که اینستا رو بالا و پاین میکردم با پله به پله آشنا شدم. و په به پله دروازه ای شد برای ورود من به این حوزه.

با دوره مقدماتی شروع کردم و کلی نکته از این اقیانوس که من یه قطره ازش بودم یادگرفتم. مصمم تر به راهم ادامه دادم تا به سئو رسیدم.

سئو دیگه چیه ؟


سئو مخفف Search Engine Optimization ،که بهینه سازی موتور جست و جو هم میگن. تعریف خودمونی ترش اینطور میشه که؛ سایت شما بره زنبیلشو بزاره اول صف (گوگل) که وقتی یه کلمه ای سرچ میشه و ربط داره به سایت شما کاربر زحمت نکشه بره توی زنبلای آخر صف رو ببینه، صاف بره سر زنبیل شما.


حالا اگر توهم مثل من علاقه مند سئو هستی با خودت میگی خوب از کجا یاد بگیرم؟

بیا تا بهت بگم؛ از همه این سایت ها میتونی یادبگیری. کافیه فقط روشون کلیک کنی تا وارد دنیای اسرار آمیز سئو بشی.

https://www.coursera.org/

https://www.hubspot.com/

pelle be pelle

آخر داستان

خلاصه دوست عزیز، برای اینکه تو اون دریایی که اول قصه برات گفتم غرق نشی لازمه که یه قایق داشته باشی تا غرق نشی. وقتی سوار قایق خودت باشی دیگه دریا تو رو به یه ساحل ناشناخته نمیبره؛ بلکه با هدایتش تو یه اسکله ای لنگر میندازی که پر از استراحت گاه های خاص و جذابه.

اینم یادت باشه که هیچکسی خلاق و موفق به دنیا نمیاد، آدما هم مثل خیلی چیزای ساخته شده تو دنیا به مرور ساخته میشن.

دیجیتال مارکتینگسئوپله به پلهپله به پله
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید