ویرگول
ورودثبت نام
majid azarkish
majid azarkish
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

شرایط جلسه کنکور


شرایط جلسه کنکور
شرایط جلسه کنکور




من، مجید آذرکیش مربی و مشاور کنکور هستم. خودم هر سال سر جلسه کنکور حاضر میشم و شرایط برگزاری هر سال رو بررسی میکنم تا بتونم از جدیدترین تغییرات نحوه برگزاری و ... مطلع باشم و برای دانش آموزای سال بعدم بگم.

هر سال شرایط مختلفی رو تجربه میکنم و قصد دارم در پست های سریالی "تجربیات کنکوری" یکی یکی ازین تجارب بگم تا کنکوریا بتونن استفاده کنند و با تمرین کردن نکاتی که میگم سر جلسه کنکور استرس کمتری داشته باشند.

قسمت ۱: شرایط جلسه کنکور

تا حدود سه سال قبل ترتیب صندلیای کنکور بر اساس ترتیب معدل بود و همه کسایی که نزدیکت نشسته بودن احتمالا معدلشون بهت خیلی نزدیک بود. اما کنکور ۹۸ طبق معدل نبود و مثلا یه معدل ۱۳ امکان داشت کنار یه معدل ۱۹ نشسته باشه.

به همین خاطر خیلیییی مهمه که به هر جور شرایطی عادت کنی و مثلا هر کدوم از آزمونهای جامعی که قراره ماه آخر بزنی رو تو یه شرایط متفاوت بزنی تا هر شرایطی که سر جلسه کنکور برات پیش اومد، برات جدید نباشه و قبلا تجربش کرده باشی. اینطوری میزان استرست هم به شدت کم میشه.

یه مثال بزنم:
کنکور ۹۶ صندلی خودم کناره پنجره تو یه کلاس خلوت که سر صدا هم خیلی کم میومد (چون کلاسش آخر سالن بود) بود و هم نور به شدت خوب بود و هم باد خنک کولر بود و اصلا گرمم نشد و خلاصه از همه نظر اوکی بود.

کنکور ۹۸ دقیقا همه چی برعکس بود! صندلیم تو راهرو کنار در یه کلاس بود و سقف راهرو هم خیلی کوتاه بود و مدام هم رفت و آمد بود! خلاصه اگه یه کنکوری واقعی جاش اونجا بود پدرش در میومد تا فقط بتونه دفترچه رو بخونه!

خلاصه سعی کنید به هر شرایطی عادت کنید تا سر جلسه کنکور همه چی براتون تکراری باشه. سعی میکنم بقیه شرایط جلسه کنکور رو هم در پست های آینده خیلی دقیق تر بگم که با آمادگی کامل برید سر جلسه.

این پست هم کاملا بر اساس تجربه شرکت در کنکورهای هر سال بود. امیدوارم بهت کمک کرده باشه و اگه بهت کمکی کرد برای حمایت لطفا لایک یادت نره.

جهت دیدن مطالب مشاوره ای و پست های بیشتر میتونی به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام مشاوره ای من به آیدی academyhadafplus سر بزنی.



کنکورجلسه کنکورمشاوره کنکورمشاور کنکورکنکور۹۹
مجید آذرکیش مربی و مشاور تحصیلی?‍? مدیر آکادمی هدف پلاس کارآفرین آموزشی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید