ویرگول
ورودثبت نام
Ali Zia
Ali Zia
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

چقدر دیگه گوش بدم‌‍‌‌!


تا کی گوش بدم به حرف دیگران؟

تا کی ذهن خودم رو به کار نگیرم

تا کی ببینم که دیگران چی صلاح میبنن برای من

من خودم برای خودم تصمیم میگیرم ✓

این روزا‌ شاید خیلیامون گوشمونو سپردیم دم دهن افرادی داخل شبکه های اجتماعی‌ که چی‌ برای فلان مشکلمون برامون تجویز میکنن

هر کسی هم میگه روش من یه جور دیگه ایه

بهتره

چی بهتره!

نمیگم کلا اشتباهه

اغراق درش اشتباهه

غافل از اینکه ما خودمونم هستیم ها!

خدا تو قرآنش گفته من به شما نیروی عقل دادم‌

متوجه شدین!

عقل یک نیروئه

چرا کمتر ازش استفاده میکنیم!

خدا یک نیرو به ما داده

قدرت تجزیه و تحلیل

که با خواندن مطالبی که به دردش میخوره میتونه خودش رو تقویت کنه

تو یادگیری مطالب مختلف هم گفتن اگه یک بار شنیدی چندین برابرش عمل کن که چم‌و خم کار دست خودت بیاد

که کم کم خودت پیش بری

درست نگاه کن

بعد دست بزار روی زانوی خودت

روی توانایی خودت

بعد میبینی که چقدر لذت بخشه

دیگه خودت صاحب سبک میشی

خلاق میشی

و بعد از یک مدت دست دیگران رو هم میگیری

رفیق اینارو نوشتم که تو گرداب اطلاعات فرو نری

الآنه عصر اطلاعاته

اطلاعات خیلی زیاده

باید مواظب باشی سردرگم نشی

مولانا میگه:

آب کم‌جو تشنگی آور بدست تا بجوشد آبت از بالا و پست

یعنی اول احساس نیاز کن بعد برو دنبالش

نه که هنوز احساس نیاز نکردی،

اطلاعات به خوردت بدن که صد در صد سردرگم میشی و

حتی نیازهات رو هم فراموش میکنی و

اصلا یادت میره چی میخواستی!

بعد میبنی عمرت تلف شد و به هیچ جا نرسیدی

پس خودت احساس نیاز کن،خودت فکر کن و خودت برس

:)

احساس نیازگوشعقلخودباوری
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید