ویرگول
ورودثبت نام
مکتوبات هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف
مکتوبات هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف
خواندن ۳ دقیقه·۳ سال پیش

جهاد تبیین، نقطه عطف زندگی فاطمه زهرا

جهاد تبیین، نقطه عطف زندگی فاطمه زهرا

عرض کردیم که جهاد تبیین حضرت یکی از نقاط عطف زندگی این بزرگوار است.چرا جهاد؟ چون سیلی دارد، کتک دارد. فشار دارد‌. بی‌آبرویی دارد. حرمت شکنی دارد.غم و غصه دارد.

اینطور نیست که منبر برود و با بیان کوچک من بگویم، درربار و گوهربار، احسنت و طیب الله بشنود، او سخن گفت و بی‌ادبی شنید. او بیان کرد و هتاکی دید.و جایی ورود کرد که احدی نمی‌توانست این‌کار را بکند.

یعنی غیر از او هر کس می‌خواست این ستون ادعایی اجماع‌ِامت را، که دنبال این بودند که بگویند امت همین مسیر است، نگاه به اسلام همین نگاه است، حضرت با خاک یکسان کرد. این هم از مادری او بود.برای این‌که دلش می‌سوخت که مردم در آداب و ظواهر شریعت به قدر ذهنشان عمل‌کنند ولی از گوهر دین با آن‌همه زحمات پیامبر دور بمانند. این هم از مادری آن بزرگوار بود.

دو خاطره از قاتلان حضرت زهرا(س)

یکی از قاتلان حضرت زهرا(س) خاطره‌ای گفته است برای همین جا است. من یک خاطره خوب و یک خاطره بد دارم. خاطره جالب و خنده‌دار من این است که من با خرما بت می‌ساختم و می‌پرستیدم، وقتی گشنه می‌شدم یک‌جای آن را می‌خوردم. می‌­فهمید این من را خلق نکرده‌است. می­فهمید. حالا خاطره تلخش را هم بگویم که شما بفهمید چه کسانی حضرت زهرا را زدند. می‌گوید دخترم را داشتم دفن می‌کردم و او با دستان کوچکش داشت غبار از محاسن من می‌زدود، و من داشتم در خاک خفه‌اش می‌کردم و اسلامی را هم که آوردند به همین میزان خشن است. مفصل جاهایی عرض کردیم که این مخالف‌کشی و مخالف‌کوبی را دیگران در طول تاریخ تصدیق کردند.

بت پرستان مشکل با خدای پیامبر نداشتند، می‌گفتند فقط بت‌های ما را نفی نکن، ما مشکلی نداریم. پیامبر فرمودند نه نمی‌شود. «لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ» {کافرون،2} این طور نیست، شما عبادتتان ضابطه ندارد، عبادت ما ضابطه دارد. غیر از توحید همه چیز نجاست شرک است.؟ کاری که صدیقه طاهره(س) کردند شبیه کار« لاَ إلَهَ إلاّ اللهُ» گفتن پیامبر است و «قولوا لا إلَهَ إلَّا اللَّهُ تُفلِحوا» چون قولو الله؟ خب فردا این بت. پس فردا اعتبارم. چند روز بعد، چه می‌گویند من دارم اینگونه نماز می‌خوانم و...

تو به دشمنان شماره یک اسلام یک طوری سواری می‌دهی که انگار داری آن‌ها را می‌پرستی، آن توحیدی که تو را اينگونه زیر یوغ مستکبران مثل برده، برده است،چه توحیدی است؟ لقلقه زبان؛ بلکه اگر سر جایش بحث شود توحید وهابیت عین شرک است.

برای خیلی‌هایشان اصلا تجسیم مطرح است. این طوری نیست که فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها را بشود با خصم او جمع کرد.

فاطمیه از غدیر بزرگ‌تر است!

صدیقه طاهره حضورش یعنی «لا مولا الی علی». نه فقط علی مولا است. فاطمیه از غدیر بزرگ‌تر است. چون در غدیر مولا رو معرفی کرد ولی در فاطمیه گفت «لا مولا الا علی»، «لا امام الی علی»، «لا ولی الا علی». منطقِ بعد از توحید است. « لا اله إلّا الله و لا ولي إلّا علي » برای همین نمی توانستند بپذیرند ، نمی شد. لذا حتی بعضی از علمایی که از نزد حضرت صدیقه فاطمه فضائل فراوانی گفتند به این جا که رسیدند جفتک اندازی کردند. به یکی از آن‌ها فقط اشاره می‌کنم، بنده ۲۲ جلسه این جفتک اندازی ها را گفتم؛ برای اینکه بگویم داداش جان! یک وقتی می گویی بنی امیه به سیدالشهدا فحش می داد؛ من می گویم از صدر اسلام تا الان، عده­ای که این­ها افکار عمومی مسلمین را دارند اداره می کنند، این مردم انگلیس که تک تکشان محقق شرایط ما و شهید سلیمانی نیستند. شهید سلیمانی از نگاه مردم اروپا و آمریکا ، شهید سلیمانی است که رسانه هایشان می گوید. لذا اگر من دارم از این رسانه ها میگویم، به عموم مردم اصلا کاری ندارم. اتفاقا آن مردم خبر ندارند. اتفاقا چون ظواهر حفظ می شود نمی توانند تشخیص بدهند. من با این رسانه ها کار دارم. گاهی رسانه ها علما هستند. رسانه می تواند کتاب باشد.

هیات الزهرا سدانشگاه صنعتی شریفسخنرانیفاطمیه دومحجت الاسلام کاشانی
مکتوبات هیات الزهرا(س) دانشگاه صنعتی شریف
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید