این بود تنها بخشی از فتواهای مفتیهایی که به مفت نمیارزند، دائماً مفت میبافند و اکسیژنی که مصرف میکنند، حیف میشود. نفرین خدا بر آنان که آبروی اسلام را میبرند.
خدا را شکر مولایمان علی شد. الحمدلله بابت این که بزرگان ما را کسانی قرارداده که مایهی وهن دینمان نیستند.
«وَ اَمَّا الْحَوَادِثُ الْوَاقِعَةِ فَارْجِعُوا فِیهَا اِلَى رُوَاةِ حَدِیثِنَا فَاِنَّهُمْ حُجَّتِى عَلَیکُمْ وَ اَنَا حُجَّةُ اللَّهِ عَلَیهِمْ»[1]
یا صاحبالزمان! ای نهایت آمال مشتاقان! حال که دست ما را در دست این عزیزان قرار دادی، ما را در اطاعت آنان که اطاعت خودت هست، یاری فرما. حتما حواسمان هست که ذرهای بیاحترامی به هریک از آنان بیاحترامی به حضرتت محسوب میگردد. لکن خوب است بفهمیم چرا گاهی اختلافاتی میان علما دیده میشود؟ مگر سبک و سیاق عمل اجتهاد و درآوردن حکم خدا چگونه است؟
«بسمالله الرحمن الرحیم، الیوم استعمال توتون و تنباکو بأی نحو کان در حکم محاربه با امام زمان (عج) است. حرره الاحقر محمدحسن الحسینی.» به به به! مختصر و زیادی مفید! دمت گرم میرزا. چه کردی با شیعه! عزت و آبرویمان را حفظ کردی. حُکمت از حکم شاهانه نافذتر بود. چنان که همسر شاه قاجار نیز اطاعت پدر دینی خود را بر اطاعت همسر اوجب دانست.[2]
از اینها که بگذریم:
«سیفیا! گرچه سخندان و مصالح گویی/ به عمل کار برآید به سخندانی نیست»[3]
واقعاً خجالت کشیدم وقتی دیدم هنوز در این سن، یک دور رسالهی مرجعم را نخواندهام. شما مثل حقیر نباشید. اگر واقعا مرجع خود را حجت حاضر امام زمان(ع) بر خود بدانیم، شاید چنین نکنیم.
و در آخر (از ابتدا) خواستاریم کانال را عوض نکنید؛ قدری راجع به مسائل مبتلیبه خود و جامعه پیرامون مرجعیت و نیز بهقدر توان راجع به رهبری و ولایت فقیه و ولی فقیهمان و فرآیند انتخاب وی برایتان رزق آوردهایم. نلتمس الدعاء...
[1]روایتی است از امام زمان(عج)، کمال الدین ج2 ص483
[2] همسر ناصرالدینشاه در اطاعت از این حکم، قلیانی را که در کاخ بود شکست.
[3] عرض تشکر از محضر جناب سعدی!
برای ورود به کانال پیامرسان تلگرام «مکتوبات هیأت الزهرا (س) دانشگاه شریف» کلیک کنید.