ویرگول
ورودثبت نام
مکتوبات هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف
مکتوبات هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف
خواندن ۲ دقیقه·۵ سال پیش

دشمن، دوست، برادر

شیعه و سنی در نگاه علما
شیعه و سنی در نگاه علما

امام خمینی(ره):

انشاءالله روزی همه مسلمانان با هم برادر و همه ریشه های فساد از همه بلاد مسلمانان کنده بشود و این ریشه فاسد اسرائیل از مسجدالاقصی و از کشور اسلامی ما کنده شود. ان شاءالله تعالی باهم برویم و در قدس نماز وحدت بخوانیم.

رمز پیروزی مسلمانان در صدر اسلام، وحدت کلمه و وحدت ایمان بود.

توصیه اینجانب به مسلمین و خصوص ایرانیان بویژه در عصر حاضر، آن است که در مقابل این توطئه ها عکس‌العمل نشان داده و انسجام و وحدت خود را، به هرراه ممکن افزایش دهند و کفار و منافقان را مایوس نمایند.


رهبر انقلاب:

چیزهایی مانع از اتحاد می شود. عمده آنها بعضا کج‌فهمی‌ها و بی اطلاعی هاست؛ از حال هم خبر نداریم، درباره هم توهمات می کنیم؛ درباره عقاید هم، درباره تفکرات یکدیگر دچار اشتباه می شویم؛ شیعه درباره‌ی سنی، سنی درباره شیعه؛ فلان ملت مسلمان درباره آن ملت دیگر، درباره همسایه‌اش؛ سوءتفاهم‌ها، که دشمنان هم به‌شدت بر این سوءتفاهم ها دامن می‌زنند. افرادی هم متاسفانه بر اثر همین سوءفهم ، سوءتحلیل، ندیدن نقشه کلی دشمن، بازیچه این بازی دشمن قرار می گیرند و دشمن از آن ها استفاده می‌کند. گاهی یک انگیزه‌ی خیلی کوچک، انسانی را وادار می کند حرفی بزند، موضعی بگیرد، کاری بکند که دشمن در نقشه کلی خود از آن حرف استفاده می کند و شکاف را بین برادران زیاد می کند.


آیت‌الله سیستانی:

هیچ اختلاف واقعی میان شیعیان و سنی ها وجود ندارد و بنده خادم همه عراقی ها هستم. بنده همه مردم را دوست دارم، دین اسلام دین محبت است و از اینکه دشمنان توانستند میان مذاهب اسلامی تفرقه بیندازند شگفت‌زده امو شیعیان باید پیش از اهل تسنن به دفاع از حقوق اجتماعی و سیاسی سنی ها بپردازند. گفتمان ما بر دعوت به وحدت استوار است و بنده بارها گفته و بازهم می گویم که نگویید سنی‌ها برادرانمان هستند،بلکه آن ها نفس و جان ما هستند. من به خطبه‌های نماز جمعه اهل سنت بیشتر از خطبه‌های شیعیان گوش می‌دهم. بنده در پژوهش های فقهی از فتوای اهل سنت یاد می کنم، ما در کعبه و نماز و روزه متحد هستیم.


حجت‌الاسلام کاشانی:

من اگر با یک غیرشیعه‌ای برخورد داشته باشم که به غدیر به آن معنایی که من معتقدم معتقد نباشد، اولا او را قاتل حضرت زهرا(س) نخواهم دانست. من که شاید بیست سال است در این زمینه کار می کنم، حدس قریب به یقین دارم که بیش از 90درصد از جامعه‌ی اسلامی غیرشیعی اصلا این حرف ها را نمی دانند. اصلا نمی دانند و خبر ندارند که بنی‌امیه چه بلایی سر اسلام آورده. چه دسیسه هایی که در روایات نشده! چه کتمان ها که نشده! چه دفن هایی که صورت نگرفته! چه تحریف هایی که رخ نداده! خبر ندارند. بنده با یکی از شارحان صحیح بخاری گفت و گو می کردم، اطلاعات ایشان از من درباره صحیح بخاری کمتر بود. خب وای به حال شاگردانش و مردم.

هیات الزهرادانشگاه شریفمنبرامامت و ولایتشیعه و سنی
مکتوبات هیات الزهرا(س) دانشگاه صنعتی شریف
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید