بازی‌های یخ شکن دایره‌ای برای کلاس نمایش

معلم نمایش در ابتدای هر ترم، یک چالش دشوار دارد. چگونه می‌توان خیلی سریع بیست و سه غریبه‌ را دوست و همکار یکدیگر کرد؟

یخ‌شکن‌های دایره‌ای به دانش‌آموزان و معلمان کمک می‌کند تا اسم‌ها را یاد بگیرند، صداها را برجسته و خود را بیان کنند. هریک از این فعالیت‌ها یک تجربه‌ی سرگرم‌کننده را فراهم می‌کند.

بازی‌ها ممکن است برای دانش آموزان ابتدایی به اندازه‌ی کافی ساده باشند، اما نوجوانان قطعا لذت خواهند برد، اگر بیشتر نباشد!

این فعالیت‌ها تنوع زیادی دارند، اما گام اول و مهم این است که یک دایره را شکل دهیم تا تمام شرکت‌کنندگان بتوانند به طور واضح یکدیگر را ببینند.

بازی نام

این یک فعالیت ایده‌آل روزانه است. هر شخص نام خود را در حالی که به جلو حرکت می‌کند به حالتی که شخصیتش را نشان دهد، اعلام می‌کند.

به عنوان مثال، امیلی ممکن است زاویه‌ی دستانش را به حالت خاصی درآورد و با شادمانی فریاد زند، امیلی! سپس نفرات دیگر به جلو می‌آیند و صدا و حرکت امیلی را کپی می‌کنند. پس از آن، دایره به حالت عادی برمی‌گردد و نوبت به نفر بعدی می‌رسد. این یک راه عالی برای همه است تا خود را معرفی کنند.

بزرگترین ساندویچ جهان

در این بازیِ حافظه‌ی سرگرم‌کننده، بازیکنان در یک دایره می‌نشینند. یک نفر با گفتن نام خود شروع می‌کند و سپس اجزای این ساندویچ را بیان می‌کند.

به عنوان مثال: "نام من کوین است، و بزرگترین ساندویچ جهان ترشی دارد." نفر بعدی در حلقه نام خود را اعلام می‌کند و اجزای ساندویچ کوین را مثل ساندویچ خودش بیان می‌کند. "سلام، اسم من سارا است و بزرگترین ساندویچ جهان ترشی و پاپ‌کورن دارد." آخرین نوبتی که این بازی انجام می‌شود، ما با یک ساندویچ ترشی، پاپ‌کورن، گوشت، کباب، شکلات، کاهو، گوجه، گردو، سوسیس کار را تمام می‌کنیم. این فعالیت کمک می‌کند تا دانش‌آموزان مهارت‌های حافظه‌ی خود را تقویت کنند. در نهایت بچه‌ها در پانتومیم ساندویچ را گاز می‌زنند.

بازی whoozit

یک نفر به عنوان جستجوگر برای این بازی انتخاب می‌شود. پس از آن فرد اتاق را ترک می‌کند و شخص دیگری برای نقش "Whoozit" انتخاب می‌شود. این بازیکن حرکات ثابت ریتمیک ایجاد می‌کند که هر بیست ثانیه تغییر می‌کند. برای مثال، ابتدا Whoozit ممکن است دستانش را به هم بزند، سپس بشکن بزند، سپس سرش را خم کند. دیگر اعضای دایره به طور مجزا این حرکت را تقلید می‌کنند. سپس جستجوگر وارد می‌شود و امیدوار است که بتواند بفهمد که whoozit چه کسی است.

او با ایستادن در مرکز دایره، سه حدس می‌زند درحالی که whoozit تلاش می‌کند فعالیت‌ها را به طور مداوم بدون متوجه شدن جستجوگر تغییر دهد.

اصل مقاله را اینجا بخوانید.