ویرگول
ورودثبت نام
بابک بهمن خواه
بابک بهمن خواه
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

چه سوالاتی اول صبح بپرسیم؟

هنگام صبح ذهن شما مانند یک دفتر نقاشی سفید و خالی است، هر آنچه در صفحات اول آن هنگام صبح تصویر کنید اهمیت فوق العاده ای برای کل روزتان خواهد داشت…

پرسیدن سوالات درست در هنگام صبح یک هنر است. سوالات درست یعنی سوالات خوشبینانه و باز. سوالاتی که به ضمیر ناخودآگاهتان غیر مستقیمی برنامه ای میدهد تا در طی روز در پی انجام آنها باشد، فرصت ها را کشف کند و در پی دستیابی به اهدافتان حرکت کنید.

سوالاتی که به محض بیدار شدن باید از خودتان بپرسید سوالات بهتر است تا شاهد یک روز شگفت انگیز و جادویی باشید


انواع سوالات چیست؟

کیفیت زندگی شما را کیفیت سوالاتتان می سازد.باید باور داشته باشید سوالات عمیق تر پاسخ های بهتری را ایجاد میکند و جالب است که بدانید انواع سوالات :

سوالات بد، سوالات خوب، سوالات بهتر

سوالات بد جواب های بد را با خود همراه می آورند و سوالات خوب جواب های خوب به همراه خواهند داشت.

سوالات خوب سوالاتی مانند چطور میتوانم خوشحال تر باشم؟

چطور می توانم موفق تر باشم؟

چطور میتوانم خوسحال تر باشم؟

سوالات بهتر جواب بهتر را خلق میکنند.بطور مثال چطور میتوانم خوش هیکل تر باشم و از زندگی لذت ببرم؟ رفتن به کوه ، شنا کردن و...

در مسیر سوال هایتان به دنبال چرایی های سازنده باشید

سوالات درست زندگی شما را می سازد
سوالات درست زندگی شما را می سازد


همه چیز از یک چرا شروع می شود

براستی در هر کجا که هستید همه چیز از یک چرا شروع شد و به یک چگونه ختم شد. چرایی سازنده، چرایی هست که بگوییم چرا من نه؟ جرا حالا نه ؟ چرا که نه؟ و درنهایت با پاسخ به اینها به چگونه می رسید.

چرا من پولدارترین فرد دنیا نباشم این سوالی است که بیل گیتس از خودش پرسید و منجر به اقدامات وی برای تبدیل شدنش به یکی از پولدارترین مردان جهان شد.

پس همیشگی چرایی در مسیر زندگی بد نیست زیرا چرایی خوب سازنده است و منجر به اقدام می شود البته که چرایی منفی منجر به افسردگی می گردد. پس برای رهایی از چرایی های منفی باید سوالات طلایی را مرتب از خود بپرسید.

سوالات طلایی

سوالات طلایی سوالاتی که برای شما در زندگیتان منجر به خلق بهترین ها می شود مانند

در حال حاضر چه چیزهای عالی در زندگی دارم؟

در زندگی چه کارهایی را تمام کردم و به نتیجه رسیدم؟

چه رابطه های خوبی را تجربه کردم؟

و نکته مهم این است که نگاه شما با یک سوال نگاهتان را به زندگیتان را تغییر میدهد.

سوالات طلایی زندگیتان را بیابید
سوالات طلایی زندگیتان را بیابید


چون یکسری از سوالات شما بسته هستند و تنها جوابش به بله و خیر ختم می شود این سوالات منجر به تحول بنیادین در شما نخواهد شد، منتها یکسری سوالات باز هستند.سوالاتی که جهت و مسیر جدیدی به زندگی و نگرش شما میدهد و اما انواع سوالات باز ، سوالات جهت مند ، سوالات اکتشافی ، سوالات چالش انگیز

سوالات باز شامل 1-سوالات جهت مند، سوالاتی که  جهت جدیدی به زندگی شما می دهد.

بطور مثال چه چیزهای خوبی امروز دارم که میتونام بخاطرش شکرگزار باشم.

چه نکات خوبی در همسرم وجود دارد که میتوانم بخاطرش شکرگزار باشم.

2-سوالات اکتشافی، شما را در عمق خودتان فرو می برد. سوالاتی از قیبل من کیم؟ توانمندی من چیه؟ من بدرد چی میخورم؟

3- سوالات چالش برانگیز

چطور فروشم را 5 برابر کنم؟

چطور امروز 5 مشتری اضافه کنم؟

در پایان

پس در زندگی هیچ اتفاقی، اتفاقی نیست با تغییر به انسان دیگری تبدیل می شوید و یکی از مهمترین تغییرات تغییر در پرسشگری شماست که هر چه سوالات ارزشمندتری از خودتان بپرسید روزتان را با انرژی بیشتر و بهتر آغاز میکنید.پس همه‌ چیز با سوالات ساده شروع می‌شوند.بنابراین برای اینکه همیشه حس خوبی داشته باشید باید سوالات مناسبی از خود بپرسید.

در اشتباهات دیروز خود نمان زیرا که آن ها متعلق به گذشته اند
حالا که هدیه ای از یک روز جدید به تو داده شده از آن یک روز خوب بساز


صبح پرانرژیسوالات اول صبح باید بپرسیمبابک بهمنخواهسوالات جهت دارصبح جادویی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید