ویرگول
ورودثبت نام
Ali Bahrami
Ali Bahrami
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

تجربه های دورکاری - بخش دوم

خوب توی متن قبلی از دورکار شدنم نوشتم. این جا می خوام چند تا از موضوعاتی که تجربه شدن رو به اشتراک بذارم.

اجتماعی سازی

اول از همه این که اولش خیلی نگران بودم که تنهایی اذیتم کنه و افسرده بشم و داستان. ولی خوب خدا رو شکر تا حد زیادی این اتفاق نیوفتاده. اگر چه به نظرم باید یه فکری به حال تنهایی دایمی بکنید اگه دورکارید، ولی اگه به تنهایی عادت دارید (چنانچه من دارم) خیلی هم سخت نیست.

من خودم برای این که یه ذره فعالیت اجتماعی بکنم برگشتنی به خونه (من از خونه اصلی خودم کار نمی کنم) اسنپ کار می کنم. خودم تو اسنپ خیلی با راننده ها از هر دری صحبت می کنم، ولی مردم مث من نیستن! بالاخص اگه خانم باشه مسافرتون. پس اسنپ رو برای پر رنگ کردن فعالیت های اجتماعی تون انتخاب نکنید. بدتر یه حسی از سکوت بهتون می ده که یارو تو ماشینتون سواره، ولی هیچ حرفی برای گفتن نیست.

ولی بدک هم نیست یه پنجاه شصت تومن هر روز برای رفت و آمد می تونید در بیارید (که البته با توجه به حقوق من هیچی نیست) ولی خوب بدک هم نیست. پول بنزین تون در میاد.

انتخاب بعدی من مسجده. مسجد بنظرم بهتر هستش؛ اون جا هم خیلی حرفی برای گفتن وجود نداره، ولی خوب اگه آشنا باشید با افراد حس بهتری داره. یه جور مشارکت عمومیه دیگه. هم نوایی با دیگران برای هدفی مشترک. یه چند تا آدم می بینید و یه چایی هم می خورید. بدک نیست.

اگه مسجدی نیستید، بگردید دنبال یه جامعه ای که بتونید به صورت ناشناس در کنار بقیه قرار بگیرید و با بقیه باشید. مثلا باشگاهی چیزی رو امتحان کنید. من البته باشگاه رو امتحان نکردم (یکی دو باری رفتم) ولی شاید بد نباشه. برای سلامتی هم مفیده.

نظافت

بعد از این که یه هفته پشت میزتون هستید و قطعا هم چیز میز می خورید، می بینید که زیر میزتون پر از خرده آشغال شده. محیط کاری تون رو تمیز ( و حتی الامکان ایزوله) نگه دارید.

این که تمیز نگه دارید خوب میز کار نشانه ی شخصیت شماست. اگه تمیز و مرتب باشه، یعنی آدم مرتبی هستید.

در مورد ایزوله هم این که به نظرم این که محیط کار رو برای کار نگه دارید بهتره. مثلا اگه می خواید ورزش کنید، حتی الامکان تو اون اتاقی که کار می کنید ورزش نکنید. بذارید انرژی کار توی اتاقتون متمرکز بشه.

من حتی اگه می تونستم، در این اتاقی که توش کار می کنم رو قفل می کردم که کس دیگه ای واردش نشه.

یه جور فنگ شویی طوره.

و در ضمن، هیچ وقت تو انباری اینا کار نکنید. اگه جایی هستید که بقیه میان وسایلشون رو می ذارن و می رن، یه حریمی درست کنید که انباری رو از محیط کارتون جدا کنه.

حرف آخر

اگه شخصا آدم منظمی هستید و با تنها بودن هم مشکلی ندارید، دورکاری می تونه تجربه ی خوبی باشه. دورکاری هم سختی ها و شرایط خودشو داره، ولی برای بعضی آدم ها (مث من) گزینه ی مناسب و راحت تری از کار کردن تو شرکت به حساب میاد.

نظر شما چیه؟

محیط کاردور کاریدورکاریتجربه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید