هنر تجسمی همیشه از معماری الهام گرفته است. میتوانید نقاشیهای دیواری ایتالیایی را پیدا کنید که قدمت آنها به قرن اول قبل از میلاد برمیگردد، که شبیه ستونهای مرمری ساختمانها هستند. از معماران مشهور هنرمند می توان به میکل آنژ اشاره کرد که همراه با ایجاد برخی از تأثیرگذارترین نقاشی های دیواری و مجسمه ها در تاریخ هنر غرب، کلیسای سنت پیتر را نیز طراحی کرد. جیووانی باتیستا پیرانسی ممکن است بیشتر به خاطر چاپ هایش از ایتالیا شناخته شود، اما او همچنین برای Magistrato delle Acque، سازمانی که مسئول مهندسی و بازسازی ساختمان های تاریخی کشور بود، کار می کرد و در سال 1766، پیرانسی طرحی برای پل بلک فریرز لندن ایجاد کرد.
چهره های جدیدتر مانند آنتونی گائودی و لوکوربوزیه تلاقی بین هنر و معماری را بیشتر برجسته کرده اند. تعداد کمی از ما میتوانیم با اطمینان، هنر را از عناصر معماری ساگرادا فامیلیا گائودی یا کلیسای نوتردام دو هاوت لوکوربوزیه جدا کنیم. نزدیکی این رابطه وقتی در نظر بگیریم که مؤسسه سلطنتی معماران بریتانیا فقط در سال 1958 معماری را به عنوان یک علم طبقه بندی کرد، که قبل از آن این موضوع عمدتاً در مدارس هنر تدریس می شد، چندان تعجب آور نیست.
معماری یک شکل هنری است که نشان میدهد ما چگونه خود را در سراسر زمین نشان میدهیم، و مانند سایر رسانههای بیانگر، با سبکها، فناوریها و سازگاریهای فرهنگی تغییر میکند. معماری نه تنها نیازهای دنیوی به سرپناه، فضای کار و انبار را تامین می کند، بلکه نشان دهنده ایده آل های انسانی در ساختمان هایی مانند دادگاه ها و ساختمان های دولتی و تجلی روح در مساجد، کلیساها و معابد است. معماری سنتی در طول هزاران سال به یک شکل باقی مانده است، در حالی که طراحی معاصر رویکردهای جدیدی در نحوه استفاده از مواد و فناوری برای شکل دادن به ظاهر محیط ارائه می دهد.
در طول دوره فلسفه غرب، از جمله تاریخ زیبایی شناسی، معماری عمدتاً نتوانسته است توجه مستمر و دقیق را به خود جلب کند - به ویژه در مقایسه با سایر هنرها. نه مسائل فلسفی ناشی از معماری، و نه تناسب پدیدههای معماری در بحثهای فلسفی بزرگتر، مانند ادبیات یا نقاشی، تخیل فلسفی را جذب نکرده است اما دن رایس به طور معروف ادعا می کند که سه شکل از هنر بصری وجود دارد: نقاشی هنری است که باید به آن نگاه کرد، مجسمه سازی هنری است که در اطراف آن قدم می زنید، و معماری هنری است که می توانید در آن قدم بزنید!
معماری از اهرام گرفته تا کلیساها و آسمان خراشها، جوامع و ارزشهای فرهنگی را منعکس میکند. با گسترش محیط ساخته شده، نقش معماران و معماری در تحقق اهداف پایداری، همراه با آرمان انسان، اهمیت بیشتری پیدا می کند.
در تعریف معماری، به تعداد معماران یا افرادی که در مورد عملکرد آن اظهار نظر می کنند، از معماری تعاریف وجود دارد. در حالی که برخی از آن به عنوان هنر استقبال می کنند، برخی دیگر از مسئولیت اجتماعی اصلی معماری به عنوان قطعی ترین ویژگی آن دفاع می کنند.
-----------------------------------------------------------------
تیم تولیدمحتوا بخشی آفیشیال