ویرگول
ورودثبت نام
مبین مرادی
مبین مرادی
خواندن ۷ دقیقه·۲ سال پیش

کدام فایلینگ را انتخاب کنم؟

زمانیکه وارد حوزه املاک شده بودم برای اینکه بتونم تو سریعترین زمان تو این حوزه پیشرفت داشته باشم، راه ها و فایلینگ های زیادی رو امتحان کردم تا بتونم فایلینگ مورد نظرم رو پیدا کنم.

ابتدای کار در دیوار و شیپور و ... شخصا به دنبال فایل های شخصی گشتم، اما اونطور که انتظار داشتم پیش نرفت و جستجو تو این سایت ها زمان زیادی رو از من می گرفت بعلاوه اینکه رفته رفته فایل هایی که همکاران ثبت میکردند بیش تر شد و متوجه شدم که به تنهایی این کار بازدهی مناسبی نداره.

بنابراین از طریق معرفی همکاران و جسنجو در اینترنت با فایلینگ هایی آشنا شدم که برای فعالیت تو این حوزه کمک بزرگی بودند.

در واقع فایلینگ های املاک چند سالی هست که در بازار پررقابت خرید وفروش آپارتمان حضور پیداکرده‌ن و در کنار مشاوران املاک به بررسی فایل‌های املاک و مشاوره در زمینه خرید و فروش و رهن و اجاره می‌پردازن، نقش فایلینگ ها حتی از بعد کرونا هم خیلی پررنگ تر شده.

شروع کردم به کار با فایلینگ های مختلف از جمله: کاشانو، ملک رادار، نموا، آرکا و...

در این سه سال مقایسه این فایلینگ ها با هم کار آسونی نبود و اینکه همه مشاورین بتونن این مقایسات رو انجام بدن و تجربیاتشون رو به اشتراک بزارن هم تقریبا ناممکن هست، بنابراین تصمیم گرفتم که تجربیات خودم رو به اشتراک بزارم تا همکارانی که تازه وارد این حوزه میشن و تجربیات کافی ندارن استفاده کنن.

شروع کارم با فایلینگ ملک رادار بود و طبق جستجوهایی که داشتم و صحبت های همکاران متوجه شدم که این فایلینگ در حال حاضر تنها فایلینگی هست که علاوه بر پوشش کامل ۲۲ منطقه تهران در شهرهای دیگه هم مثل : شمال، کرج، خراسان و به تازگی در شیراز هم فعالیت داره. در حوزه کاری ما گاها پیش امده که براساس شرایط مجبور به تغییر منطقه کاری خود یا حتی شهر بشیم و وقتی به کار با فایلینگی عادت میکنیم که مزایای خوبی هم داشته باشه کار سختی هست که بخوایم اون رو تغییر بدیم.

این فایلینگ نسبت به باقی فایلینگایی که بررسی کردم پشتیبانی خیلی قوی ای داشته ، هم پشتیبانی چتی و هم پشتیبانی تلفنی. گاها پیش امده که با دفتر تماس گرفتم و پاسخگو نبودن اما خودشون تماس گرفتن و جویای مشکل شدن.

برای فعالیتم تو این فایلینگ تمام اطلاعاتی که لازم داشتم رو از طریق پشتیبانی تلفنیش دریافت کردم و متوجه شدم که ۵روز تست رایگان هم داره، بنابراین از دوره تستیش استفاده کردم.( این فایلینگ بیشترین زمان برای تست دوره رایگان رو داره)

منابع ارسال این فایلینگ از دیوار، شیپور، همشهری هست و بصورت اتوماتیک ارسال میکنه.

با سرعت خیلی خوبی هم فایلاش رو میفرسته بعلاوه اینکه شماره اگهی ها و لینک خود اگهی هم درج شده و درصورت تغییر در اگهی و ثبت شدن لوکیشن میشه راحت بهش دسترسی داشت و از همه مهمتر نشون میده که اون فایل چقدر واقعی هست.

به تازگی از طریق همکارانم که در منطقه یک فعالیت داشتند هم متوجه شدم که تماس تکمیل اگهی هارو هم شروع کردند و برای تکمیل اطلاعات آگهی با مالکین تماس میگیرن. اوایل کارم با ملک رادار تو شناسایی فایل های مشاور چون تماس نمیگرفتن خطاهایی داشتن که متوجه شدم این خطاها به نسبت کمتر و اگر تکمیل اگهی رو به کل مناطق اضافه کنن رقیب خیلی جدی تری نسبت به فایلینگای دیگه میشه.( بنابراین تنها ضعف فعلی تو تشخیص ۸۰ درصدی فایلاشون هست، اگر این ۲۰درصد خطا برطرف شه قطعا بازار پررونقی خواهند داشت).

دسترسی هایی که روی اکانتای شخصیش(تک کاربر) میده حداکثر دو دستگاه هست بعلاوه اینکه میشه از ربات های تلگرام و بله هم فعالیت داشت و از این فایلینگ روی همه نسخه ها میشه استفاده کرد. برای اضافه کردن محدوده های بیشتر و دسترسی های بیشتر سرویس دیگه ای به نام رادارپلاس دارن که برای همکارایی که با هم کار میکنن و یا دفاتر املاکای بزرگ خیلی کارامد هست و امکانات بیشتری هم داره، از نظر قیمتی هم به صرفه هست.

برای شروع کار از نظر من ملک رادار فایلینگ جامعی به نظر میرسه و تنها مشکلی که وجود داشت تکمیل اگهی بود. اما جدای همه این امکانات مبلغی هم که باید بابت اشتراک ها پرداخت میکردم و مزایایی که داشت هم باید در نظر میگرفتم، بنابراین تصمیم گرفتم فایلینگای دیگر رو هم امتحان کنم که بتونم فایلینگ خودم را انتخاب کن.

بعد از ملک رادار با کاشانو آشنا شدم، از این فایلینگ هم تعریفای زیادی شنیده بودم و میگفتن با اگهی دهنده ها تماس میگیرن و اطلاعات تکمیلی رو میزارن بنابراین تو خود سایتش دنبال اطلاعات بودم، محیط خیلی سختی برای کار داشتند و بهم ریخته بود بنابراین با پشتیبانی تماس گرفتم تا بتونم اطلاعات بیشتری بگیرم که به سختی اطلاعات رو باهام به اشتراک گذاشت که متوجه شدم تست رایگان نداره و موضوع مهم تر این بود که این فایلینگ برای تایید اینکه من واقعا مشاور املاک باشم اطلاعات املاکی که درش کار میکردم رو میخواست که تماس گرفتن و وقتی از مشاور بودنم مطمین شدن برای فعالسازی سرویس شون باقی اطلاعات هم بهم دادن و گفتن این روند جز قوانین این فایلینگ هست. از نظر بیزنسی این قانون قابل هضم بود اما تو حوزه ما همکارای زیادی هستند که بصورت کاملا شخصی و خارج املاک کار میکنن بنابراین این فایلینگ اصلا به دردشون نمیخوره.

تنها مزیتی که میشد گفت نسبت به فایلینگ ملک رادار داره همین تکمیل اگهیشون بود و منابع این فایلینگ هم ۹۰درصد فایلای خود دیوار و شیپور بود.

معایبی هم که داشت: نداشتن تست رایگان بود، اینکه کل تهران رو پوشش نمیده و طبق اخرین بررسی هایی که داشتم فقط منطق ۱ تا ۱۰ و ۱۳ و ۱۴ تهران رو دارند، بنابراین اگر خارج از این مناطق فعالیت دارید هم این فایلینگ مناسب نیست.

از نظر قیمتی از اشتراکای ملک رادار خیلی گرون تر در میاد و اشتراک تک کاربر این فایلنگ فقط میشه روی یک دستگاه استفاده کرد و به ازای هر محدوده هم هزینه جدا میگیره و در طول اشتراک هم این امکان که بخوای محدوده رو خودت تغییر بدی نیست که این کار رو گاهی وقتا سخت میکنه و مدام برای تغییر این محدوده با پشتیبانی تماس میگرفتی و کلی زمان رو تلف میکرد این کار.

مثل ملک رادار یک اشتراک دیگم داشت سیستمی که باز هم از نظر مبلغ بیشتر میشد.

حدود ۳ماهی با این فایلینگ کار کردم و نتایج خیلی خوبی از این فایلینگ از نظر مبلغ، محیط کارش دریافت نکردم. اما در کل فایلینگ مناسبی هست برای کار.

فایلینگ بعدی ای که باهاش کار کردم مپلاک بود. این فایلینگ هم تست نداره و برای هر منطقه ای که بخوای باید هزینه جدا پرداخت کنی، این فایلینگ هم با اگهی ها تماس میگیره ولی سرعت ارسال فایلش نسبت به ملک رادار پایین تر بود. تک کاربر هم هست و تنها روی یک دستگاه قابل استفاده هست. تاخیر تو ارسال بعضی از آگهی هاش زیاد بود وعملا فایل سوخته به حساب میومد که این مشکل اصلی این فایلینگ بود. درکل محیط اپش خوبه و راحته. امکان تغییر تنظیمات وجود نداره و منبع آگهی ها هم مشخص نیست. منابع ارسال فایل این فایلینگ هم از دیوار و شیپور هست. دسته بندی مناطقش خوبه. فیلترای زیادی تو اپ داره که بیشترشون ناکارآمد.

سرویس دیگه ای که به تازگی مطلع شدم و تستش کردم که از نظر قیمتی پایین تر بود، فایلینگ نموا.

این فایلینگ هم کل مناطق تهران رو پوشش نمیده و فقط در مناطق ۱ تا ۸ و ۲۲ تهران فعالیت دارن.

فایلنیگ خیلی معمولی ای هست و امکانات خاصی نداره و تعداد فایلای شخصی ای که ارسال میکنه به نسبت کمتر و خطای ارسال فایل همکار هم زیاد. پشتیبانی بسیار ضعیفی داره و اصلا تلفن رو پاسخگو نیستند.

فایلینگ پلاس هم بررسی داشتم. این فایلینگ از نظر قیمتی و مزایایی که داره به هیچ عنوان به صرفه نیست و تنها دو محدو ده رو میتونی داشته باشی و بیشتر از ان امکان اضافه کردن محدوده وجود نداره و باید با خط دیگه ای تهیه کنی. تست رایگان هم نداره. امکان تغییر تنظیمات هم وجود نداره.

با فایلینگ های دیگه ای هم در طول چند سالی که در این حوزه فعالیت داشتم کار کردم مثل: آرکا، کلید، ملت فایل و..

اما با تمام این بررسی ها بلاخره برگشتم به انتخاب اولم یعنی فایلینگ ملک رادار. که هم از نظر مبلغ، هم مزایا و خدماتی که ارایه میده مناسب هست که تمام همکاران در هر شهری می تونن از ملک رادار استفاده کنن. مزایای خیلی زیاد دیگه هم داشته مثل بازدید آنلاین که تو دوره کرونا خیلی از این سرویس استفاده کردم بعلاوه که این سرویس بصورت رایگان برام فعال شده بود.معرفی مشتری که مدت کوتاهی ازش استفاده کردم و تونستم معامله خوبی هم داشته باشم ازش در منطقه کاری خودم. این سرویس هم تست نداره اما میشه درخواست های مشتری رو به وضوح دید و بعد خرید کرد.

شروع کارفایلینگملک راداردوره رایگانمشاور املاک
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید