ویرگول
ورودثبت نام
Hootan Baraary
Hootan Baraary
خواندن ۲ دقیقه·۶ سال پیش

ظاهر تازه، شروع دوباره

از آخرین نوشته‌ای که روی ویرگول منتشر کردم، بیش‌تر از ۲ ماه می‌گذره و البته این کم‌کاری، دلایل زیادی داره. بزرگ‌ترین دلیل فعالیت کم‌تر من در ویرگول محیطی بود که ویرگول، جایی که تا پیش از این به‌شدت بهش علاقه‌مند بودم و کماکان هستم، در برگرفته. نوشتن، به صرف این که فقط «نوشتن» باشه منو آزار می‌ده و همین موضوع باعث شد تا مطالب کم‌تری برام جذاب باشه و از ویرگول فاصله بگیرم. اما تو یه گفتگو با اکانت توییتر ویرگول [سلام بر ادمین اکانت توییتر ویرگول:دی]، به نکته‌ی خوبی اشاره شد. باید قبول کنیم که یکی از دلایل فاصله گرفتن من و افرادی مثل من از ویرگول، خودمون هستیم؛ قطعاً نوشتن ما باعث میشه افراد افراد دارای سلایق مشابه رو پیدا کنیم و بدون نوشتن خودمون، راحتی‌ای که توی این محیط داشتیم تبدیل به ناراحتی میشه.

دلیل بزرگ بعدیش، عملی نشدن ایده‌ای بود که با معرفی بخش «انتشارات» ویرگول داشتم. در واقع قصدم این بود که با معرفی یک انتشارات با جمعی از افرادی که مثل خودم علاقمند به تکنولوژی‌های مرتبط با اندروید [و حتی آی‌اواس]، یک محیط جذاب برای افرادی که از این نوشته‌ها لذت می‌برن بسازم. اما همون‌طور که حدس می‌زدم، همون تعداد اندک افرادی که برای این کار پیدا کردم، وقت انجام این کار رو نداشتن.

برای من، نوشتن همیشه یکی از بااهمیت‌ترین فعالیت‌ها به حساب میاد و همیشه هنگام نوشتن دچار وسواس عجیبی می‌شم. همین موضوع هم باعث میشه تا وقتی دغدغه فکری زیادی داشته باشم، انجام این کار برام سخت‌تر بشه که خب شکرخدا تو این روزها دغدغه‌های فکری زیاد و مشکلات تمام‌نشدنی بیش‌تر از هر چیزی وقتمون رو به خودش اختصاص داده.

اما در کنار همه این‌ها، احساسی که نوشتن بهم میده قدرتش بیش‌تر از اینه که بتونم اون رو کنار بذارم. برای همین، حس کردم که شروع دوباره می‌تونه کمک خوبی باشه و برای شروع دوباره، تغییر لازمه. این تغییر، قبل از هرچیزی در ظاهر اتفاق افتاد و قصدم اینه که با ظاهر جدید، بتونم دوباره مشکلات قدیمی رو تغییر بدم و بهتر از قبل بنویسم.

در انتشارات مورد نظرم، قرار بود اپ‌های برجسته به شکل متفاوت‌تر و با بازه‌ی زمانی کم‌تری توسط خودم و باقی گروه نوشته بشه، قرار بود تجربیات متفاوت‌تری رو برای خوانندگان مطالب به‌اشتراگ بذاریم و قرار بود، مخاطب رو از خوندن مطالبی که فقط «ترجمه» باشه دور کنیم. دقیقا مسیری که همیشه خودم برای نوشتن در نظر داشتم و طی کردم. اما حالا که دوباره قراره خودم به‌طور فردی بنویسم، مشاهده این تغییرات کمی نامحسوس‌تر از قبل خواهد بود.

اگه کماکان به خوندن این نوشته تا اینجا ادامه دادید، ضمن عرض تشکر [:دی]، نشون دادین که به نوشته‌هام اهمیت می‌دادین، همین موضوعِ به نظر ساده، باعث میشه تا انگیزه‌ی بیش‌تری برای نوشتن و پیاده‌سازی تغییرات مورد نظرم داشته باشم و مثل همیشه، منتظر پیشنهادات شما هستم.

شروع تازهpurple eye
The Man Who Sold The World
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید