ویرگول
ورودثبت نام
باران
باران
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

بهترین چک لیست سئو pdf

بعد از مدتها که به سراغ سایتم رفتم با رشد خیلی خوب توی سرچ کنسول مواجه شدم و تصمیم گرفتم که بر روی سئو سایتم بیشتر کار کنم و با بررسی هایی که انجام دادم دیدم که نکات خیلی ساده را رعایت نکردم مثلا فایل robots.txt من مشکل داشت، سرعت سایتم خیلی پایین بود و برد کرامب نداشتم.

برای بهبود وضعیت سایتم به سراغ آموزش های سئو رفتم اما بهترین مورد برای انجام اقدامات مورد نیاز برای سئو یک چک لیست سئو بود که از سایت راست چین آکادمی دانلود کردم.

چک لیست سئو pdf
چک لیست سئو pdf


مهمترین اقدامات در چک لیست سئو

قسمت های مختلفی که برای سئو باید انجام بدید 4 بخش هست:

سئو پایه

در سئو پایه نیاز به صرف هزینه ندارید و با اقدامات ساده اما مهم زیر را شامل میشه:

  • اتصال سایت به Google Search Console
  • انصب فزونه‌های سئو(من رنک مث را قبلا نصب داشتم)
  • نوشتن عنوان سئو و توضیح مناسب(شامل کلمات کلیدی)
  • به نسخه‌های مختلف سایت دقت کنید(با www و بدون www)
  • اصلاح محتوای تکراری
  • تیک نمایش به موتورهای جستجو را بردارید(قبلا برداشته بودم)

سئو داخلی

در سئو داخلی باید ساختار خود سایت را بهبود بدید و درواقع وقتی گوگل باید مطمئن بشه یک سایت با کیفیت دارید. این اقدامات شامل موارد زیر هست:

  • یک تحقق کلمه کلیدی جامع داشته باشید
  • Meta Title و Description را سئو شده بنویسید
  • تصاویر را سئو کنید
  • تگ H1 را در تمام صفحات استفاده کنید
  • از هدینگ‌های H1 تا H6 استفاده کنید
  • لینک ها دهی داخلی در سایت انجام دهید
  • محتوای با کیفیت بنویسید

سئو خارجی

برای سئو خارجی شما باید بتوانید از سایت های دیگر لینک بگیرید اما باید این کار را طبیعی انجام دهید در چک لیست سئو موارد زیر را برای سئو خارجی انجام دهید:

  • از وب سایت های معتبر و مرتبط با خودتان لینک بگیرید
  • در شبکه‌های اجتماعی حضور فعال داشته باشید و به انتشار محتوای با کیفیت بپردازید
  • وضعیت لینک‌سازی رقبا را بررسی کنید و ببینید کجاها لینک سازی انجام داده اند
  • طبیعی کار کنید و از گرفتن تعداد زیاد لینک در زمان کوتاه خودداری کنید.

سئو تکنیکال

مهمترین مشکلات سایت من مربوط به سئو تکنیکال بود وبا توجه به اینکه سایتم وردپرسی بود بسیاری از اقدامات را خودم انجام دادم. مهمترین موارد در سئو فنی شامل موارد زیر است:

مطمئن شوید که URL های سئو فرندلی دارید

فعال سازی SSL

بهبود سرعت سایت

نمایش درست در موبایل

ساخت نقشه‌سایت

ساخت Robots.txt

فشرده سازی فایل‌های CSS و JS

فعال کردن بردکرامب

اصلاح لینک‌های شکسته

بررسی وضعیت ایندکس و بودجه خزنش

اضافه کردن اسکیماهای مورد نیاز را به سایت(خیلی مهم)

اصلاح صفحات 404 را بررسی کنید

سئو هم شامل کارهای پیچیده و هم کارهای ساده است اماآنچه اهمیت دارد تداوم در انجام کارهای درست است. در لینک زیر می تونید چک لیست سئو سایت را به صورت pdf دانلود کنید تا همیشه بتونید موارد مهم را بررسی کنید.

https://academy.rtl-theme.com/ebook/seo-checklist-ebook/


سئوseoچک لیست سئو
کارشناس نرم افزار،کارشناس ارشد تجارت الکترونیک، عاشق یادگیری در حوزه دیجیتال مارکتینگ و سئو و البته وردپرس!
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید