ویرگول
ورودثبت نام
آثار برات
آثار برات
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

معرفی کتاب به نوجوانان گفتن از نوجوانان شنیدن

درباره ی کتاب:

چرا والدینی که تنبیه مناسبی برای بچه هایشان در نظر می گیرند موفق تر هستند؟ چرا فرزندان به دنبال طلب حمایت و راهنمایی والدینشان هستند؟ هنوز نوجوانان ما تابع افکار و ارزش های پدر و مادرانشان هستند.چه کسی غیر از پدر و مادر می تواند نوجوان را در این سال های بحرانی حفاظت و به او کمک کند تا از خطرات اغوا کننده ی رسانه ها خود را برهاند؟

همه می دانیم زندگی با نوجوان ها بسیار مشکل است. اما به یاد داشته باشید که چگونه می توانیم در این سالهای بحرانی از آنها حمایت کرده و به آنها کمک کنیم تا تبدیل به فردی بزهکار نشوند.

حال زمان آن رسیده است به کمک این کتاب ( به نوجوانان گفتن از نوجوانان شنیدن ) قوانین و گفته های قدیمی را فراموش کرده و به روز پیش رویم. افکار جدید داشته باشیم تا با روحیه جوان آنها سازگار باشد.

این کتاب نتیجه ی تلاشی است که با کمک والدین و نوجوانانشان در در نیویورک گردآوری شد.

کتاب به نوجوانان گفتن از نوجوانان شنیدن
کتاب به نوجوانان گفتن از نوجوانان شنیدن


  • کتاب به نوجوانان گفتن از نوجوانان شنیدن کتابی در زمینه روانشناسی است که آدل فابر آن را با توجه به دانسته‌ها و تحقیقات خود نوشته است و در این زمینه از الین مازلیش کمک‌های خوبی گرفته است. آدل فابر یک دارنده جایزه ارتباط کودکان و بزرگسالان است که یکی از جوایز بین المللی به حساب می‌آید.


کتاب به نوجوانان گفتن از نوجوانان شنیدن در رابطه با این معضلات نوجوانان صحبت می کند و به شما یاد می‌دهد که چطور به این جمله جامه عمل بپوشانید تا بتوانید به خوبی و به راحتی با جوانان و نوجوانان خود ارتباط برقرار کنید. این کتاب علاوه بر برقراری رابطه بزرگسالان با نوجوانان و جوانان برای خود نوجوانان و جوانان هم مفید است.

نوجوانان و والدین
نوجوانان و والدین


فهرست موضوعاتی که در کتاب دنبال می کنید:

  • چگونه این کتاب نوشته شد؟
  • نکته‌ای از مولف
  • فصل اول: کنار آمدن با احساسات
  • فصل دوم: ما هنوز «در حال مطمئن شدن هستیم»
  • فصل سوم: تنبیه یا عدم تنبیه
  • فصل چهارم: کار گروهی
  • فصل پنجم: دیدار با کودکان
  • فصل ششم: نکاتی در مورد احساسات، دوستان و خانواده
  • فصل هفتم: والدین و نوجوانان به همراه هم
  • فصل هشتم: کنار آمدن با روابط جنسی و مواد مخدر
  • بار دیگری که همدیگر را می‌بینیم.
روانشناسی نوجوانان
روانشناسی نوجوانان


بخشی از کتاب:

کارن گفـت:« می دانید به چه فکر می کنم ، بیشتر وقتها من برای همه یک گوش شنوا هستم ، همه به جز فرزندم. اگر یکی از دوستانم ناراحت باشد ، هرکاری برایش می کنم ، اما برای فرزندم قضیه فرق می کند . شاید به این دلیل است که من به حرف های او به عنوان یک مادر گوش می کنم ، نه یک دوست. باید خود را اصلاح کنم.»

گفتم:«مشکل دقیقا همینجاست، به جای اینکه فکر کنیم که چطور من می توانم این شرایط را تغییر دهم ؟»باید به این فکر کنیم که « چطور می توانم به فرزندم کمک کنم تا خودش به تنهایی بتواند مشکلاتش را حل کند.»


کتاب نوجوانانبه نوجوانان گفتن از نوجوانان شنیدنمعرفی کتاب روانشناسیادل فابر
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید