ویرگول
ورودثبت نام
صابر بخشی در بر مدار رشد (مدرس دانشگاه| لایف کوچ|توسعه فردی)
صابر بخشی در بر مدار رشد (مدرس دانشگاه| لایف کوچ|توسعه فردی)
خواندن ۶ دقیقه·۱ سال پیش

کلوپ ترجمه مدار رشد-1؛ نگاهی نو به عادات کوچک روزمره برای احساس کنترل و شادی در زندگی

✓ ترجمه اختصاصی از یادداشت های برگزیده جهانی | شماره اول

مژده، مژده به شما خواننده گرامی ویرگول و همراهان صمیمی ما در مجموعه برمدار رشد:

بخش «کلوپ ترجمه مدار رشد» هوا شد...

از دستش نده...

این یک اصل قطعی در موفقیت هست که؛

انسان ها با هم و در کنار هم رشد می کنند.

و بر همین اساس؛ ما شما را دعوت می کنیم به یک سفر. سفری به دنیای رنگارنگ تجربیات و دانش های انسان ها. دریچه ای به جهانی پرستاره که با نور آنها می توان مسیریابی کرد.

دریچه های زندگی می توانند دو چیز را به همراه بیاورند: یادآوری چزهای درست، پیشنهاد نگرش نو یا یک مسیر تازه.
دریچه های زندگی می توانند دو چیز را به همراه بیاورند: یادآوری چزهای درست، پیشنهاد نگرش نو یا یک مسیر تازه.


ما در این قسمت؛ یادداشت های برگزیده و کاربردی این جهان دیدنی را با ترجمه ای اختصاصی و برای اولین بار در اختیارتان قرار می دهیم.

توجه: هر گونه استفاده و بهره برداری فقط با ذکر نام و برند مجموعه « برمدار رشد » جایز است.

در بخش اول، قسمتی از یادداشت خانم رنوکا گاروانی ( renuka gavrani ) نویسنده حوزه توسعه فردی و بلاگر حرفه ای کتاب را با هم می خوانیم. موضوع این نوشتار عادت سازی های مثبتی است که کمتر به آنها پرداخته شده و در این پست ویرگولی ما یک بخش از این یادداشت ارزشمند را به شما هدیه می دهیم.

  • عنوان کامل یادداشت ایشان : «عادات کوچک روزمره برای اینکه در زندگی احساس کنترل و شادی بیشتری داشته باشید»
موضوع این نوشتار عادت سازی های مثبتی است که کمتر به آنها پرداخته شده
موضوع این نوشتار عادت سازی های مثبتی است که کمتر به آنها پرداخته شده


از سوی دیگر جالب است بدانید؛ این ایده های خانم گاروانی، طبق تجربه شخصی و پیاده سازی آنها در زندگی فردی خودش بوده و به عبارتی راهکارهایی است که جواب داده اند و اصطلاحا و طبق شعار مجموعه ما باعث «حال خوب و زندگی خوب» می شوند.

میدونستی که شعار کلیدی ما در جلسات کوچینگ برمدار رشد؛  «حال خوب؛ زندگی خوب» هست؟ چون اعتقاد ما این هست  که همه موفقیت ها از خود ما شروع میشن.
میدونستی که شعار کلیدی ما در جلسات کوچینگ برمدار رشد؛ «حال خوب؛ زندگی خوب» هست؟ چون اعتقاد ما این هست که همه موفقیت ها از خود ما شروع میشن.


و اما متن ماجرا ...

مقدمه یادداشت:

( اگر نظر من را به عنوان مترجم و متخصص این زمینه بخواهید پیشنهاد میدهم مقدمه را سرسری نگیرید و با دقت بخوانید)

اگر از شما بخواهم که به گذشته برگردید و به من بگویید دیروز چه کاری انجام دادید که باعث شد لبخند بزنید، چه پاسخی خواهید داشت؟

اگر نمی توانید چیزی به ذهنتان خطور کنید، به مغزتان فشار نیاورید، زیرا شما تنها نیستید!

همه ما چنان وظایف زیادی در زندگی روزمره خود داریم که حتی مهم نمی دانیم که در پایان روز از خود بپرسیم "چه چیزی امروز مرا خوشحال کرد؟"

در حالی که بهره وری و انجام به موقع وظایف بسیار مهم است، من معتقدم اگر خوشحال و راضی نباشید، در نهایت احساس خستگی، فرسودگی و ناامیدی خواهید کرد.


همه ما چنان وظایف زیادی در زندگی روزمره خود داریم که حتی مهم نمی دانیم که در پایان روز از خود بپرسیم
همه ما چنان وظایف زیادی در زندگی روزمره خود داریم که حتی مهم نمی دانیم که در پایان روز از خود بپرسیم


روز خود را با تهیه یک لیست طولانی از کارهایی که باید انجام دادم شروع می‌کردم (تا جایی که به یاد می‌آورم کارها را تیک می زدم و تمام میکردم). با این حال، در بیشتر روزها، نیمی از روز را با احساس خستگی سپری می کردم، در حالی که نیمی از روز فقط به خودم فشار می آوردم تا به سختی کار را انجام دهم. و در پایان روز، تنها چیزی که می توانستم ببینم تخت خوابم بود.

نتیجه؟

نه از کیفیت کار راضی بودم و نه چیز هیجان انگیزی برای انتظار روز بعد داشتم.

طبق تجربه من، اگر هیچ هیجانی برای انتظار روز بعد نداشته باشید، در نهایت در یوتیوب تایپ می کنید «چگونه سازنده باشیم؟»

شاید این یکی از دلایلی باشد که همه ما یکشنبه‌ها را بسیار دوست داریم، زیرا می‌توانیم برای فعالیت‌هایی که واقعاً از آنها لذت می‌بریم برنامه‌ریزی کنیم. و به همین دلیل است که ما دوشنبه را با "اوه لعنتی، چرا دوشنبه به این زودی است؟" استقبال می کنیم.

همانطور که قبلاً انجام می دادم!

بنابراین، تصمیم گرفتم سبک کاری فعلی خود را تغییر دهم و تجربه کنم تا هر روز شبیه یکشنبه باشد.

تصمیم گرفتم آن عادات کوچکی را بسازم که من را خوشحال، برآورده و هیجان زده می کند تا منتظر روز دیگر باشم.


تصمیم گرفتم آن عادات کوچکی را بسازم که من را خوشحال، برآورده و هیجان زده می کند تا منتظر روز دیگر باشم.
تصمیم گرفتم آن عادات کوچکی را بسازم که من را خوشحال، برآورده و هیجان زده می کند تا منتظر روز دیگر باشم.


این عادت ها فقط برای خوشحال کردن من نیستند، بلکه باعث لذت بیشتر کارم می شوند.

چگونه؟

خوب، من از سیستم پاداش برای ایجاد این عادت ها استفاده کردم. بعداً در مورد هر عادت به طور جداگانه درباره آن بحث خواهیم کرد.

من از سیستم پاداش برای ایجاد این عادت ها استفاده کردم
من از سیستم پاداش برای ایجاد این عادت ها استفاده کردم


این را می دانیم که یک عادت دو جنبه دارد. یک وجه ایجابی و اقداماتی که باید انجام داد. وجه دوم یک اقدام سلبی و حذف بک رفتار مخرب است.

حالا وقت آن رسیده که یک نمونه از این عادت های خوشحال کننده انرژی بخش که تاثیر مستقیم روی روز ما دارند بیندازیم:


{ چای را بنوشید و درخت را تماشا کنید }

یکی از چیزهایی که من واقعاً منتظر آن در روز هستم، چای صبح و عصر من است. در حالی که بیشتر مردم روز خود را با پیمایش در رسانه های اجتماعی، فحش دادن به رئیس یا زمان خود شروع می کنند، من دوست دارم روزم را با آرامش و زمان سبز شروع کنم.

در حالی که بیشتر مردم روز خود را با پیمایش در رسانه های اجتماعی، فحش دادن به رئیس یا زمان خود شروع می کنند، من دوست دارم روزم را با آرامش و زمان سبز شروع کنم.
در حالی که بیشتر مردم روز خود را با پیمایش در رسانه های اجتماعی، فحش دادن به رئیس یا زمان خود شروع می کنند، من دوست دارم روزم را با آرامش و زمان سبز شروع کنم.


و نگران نباشید من از قبل قدیس نبودم، صبح‌های من بیشتر به خاطر دیر بیدار شدن، فحش دادن به خودم، اتلاف وقت در شبکه‌های اجتماعی و فراموش کردن صبحانه تقریباً شبیه هم بود، زیرا همیشه وقتم کم بود!

اگر کاری را که من انجام می‌دادم انجام می‌دهید، کمی مکث کنید و از خود بپرسید «با زندگی خود چه می‌کنید، و آیا واقعاً می‌خواهید روزتان را اینگونه شروع کنید؟»

وقتی اول صبح از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، اطلاعات زیادی را در اختیارتان قرار می‌دهید که بر خلق‌وخو، رفتار و مهم‌ترین نیات روز شما تأثیر می‌گذارد.

تصمیم گرفتم روزم را با ذهنی آرام شروع کنم، زمانی که این آزادی را داشته باشم که افکارم را بررسی کنم، به گیاهانم نگاه کنم و از هر جرعه چای لذت ببرم، انگار که من خوش اقبال ترین فرد روی زمین هستم.

این یک عادت تنها نشستن و نوشیدن چای در حین تماشای گیاهان به من کمک می کند تا روزم را با طرز فکری ثابت (بدون تاثیر از دنیای بیرون) شروع کنم و لحن یکسان و تم کنترل شده ای را برای کل روز داشته باشم.


+ ترجمه و توضیح: " صابر بخشی"

(( مدرس دانشگاه|کوچ لایف/مربی (توسعه فردی l موفقیت l هدفگذاری| نقاط قوت| مایندست | عملکرد | رابطه))

توجه: هر گونه استفاده و بهره برداری فقط با ذکر نام و برند مجموعه « برمدار رشد » جایز است.


با جلسات کوچینگ حال خوب و زندگی خوب رو تجربه کن...
با جلسات کوچینگ حال خوب و زندگی خوب رو تجربه کن...


+ تعیین وقت جلسات کوچینگ و مربیگری (توسعه فردی l موفقیت l هدفگذاری| نقاط قوت| مایندست | عملکرد | رابطه):
{ از طریق آی دی : saber_coach }


+ برای دسترسی به سایر مطالب و پست ها ما را دنبال کنید:

+ تلگرام | اینستاگرام l بله l ویرگول
@barmadareroshd

+ «بر مدار رشد باش»?

رسانه‌های اجتماعیتوسعه فردیعادترشد فردیرضایت
همیشه جا برای بهتر شدن هست؛ بر مدار رشد باش... رشد آهنگ یادگیری هست(مربی مهارتهای زندگی|توسعه فردی|طراحی زندگی|شتابدهنده ی رشد| مهارتهای ارتباطی| خلاقیت.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید