ویرگول
ورودثبت نام
برمک بهره‌مند
برمک بهره‌مند
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

سلام، در اینجا از دیجیتال مارکتینگ خواهم گفت و کمی هم از آفتاب

از بازاریابی دیجیتال خوشم می‌آید. چون بازاریابی سنتی با جمله‌های تبلیغاتی را به بازاریابی مدرن با کلی محتوای مفید، آموزنده، صحیح و موثق تبدیل کرده است.
از بازاریابی دیجیتال خوشم می‌آید. چون بازاریابی سنتی با جمله‌های تبلیغاتی را به بازاریابی مدرن با کلی محتوای مفید، آموزنده، صحیح و موثق تبدیل کرده است.


من یک دیجیتال مارکتر هستم. حدود پنج سال است که شیفته بازاریابی شده‌ام. هر چه بیشتر یاد می‌گیرم، بیشتر می‌فهمم که وارد چه دنیای عمیقی شده‌ام. تمرکزم روی بازاریابی دیجیتال است. رفتم از موسسه بازاریابی دیجیتال ایرلند یک مدرک post-graduate diploma گرفتم. دو سالی ازم وقت برد. اما تازه چراغ راهی را نشانم داد که اگر می‌خواهم دیجیتال مارکتر بشوم باید در کدام مسیر قدم بردارم. و مهم‌ترین حرف این بود که خود دیجیتال مارکتینگ شاخه‌های مختلف دارد. بهتر است در یک یا دو شاخه متخصص شوی و خوب است که از شاخه‌های دیگر قدری هم سر دربیاوری.

همین کار را هم کردم. رفتم سراغ تحقیقات در بازارهای آنلاین و تبیین استراتژی دیجیتال. حالا به شرکت‌ها کمک می‌کنم - هم انگلیسی و هم ایرانی - تا از حال و هوای بازار آنلاینشان و به‌خصوص رقیبانشان سر دربیاورند و بعد با توجه به اطلاعاتی که جمع‌آوری کرده‌ام بهشان کمک می‌کنم تا یک استراتژی بازاریابی دیجیتال برای خودشان ترسیم کنند.

تا اینجای کار که بد نبوده. خوبی دیجیتال مارکتینگ این است که یک دنیای دائما در حال تغییر است و هر روز چیز تازه‌ای برای یادگرفتن دارد. برای همین، هیچ‌وقت حوصله‌سربر نمی‌شود.

من علاوه بر یادگیری دائمی یک عادت دیگر هم دارم. همیشه هر چه را یادمی‌گیرم، در جا دوست دارم به دیگران منتقل کنم. مثل نان داغ سنگکی که آدم نمی‌تواند دست بگیرد و دوست دارد سریع رد کند به یکی دیگر. برای همین، از همان اول که شروع کردم درباره دیجیتال مارکتینگ یاد بگیرم، آستین بالا زدم و شروع هم کردم به حرف زدن و نوشتن درباره دیجیتال مارکتینگ. اول در اینستاگرام، بعد در فرادرس با درست کردن یک دوره آموزش بازاریابی ایمیلی، بعد در کلاب هاوس.

به واسطه همه این‌ها توانستم به عنوان یک مدرس مورد تائید Harvard Business Publishing Education شناخته شوم. همین یک دنیای دیگر مطالب آموزشی را به رویم باز کرد. هزارها مقاله تراز اول جهانی به علاوه هزارها مطالعه موردی (Case Study) درباره این که شرکت‌های بزرگ جهان مثل آمازون و ایربی‌اندبی چه‌طور در دنیای دیجیتال موفق شدند.

و بعد دیدم حالا که تمام و کمال در حوزه یادگیری و آموزش سیر می‌کنم، پس شاید بهتر از همه این باشد که هر چه را می‌آموزم، در یک وب‌سایت گرد هم بیاورم، دسته‌بندی کنم و در اختیار مشتاقان فارسی‌زبان بگذارم.

و همین شد که آکادمی برمک.دیجیتال پا گرفت. از بازاریابی موتورهای جست‌وجو تا شبکه‌های اجتماعی تا بازاریابی ایمیلی و هر آنچه را برای گذر از کسب‌وکارهای سنتی به کسب‌وکارهای دیجیتال لازم است، می‌توانید در این وب‌سایت پیدا کنید.

بخشی از آموخته‌هایم را هم گذاشته‌ام در مجله برمک.دیجیتال که بدون ثبت نام می‌توانید آن را مرور کنید. مجله برمک.دیجیتال در واقع مشتی است از یک خروار دوره آموزشی خودخوان آنلاین که فعلا بالغ بر ۲۰۰ هزار کلمه محتوای آموزشی دارد.

آکادمی را تازه راه انداخته‌ام. برای همین، فعلا با دعوت از دوستان و آشنایان خواسته‌ام تا گشتی در محتوا بزنند و نظرشان را به من بگویند تا محتوا را همین طور بهتر کنم.

اصلا بنا دارم تا عید ۱۴۰۲ در آکادمی را باز بگذارم و هر کسی آمد را راه بدهم تو. می‌شود هم فال و هم تماشا. هم کسانی که دوست دارند درباره دیجیتال مارکتینگ بیشتر بدانند جایی برای مطالعه پیدا می‌کنند (بدون این که پولی بدهند)، هم نظرهایشان کمک می‌کند تا یک محصول بابِ دل فارسی‌زبان‌ها را با کیفیت بالا تولید و عرضه کنم.

برای همین، اگر این مطلب را تا اینجای کار خوانده‌اید، پس به آکادمی برمک‌.دیجیتال هم سر بزنید. سرفصل دوره‌ها را می‌توانید روی وب‌سایت مرور کنید. اگر خواستید، با پر کردن این فرم اسم و ایمیل‌تان را برای من بفرستید تا برایتان یک حساب آموزشی باز کنم که بتوانید به رایگان و تا عید ۱۴۰۲ از محتوای دوره‌ها استفاده کنید.

دنیای دیجیتال مارکتینگ بسیار جذاب است. امیدوارم که همگی بتوانیم به متخصصان تراز اول بازاریابی دیجیتال تبدیل شویم. امیدوارم در هر حوزه‌ای که کار می‌کنیم، از آرایشگری گرفته تا تولید ماشین‌آلات صنعتی تا حفظ محیط زیست، بتوانیم با استفاده از ابزار بازاریابی دیجیتال آدم‌های زیادی را با خود همراه کنیم. و در نتیجه محصول و خدمت خودمان را به آدم‌های دور و برمان عرضه کنیم.

دیجیتال مارکتینگبازاریابی دیجیتالبازاریابیبازاریابی محتواآموزش بازاریابی محتوا
من یک دیجیتال مارکتر هستم که عاشق بازاریابی‌ام. هم یاد می‌گیرم و هم آموزش و مشاوره می‌دهم. https://barmak.digital/
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید