ویرگول
ورودثبت نام
بازارستان | bazarestan
بازارستان | bazarestan
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

تجربه استفاده از شیائومی نوت 8 پرو


شیائومی نوت 8 پرو
شیائومی نوت 8 پرو

سلام و وقت بخیر خدمت دوستان. امروز میخوام از تجربه خودم در مورد گوشیم یعنی شیائومی نوت 8 پرو براتون بنویسم. گوشی‌ای که من خریدم رجیستر شده بود. یعنی رو کارتن گوشی یه کد نوشته شده بود که فقط باید به سرشماره درج شده روی جعبه، ارسال می‌کردم. پس از این نظر خیالم راحت بود که دردسری نداره و فقط باید یه اس‌ام‌اس می‌فرستادم. نوت 8 پروی من پک گلوباله.

گوشی‌های شیائومی هندزفری ندارن. دلیل این کار رو نمی‌دونم. اما حدس می‌زنم بخاطر کاهش هزینه تمام شده گوشی باشه. داخل جعبه یه قاب ژله‌ای بی‌رنگ گذاشتن که می‌تونی ازش استفاده کنی. در مورد شارژر اون هم بگم که روی اون اطلاعاتی در مورد ورژن فست‌شارژ بودنش ننوشته‌. دقیقا مشخص نیست ورژنش چنده. اما وقتی گوشی رو می‌زنم تو شارژ، حدود 1.5 ساعت طول می‌کشه تا کامل شارژ بشه. از نظر من سرعت شارژش واقعا خوبه. چندتا دفترچه‌ راهنما و یه قطعه‌ سوزنی شکل داخل جعبست که از اون واسه درآوردن سوکت سیم‌کارت و رم استفاده می‌شه.

(اندازه و ابعاد گوشی)
(اندازه و ابعاد گوشی)

اندازه و ابعاد گوشی یا خوش دست بودن اون سلیقه‌ایه. یه عده‌ گوشی بزرگ و یه عده گوشی ظریف دوست دارن. از نظر من که گوشی خوش دستیه. اندازه‌اش نه خیلی بزرگه و نه خیلی کوچیک. به اندازه‌ای هست که نشون بده صفحه نمایش بزرگی داره. از طرف دیگه وقتی گوشی رو تو جیبت بذاری، اندازه‌ش اذیتت نمی‌کنه. اونقدر هم کوچیک نیست که قدیمی به نظر برسه یا وقتی از اون استفاده می‌کنی چشمت رو اذیت کنه. یه عادتی که من دارم اینه که همیشه گوشی رو با قاب نگهداری می‌کنم. پس جا موندن اثر انگشت رو بدنه برام مهم نیست. وزن اون هم برام سنگین نیست. وقتی گوشی رو دستم می‌گیرم حس خوبی بهم میده.

(نمایی از اجرای بازی PUBG)
(نمایی از اجرای بازی PUBG)

با توجه به اینکه همیشه خلق و خوی بازی کردن تو من وجود داره کانفیگ گوشی برام مهم بود. یعنی کشش گوشی و پردازنده اون موقع بازی یکی از اولویت‌هام برای انتخاب گوشیه. در طول روز حدود 2 یا شاید گاهی پیش اومده باشه که 3 ساعت با گوشی بازی کرده باشم. تو این مدت ندیدم داغ کنه و افت کیفیت یا افت فریم داشته باشه. گیمرها اسم بازی پابجی رو شنیدن. وقتی گرافیک بازی رو تو حالت بسیار بالا گذاشتم هیچوقت گوشی داغ نکرد و به خوبی اجرا شد . در کل عملکرد نوت 8 پرو از نظر من عالیه. به نظرم بهترین مزیت این گوشی عملکرد فوق‌العاده سی‌پی‌یوی اونه.

(رابط کاربری)
(رابط کاربری)

اگه سیستم عامل برات مهمه، باید بگم اندروید گوشی نسخه 9 هستش که می‌شه به اندروید 10 ارتقاء داد. راستی یه مطلبی درمورد رابط کاربری‌ گوشیم یادم اومد. هرشرکتی منو و رابط کاربری خاص خودش رو داره. به نظرم این میتونه یه جور سیاست باشه. اگه مدتی از یه گوشی استفاده کنی و بعدش بخوای گوشی جدیدی بخری، اولش استفاده از اون برات سخته. اون‌ها به عمد این کار رو می‌کنن تا نتونی به راحتی بری سمت شرکت‌های دیگه. برای منم این قضیه اتفاق افتاد. اولش برام سخت بود. شیائومی منو نداره. تمام آیکون‌ها و فایل‌های اون رو صفحه‌های اولیه گوشی هستن و خبری از منو نیست. من که به مرور عادت کردم و باهاش کنار اومدم.

(دوربین‌ها و حسگر انگشت)
(دوربین‌ها و حسگر انگشت)

عکس‌هایی که با دوربین گوشی گرفتم کیفیت خوبی داشت و راضی‌کننده بود. همینطور دوربین سلفیش که واقعا عکس‌های خوبی می‌گیره. وقتی دوربین رو تو حالت 64 مگاپیکسل بگذاری یه نوشته‌ پایین و قسمت چپ عکس قرار می‌گیره که متن این نوشته راجع به کیفیت دوربین، نام گوشی و تعداد دوربین‌های گوشیه. در واقع نوشته می‌شه عکسی که گرفتید با دوربین چهارگانه و 64 مگاپیکسلی گوشی شیائومی نوت 8 پرو گرفته شده. برای من که حس خوبی داشت. سه تا دوربین عمودی زیرهم هستن و زیرشونم حسگر اثرانگشت قرار داره. و یه دوربین و فلاش گوشی هم کنار اون‌‌ها هستن.


این گوشی از سیم کارت‌های نسل 4.5 پشتیبانی می‌کنه، اما در مورد نسل5 ام اطلاعاتی ندارم. سرعت دانلود چه با اینترنت گوشی و چه با وای‌فای خیلی خوبه. به‌اضافه اینکه صدای اسپیکر اون هم واقعا خوبه و ضعیف نیست.


امیدوارم تونسته باشم اطلاعاتی خوبی بهتون بدم. البته چندماهی نمیشه که این گوشیو خریدم و اطلاعاتم در همین حده. اما تو همین مدت کم شیفتش شدم. به اضافه اینکه واقعا قیمت خوبی داره.


شیائومی نوت 8 پرونوت 8 پروقیمت شیائومی نوت 8 پرونوت 8 پرو گلوبال
ادامه ماجرا اینجاست https://www.aparat.com/bazarestan
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید