بازی God of War: Ragnarok در تاریخ 9 نوامبر 2022 بر روی PS5 و PS4 عرضه میشود ، پس از تاخیر در پنجره انتشار اولیه آن در سال 2021.
قبل از این بهروزرسانی از بلاگ پلیاستیشن ، Ragnarok سوژه بسیاری بود گمانه زنی های زیادی بود(در برگه جدید باز می شود). هرمن هالست، رئیس استودیوی پلی استیشن، سپس در مصاحبه با بلاگ پلی استیشن در ژوئن 2021 تأخیر را تأیید کرد و اظهار داشت که دنباله آن به سال 2022 کشیده می شود تا به تیم در سونی سانتا مونیکا زمان بیشتری پس از اختلال ناشی از بیماری همه گیر داده شود.
پس از این، بسیاری بعداً باور کردند که God of War: Ragnarok نیز به سال 2023 عقب رانده شده است، اما خوشبختانه بهروزرسانی ژوئن 2022 خلاف آن را نشان داد. با فرض اینکه تاخیر لحظه آخری وجود نداشته باشد، در نهایت عرضه این دنباله مورد انتظار در چشم است.
نسخه استاندارد نسخه
استاندارد، همانطور که انتظار دارید، بازی کامل را روی PS4 یا PS5 و هیچ چیز دیگری به شما ارائه می دهد (مگر اینکه پیش خرید کنید، در این صورت پاداش های پیش خرید را دریافت می کنید). اگر نسخه PS4 بازی را سفارش دهید و تصمیم بگیرید که می خواهید بعداً به PS5 ارتقا دهید، 10 دلار اضافی هزینه خواهد داشت.
نسخه Digital Deluxe Edition
به عنوان یک پله بالاتر از نسخه استاندارد بازی، نسخه Digital Deluxe وجود دارد که کمی بیشتر در راه پاداش ارائه می دهد. این موارد به شرح زیر است:
بازی کامل God of War Ragnarök برای PS4 و PS5
نسخه کلکسیونی
اکنون ما شروع به ورود به چیزهای واقعاً درخشان می کنیم. نسخه Collector's Edition بازی در جعبه ای عرضه می شود که نشان دهنده معبد دانش نگهبان است و در آن موارد فیزیکی زیر را خواهید یافت:
نسخه Jötnar
سرانجام، نسخه Jötnar وجود دارد که شامل "مجموعه ای عالی از آیتم هایی است که با دقت طراحی شده اند" توسط تیم استودیو سانتا مونیکا. محتویات جعبه این نسخه به شرح زیر است:
بازی God of War: Ragnarok دنباله ای بر God of War (2018) و آخرین ورودی در حماسه نورس این سری است.
به روز رسانی به فروشگاه پلی استیشن در جولای 2022 بهترین نگاه ما را به داستان بازی ارائه کرده است. در توضیحات آمده است: «Fimbulwinter به خوبی در جریان است(در برگه جدید باز می شود). کریتوس و آترئوس باید در جستجوی پاسخ به هر یک از نه قلمرو سفر کنند، زیرا نیروهای آسگاردی برای نبرد پیشگویی شده ای آماده می شوند که به جهان پایان می دهد.
در طول مسیر، آنها مناظر افسانه ای و خیره کننده را کشف خواهند کرد و با دشمنان ترسناکی در قالب خدایان و هیولاهای نورس روبرو خواهند شد. تهدید راگناروک هر لحظه نزدیکتر می شود. کریتوس و آترئوس باید بین امنیت خود و امنیت قلمروها یکی را انتخاب کنند.
در جای دیگر، توضیحات نشان میدهد که Ragnarok موضوع اصلی روایت را که در اولی آویزان است، انتخاب خواهد کرد. ما به آترئوس کمک خواهیم کرد زیرا او "در جستجوی دانش است تا به او کمک کند تا پیشگویی "لوکی" را درک کند و نقش خود را در راگناروک تثبیت کند.
بازی God of War: Ragnarok نه تنها رابطه آترئوس و کریتوس را گسترش می دهد، بلکه از نظر محیط نیز گسترش می یابد. این بار، بازیکنان میتوانند از هر نه قلمرو، از جمله "واناهیم، اسوارتالفهایم، و آسگارد که قبلاً غیرقابل دسترس بود - و همچنین به مناطق جدید از مکانهای نمایش داده شده در بازی گذشته بازدید کنند. کاوش در قلمروها شما را به همه جا میبرد. جنگلهای سرسبز و ماورایی تا شبکههای معدنی پیچیده زیرزمینی."
غول اخر بازی در میان این قلمروهای جدید، آسگارد است - خانه خدایان ایسیر و مقر قدرت در اساطیر نورس. از بسیاری جهات، این بزرگترین و مرکزی از همه آنهاست، جایی که شناخته شده ترین خدایان Aesir در آن زندگی می کنند.
خود به چندین منطقه تقسیم شده است. والهالا توسط اودین اداره می شود، بنابراین ما می توانیم وارد سالن طلایی شویم. در همین حال، Bilskírnir به عنوان صندلی ثور عمل می کند، که قبلاً تأیید شده است که در بازی ظاهر می شود.
هنوز سؤالاتی وجود دارد، از جمله اینکه چه مقدار از این قلمروها را خواهیم دید. این احتمال وجود دارد که بتوانیم منطقه جدیدی از میدگارد را کشف کنیم و شاید حتی به خانه جنگلی کریتوس بازگردیم. امیدواریم بتوانیم بیش از حد مجاز بازی اول، به Muspelheim و Niflheim بپردازیم.
خرید بازی God Of War Ragnarok برای PS5
تا آنجا که به گیم پلی مربوط می شود، کاملا طبیعی است که مبارزه God of War: Ragnarok برای بسیاری از طرفداران این سری از اهمیت بالایی برخوردار باشد.
طبق پستی در وبلاگ رسمی پلی استیشن(در برگه جدید باز می شود)در سپتامبر 2021، نبرد "احشایی" تر خواهد بود و شامل مبارزات "دیدنی"، با "توانایی های حمله جدید، احضار Runic جدید برای آترئوس، و البته، بازگشت سلاح های افسانه ای کریتوس" خواهد بود. استودیوی سانتا مونیکا میگوید از God of War 2018 برای بهبود مبارزات، با هدف ایجاد انتخاب بیشتر بازیکن، آموختههای گرفته شده است:
چه از طریق ترکیبهای سخت، تسلط بر عناصر، یا تاکتیکهای دفاعی هوشمندانه - شما فرصتهای زیادی برای مبارزه در کنار دو نفر ما بهگونهای پیدا خواهید کرد که بهطور منحصربهفردی احساس میشود.»
در مصاحبه با گیم اینفورمر(در برگه جدید باز می شود)در آگوست 2022، میهیر شیث و دنی یه، طراحان اصلی مبارزات، گفتند که نبرد حول محور این ایده است که "کریتوس با غذای خود بازی می کند". Sheth گفت که تیم «سعی کرد سیستمهایی را ایجاد کند که میخواهید با آنها درگیر شوید که سرگرمکننده، بسیار بازیگوش و مسیرهای مختلف هستند. و وقتی به مبارزه در بازی آخر نگاه کردیم، اینگونه بودیم که "ما می توانیم این را بیشتر پیش ببریم". ما می توانیم اسباب بازی ها و راه های جدیدی برای بازی با دشمنان و استراتژی ها پیدا کنیم. این اصل راهنما بیش از هر چیز دیگری بوده است.»
به عنوان بخشی از آن، دکمه مثلثی که قبلاً تحت استفاده قرار گرفته بود، یک هدف جدید داده شده است. این دکمه مجموعه جدیدی از حملات به نام "حرکات امضای سلاح" را دریافت می کند. بسته به اینکه تبر Leviathan یا Blades of Chaos را مجهز کرده باشید، کریتوس "فولاد تیز شده را با یخ یا آتش تزریق می کند" تا از حرکات عنصری اضافی به نام "Frost Awaken" و "Whiplash" استفاده کند.
بازی به گفته کارگردان، اریک ویلیامز، در مصاحبه ای با جان فورد، یوتیوبر God of War ، Ragnarok همچنین در مورد سپرهایی که می توان از آنها استفاده کرد، تنوع کمی بیشتر به بازیکنان ارائه می دهد .
وقتی فورد به این نکته اشاره کرد که در یک تریلر اخیر لحظاتی وجود دارد که به نظر می رسد سپر نگهبان کریتوس طراحی متفاوتی دارد و کریتوس از آن به روش های مختلف استفاده می کند، ویلیامز گفت که این درست است و در حالی که او «نمی خواست هم برود» در اعماق آن، بازی دارای سپرهای مختلف خواهد بود و آنها گزینه ها و توانایی های دفاعی متفاوتی دارند.
ویلیام توضیح داد که دلیل این امر به این دلیل است که او و تیم استودیو سانتا مونیکا «واقعاً میخواهند انتخاب واضحی را برای روشی که کریتوس خود را میسازید، مانند تجهیزات، بارگذاری و مواردی از این قبیل، باز کنند.»
ویلیامز اضافه کرد: «این کار تا دفاع تمام میشود، بنابراین شما میتوانید کمی متفاوت بازی کنید و دشمنان بدانند چگونه به آن واکنش نشان دهند، یا شما را مجبور به این موقعیتهای مختلف کنند که باید از چیزهای مختلف استفاده کنید. من فکر میکنم کاوش آن برای بازیکنان سرگرمکننده خواهد بود، اما همچنین ما میخواهیم که گویاتر باشد، میدانی، انتخابهای شما زمانی که او را تنظیم میکنید اهمیت دارد.»
استودیو سانتا مونیکا همچنین فاش کرده است که God of War Ragnarok ویژگیهای دسترسی را از God of War (2018) حفظ میکند و موارد جدیدی را اضافه میکند که به بازیکنان اجازه میدهد تا بیش از 60 راه را برای تنظیم گیمپلی ارائه دهند.
یک پست بلاگ پلی استیشن نشان داد : «نه تنها رابط کاربری خود را برای انعطاف و خوانایی بیشتر بازطراحی کردهایم، بلکه نقشهبرداری مجدد کنترلر را نیز از ابتدا بازسازی کردهایم و سفارشیسازی بیشتری را به سیستمهای مبارزه و تعامل خود اضافه کردهایم» .
برخی از ویژگیهای دسترسی جدید شامل بهبود زیرنویسها و زیرنویسها، فراوانی گزینههای اندازه متن و نماد و حالت کنتراست رنگ بالا است.