به نظر می رسد در حال توصیف بازی «Remnant 2»، پیشرفت های آن نسبت به نسخه اول و عناصر گیم پلی آن هستید. شما اشاره کردید که بازی به برخی از مشکلات نسخه قبلی می پردازد و در عین حال عناصر جذاب خود را گسترش می دهد. داستان چند دهه پس از وقایع بازی اول اتفاق میافتد و جهان همچنان با شرایط آخرالزمانی مواجه است.
در ادامه، بازیکنان با Clementine، یکی از Dreamers آشنا می شوند. پس از رویارویی با سنگ جهانی، کلمنتاین به درون آن کشیده می شود و وظیفه اصلی قهرمان داستان یافتن و نجات اوست. با پیشروی داستان، قهرمان داستان حوادث خطرناکی را کشف می کند و از اسطوره های بازی مطلع می شود. روایت Remnant 2 مستقیماً با نسخه اول مرتبط است و برای کسانی که با نسخه اصلی آشنا نیستند، داستان سرایی و عناصر داستان ممکن است چالش هایی را ایجاد کند.
بازی به شدت با رویکرد داستان سرایی نسبتا خطی شروع می شود. درک اسطورهشناسی بازی مستلزم کاوش در یادداشتهای دستنویس و شخصیتهای داستانی است. بر اساس داده های جمع آوری شده در طول داستان، پایان بازی به تفسیر بازیکن واگذار می شود. با این حال، شما اشاره کردید که تیم توسعه می توانست پایان بهتری را ارائه دهد.
توضیحات شما بینش هایی را در مورد جنبه های بهبود یافته «Remnant 2»، ساختار روایی آن، و مکانیک های بازی ارائه می دهد. اگر سؤال خاصی دارید یا اگر می خواهید در مورد جنبه های خاصی بیشتر بحث کنید، در صورت تمایل بپرسید!
به عبارت دیگر، مسئله اصلی نه در نتیجه گیری داستان بلکه در نحوه ارائه روایت است که می توانست بهتر طراحی شود. قهرمان داستان، شخصیتی که در ابتدای بازی شخصیسازی میکنید، فاقد پیشینه و توسعه شخصیت است. این موضوع برای سایر شخصیتهای بازی نیز صدق میکند، زیرا آنها عمدتاً به شما در رسیدن به هدف نهایی کمک میکنند. «Remnant 2» ایده ایجاد دنیایی با عناصری که بهطور تصادفی تولید میشوند را تقویت میکند، مفاهیم جذاب بازیهای «Souls-like» را گسترش میدهد و آنها را در گیمپلی خود گنجانده است. بازی در این زمینه پیشرفت هایی داشته است.
بازی "Remnant 2" یک بازی تیراندازی سوم شخص و لوت محور است که عناصری از بازی های "Souls-like" را در خود جای داده است. بازی با اجازه دادن به شما برای ایجاد یک شخصیت سفارشی شروع می شود و این جنبه از بازی به خوبی اجرا می شود. قهرمان داستان می تواند از دو اسلحه برد و یک اسلحه غوغا برای آسیب رساندن به دشمنان استفاده کند. به لطف گیم پلی خوب طراحی شده و انیمیشن غوغا روان، سیستم مبارزه کاملاً جذاب است. با این حال، مکانیک حرکت، مانند دویدن و غلتیدن، می تواند تا حدودی سفت باشد و آنطور که باید صاف نباشد. در حالی که این موضوع به طور قابل توجهی روی نبردهای معمولی تأثیر نمی گذارد، می تواند در طول باس فایت ها یا برخوردهای پر هیجان مشکل ساز شود.
تیم سازنده سیستم مبارزات بازی را از طریق Mutators که آیتم هایی هستند که گیم پلی را بهبود می بخشند، جذاب تر کرده اند. برای هر اسلحه، می توانید از Mod و Mutator استفاده کنید. مدها به عنوان مهارتهایی عمل میکنند که میتوانید آنها را در حین مبارزه فعال کنید تا سلاح خود را تقویت کنید، تواناییهای اضافی را اعطا کنید یا شلیکهای ثانویه ارائه دهید. از سوی دیگر، جهشیافتهها مهارتهای منفعل هستند که در دسترس شما هستند.
بازیکنان همچنین می توانند شخصیت های خود را با استفاده از سه Relics مختلف بر روی نوار سلامتی خود شخصی سازی کنند تا توانایی های شخصیت خود را افزایش دهند. بازی Gunfire به بازیکنان کنترل قابل توجهی برای تقویت شخصیتهای خود، غلبه بر نقاط ضعف و تطبیق تجربه گیمپلی خود داده است. این بازی شامل کلاس های شخصیت های مختلف است که پایه و اساس مبارزات شما را تشکیل می دهند.
به عنوان مثال، کلاس Hunter می تواند با استفاده از مهارت منحصر به فرد خود، موقعیت های دشمن را در محیط شناسایی کند. هر کلاس دارای سه مهارت منحصر به فرد و چندین امتیاز است، که همه آنها را می توان به مرور زمان با پیشرفت کلاس خود باز کرد. پس از چندین ساعت گیم پلی، حتی می توانید یک کلاس دوم برای شخصیت خود انتخاب کنید. بازیکنان می توانند از دو کلاس مختلف به طور همزمان استفاده کنند و به آنها آزادی بیشتری در بازی بدهد. به عنوان مثال، انتخاب Medic به عنوان کلاس ثانویه شما را قادر می سازد تا از مهارت های درمانی آن کلاس استفاده کنید و به شما امکان می دهد حتی پس از اتمام معجون های سلامتی خود و شکست دادن دشمنان، دنیای "Remnant 2" را کشف کنید.
این رویکرد طراحی به بازیکنان اجازه میدهد تا تجربهای متنوعتر و شخصیتر ایجاد کنند و عمق گیمپلی و انتخابهای استراتژیک در دسترس آنها را افزایش دهند.
علاوه بر ویژگی های ذکر شده، یک سیستم ارتقاء به نام "Trait" نیز وجود دارد که برای بهبود عملکرد بازیکن طراحی شده است. از طریق Traits، بازیکنان میتوانند جنبههایی مانند نوار سلامت، میلههای استقامت، قدرت مد سلاح، کاهش مهارتها و ویژگیهای مشابه را بهبود بخشند. با این حال، شما نمی توانید بی نهایت این ویژگی ها را ارتقا دهید. آنها با کاوش در دنیای بازی، شکست دادن باسهای اصلی و فرعی به دست میآیند و هر Trait دارای یک سطح مشخص است. علاوه بر این، با تکمیل سیاه چالهای خاص و شکست دادن باسهای فرعی، به ویژگیهای جدید دسترسی پیدا میکنید. این باعث می شود که پاداش کاوش در "Remnant 2" ارزشمند باشد. انتخاب زره مناسب نیز به طور قابل توجهی بر توانایی های شخصیت شما تأثیر می گذارد و طلسم ها و حلقه ها نیز به این جنبه کمک می کنند.
خرید بازی "Remnant 2" سرمایه گذاری منحصر به فردی در قرار دادن تصادفی آیتم ها و شخصیت ها در محیط های بازی خود دارد. تجربه هر بازیکن، از نظر اکتساب آیتم، ساختار محیطی و عناصر مشابه، از دیگران متمایز است. علاوه بر این، میتوانید جهان خود را با استفاده از World Stones بازی که به عنوان پستهای بازرسی عمل میکنند، دوباره بچرخانید. Rerolling the world یعنی شروع از ابتدای «Remnant 2» اما با ساختاری کاملاً جدید نسبت به قبل. این ویژگی تضمین میکند که «Remnant 2» ارزش پخش خود را حفظ میکند، زیرا هر بازی میتواند تجربه جدیدی را ارائه دهد. با این حال، این جنبه به موضوع باس های بازی نمی پردازد.
این طراحی گیم پلی پویا، که در آن عناصری مانند Traits، تجهیزات، و چیدمان جهان در هم تنیده شده اند، عمق و قابلیت پخش مجدد را به بازی اضافه می کند و به بازیکنان راه های متعددی برای شخصی سازی شخصیت ها و استراتژی های خود می دهد و در نتیجه تجربه کلی بازی را بهبود می بخشد.
باس های اصلی و فرعی در بازی به گونه ای طراحی نشده اند که بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید. باس های فرعی که برخی از آنها نسخه های قوی تری از مینی باس های نخبه در بازی هستند و باس های اصلی صرفاً چالش هایی هستند که تجربیات به یاد ماندنی یا جذابی را ارائه نمی دهند. «Remnant 2» دارای یک ساختار گیم پلی جالب و مؤثر است که در آن تمام ارتقاء و ارتقاء شخصیت ها تأثیر قابل توجهی در گیم پلی و مبارزات دارند. با این حال، عناصری مانند طراحی رئیس یا مکانیک های دویدن و غلتیدن قهرمان داستان مانع از ارائه یک تجربه بی عیب و نقص در بازی شده است. علاوه بر این، به لطف ویژگی سه نفره Co-op در "Remnant 2"، می توانید در نبردهای لذت بخش تری شرکت کنید.
از نظر بصری، «Remnant 2» تجربه قابل قبولی را ارائه می دهد. جلوه های نور با کیفیت به ظاهری دلپذیر به خصوص در محیط های خاص کمک می کند. این استودیو از جلوه های بصری مختلفی برای تقویت جنبه داستانی بازی استفاده کرده است. از نظر طراحی، مناظر و محیط های «Remnant 2» متنوع و خوش ساخت هستند. باس های بازی نیز به گونه ای متفاوت طراحی شده اند و هر محیطی دارای مجموعه ای از دشمنان خاص خود است. سلاح ها، حلقه ها، زره ها و سایر آیتم های مربوط به قهرمان داستان به قدری موثر طراحی شده اند که می توانید با استفاده از آنها استراتژی های مختلف مبارزه را اجرا کنید.
از منظر فنی، «Remnant 2» بدون افت قابل توجه نرخ فریم یا باگهای قابل توجه، تجربهای روان را ارائه میکند. این بهینه سازی آن را به یک تجربه رضایت بخش در رایانه های شخصی تبدیل می کند.
ترکیب این عناصر بصری و گیم پلی منجر به تجربه ای جذاب و بهینه در «Remnant 2» می شود. اگر سؤال یا موضوع دیگری دارید که می خواهید در مورد آن بحث کنید، در صورت تمایل بپرسید!
موسیقی در «Remnant 2» تجربه خوبی را فراهم می کند. هنگام رویارویی با دشمنان و حملات آنها، جلوه های صوتی خاص و نشانه های موسیقی فعال می شود تا بازیکن از محیط اطراف خود آگاه شود. در طول باس فایت ها، بازی دارای آهنگ های موسیقی ویژه ای است که بازیکنان را برای نبردهای حماسی آماده می کند. در پایان، «Remnant 2» تجربه بهبود یافتهای را در مقایسه با نسخه قبلی خود ارائه میکند، اگرچه هنوز از ارائه یک تجربه استثنایی و نفسگیر کوتاه میآید. این بازی دارای نقاط قوت و ضعف مختلفی است که به طور مداوم لحظات مثبت و منفی را برای بازیکنان ایجاد می کند.
دنباله بسیار مورد انتظار بازی فوق العاده محبوب «Remnant: From the Ashes» با نام «Remnant 2» قرار است تا چند روز دیگر منتشر شود و نقدها و امتیازات بازی هم اکنون در دسترس است.
نسخه اصلی «Remnant: From the Ashes» در سال 2019 منتشر شد و موفقیت غیرمنتظره ای برای Gunfire Games و Gearbox به دست آورد. در این دنباله، «Remnant 2»، بازیکنان یک بار دیگر به یک بازی تیراندازی سوم شخص الهام گرفته شده از ژانر Souls می پردازند. در ابتدای بازی، بازیکنان می توانند کلاس خود را انتخاب کنند. به عنوان مثال، کلاس Gunslinger از بازی اول جایگزین Ex-cultist می شود و بر روی سلاح های برد تمرکز می کند. علاوه بر این، در «Remnant 2»، میتوانید با دو بازیکن به صورت انفرادی یا تعاونی بازی کنید.
در حالی که اولین بازی دارای نسل رویهای برای تغییر طرحبندی سطوح و دشمنان بود، این فناوری به طور قابل توجهی در "Remnant 2" گسترش یافته است. طبق گفته Gunfire Games، انواع دشمن، ظاهر منطقه، باس فایت ها، طراحی شخصیت های NPC و خط داستانی و همچنین ماموریت ها همگی به صورت تصادفی ارائه می شوند. بیایید نگاهی به بررسی ها و امتیازات بازی بیندازیم که تاثیر نسبتا مثبتی را نشان می دهد.
IGN: 9/10
"اگر بخواهم لیستی از سولز-لایک های مورد علاقه ام، شوترهای غارتگر مورد علاقه ام و بازی هایی که به صورت رویه ای تولید می شوند، تهیه کنم، Remnant 2 در همه آنها جایگاهی خواهد داشت و این شگفت انگیز است. این یک دنباله با شکوه است که نه تنها ژانر Souls مانند را به عنوان یک تیرانداز غارتگر co-op تصور می کند، اما این ایده را تقریباً از هر نظر تقریباً بی عیب و نقص اجرا می کند. با مبارزاتی که باس فایت های کاملاً جذاب، چالش برانگیز و به یاد ماندنی است، گزینه های شخصی سازی عمیق، مراحل بسیار فریبنده ایجاد شده رویه ای، و طراحی هوشمندانه آن مفهوم چندجهانی پر از ماجراجوییهای مختلف، Remnant 2 احتمالاً یکی از بهترین بازیهای سال خواهد بود، و اگر در هر جای چندجهانی هستید، باید آن را تجربه کنید.
Destructoid: 8.5/10
"Remnant 2 می تواند یک تجربه بسیار چالش برانگیز باشد، حتی در ساده ترین تنظیمات آن. با این حال، همین چالش باعث می شود در نهایت شکست دادن یک رئیس و جمع آوری غارت آنها فوق العاده رضایت بخش باشد."
Hardcore Gamer: 8/10
Remnant 2 وجود خود را بهعنوان یک دنباله با ساختن تمام پایههای بازی اول و گسترش آنها توجیه میکند. واقعاً با مفهوم بزرگتر، بهتر، جسورانهتر مطابقت دارد. تنها مشکل در حال حاضر عملکرد فنی بازی در زمان عرضه است. آنچه که Remnant 2 را نجات داده است این است که تجربه بسیار ارزشمندتری نسبت به Remnant اصلی است. برتری Remnant 2 در طراحی هنری، طراحی سطح و داشتن حجم قابل توجهی بیشتر از محتوا، کاستی های آن را در سایر زمینه ها جبران می کند."
VideoGamer: 8/10
Remnant 2 موفق شد نسبت به نسخه قبلی خود تکامل یابد. با برداشتن بهترین جنبه های Remnant: From the Ashes و گسترش آن ها، تجربه ای منسجم و چالش برانگیز در ژانر شوتر ایجاد می کند. سیستم داستان سرایی منحصر به فرد و محیط های بصری خیره کننده آن به جذابیت آن کمک می کند. از آنجایی که ما با یک عنوان اساساً co-op سر و کار داریم، مولفه داستان تک نفره کمی آسیب دیده است، اما نه در حدی که تجربه کلی را خراب کند."
XboxEra: 7.6/10
"Remnant 2 جنبه های بسیار عالی دارد، اما چند تصمیم طراحی مانع از تبدیل شدن آن به یک بازی برجسته شده است. در Remnant 2، ما با یک بازی بصری چشمگیر با گیم پلی بسیار جذاب روبرو هستیم و باید یکی از بهترین بازی های جهان باشد. مطمئن نیستم که آیا مشکلات من با بازی با بهروزرسانیها حل میشود یا خیر، اما امیدوارم توسعهدهندگان Gunfire Games در طول زمان به همان اندازه که در بازی اول توجه کردند، به این بازی توجه کنند.»
GameSpot: 7/10
Remnant 2 همان چیزی است که از یک دنباله انتظار دارید - گسترش و بهبود ایده های معرفی شده در بازی اول. بعید است که شما را شگفت زده کند، اما حلقه اصلی گیم پلی آن، حول نبردهای پرارزش، مجموعه وسیعی از توانایی ها و مهارت ها ساخته شده است. و مراحل طراحی شده رویه، شما را به دام می اندازد و رها نمی کند. دنیای آخر بازی به دلیل افزایش سختی مصنوعی ناامید کننده است، و نادیده گرفتن داستان یک شاهکار آسان است. باقیمانده 2 یک امتحان."