بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild برای اولین بار در سال 2017 عرضه شد، هیچ کس به طور کامل متوجه نشد که بسیاری از طرفداران چقدر مشتاق آزمایش فیزیک و مکانیک بازی در جستجوی راههای خلاقانه برای کشف Hyrule هستند که تقریباً شبیه به تقلب است . از آنجایی که دیدن بازیکنانی که با دقت ترسناکی به ظاهر غیرممکن میآیند، شگفتانگیز بود، تصور اینکه نینتندو قصد داشته باشد مردم شیفته اشکالات بازی شوند، دشوار بود. حتی سختتر بود تصور کنیم که ناشر قلع و قمعهای جامعه Zelda را به عنوان فرصتی برای سرمایهگذاری تشخیص دهد.
با این حال ، از همان لحظه ای که همه ما برای اولین بار تصاویری از گیم پلی بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom را دیدیم ، کاملاً مشخص شد که نینتندو به آنچه که مردم به طور غیرمنتظره ای در مورد نسل قبلی خود دوست داشتند، توجه زیادی داشته است. و به محض اینکه در طی یک رویداد پیشنمایش دستی اخیر، اولین moblin خود را با یک فلش هومینگ بیرون آوردم، به این حس قوی رسیدم که Tears of the Kingdom گیمرهایی خواهد داشت، چه هاردکور و چه معمولی، که در بهترین حالت ذهن خود را از دست میدهند.
در طول چند ساعتی که مجبور بودم دو تکه کوچک (نسبت به بقیه نقشه) اما هنوز هم قابل توجه از دنیای فراتر از پادشاهی Tears of the Kingdom را کاوش کنم ، بازی بیشتر به نظر تکاملی بود تا انقلابی جسورانه. هر کسی که در حال بازی Breath of the Wild برای آماده شدن برای Tears of the Kingdom بوده است، در خانه با اکثر کنترلهای بازی و جنبههای اساسی گردش در سراسر جهان خواهد بود - سوزاندن از طریق چرخهای استقامت برای دویدن، بالا رفتن، و سر خوردن احساس راحتی میکند. . اما زمانی که واقعاً شروع به استفاده از تواناییهای جدید لینک برای تعامل با چیزهای اطرافش کردید - هیولاها، سلاحها، بوتههای پر از گلهای بمب - Tears of the Kingdom.خود را به عنوان یک بازی فنی بسیار پیچیده تر و تخیلی تر از بازی قبلی خود نشان می دهد که چیزی می گوید.
در حالی که میتوانستید از شیکا اسلیت اصلی برای انجام انواع ترفندهای باورنکردنی استفاده کنید، Breath of the Wild همیشه اینطور به نظر نمیرسید که با این هدف طراحی شده بود که بازیکنان را وادار به استفاده از این گجت تا حد توان خود کند. در ابتدا، برخی از رونهای جدید که در تبلت جادویی تازهسازی شده Tears of the Kingdom بارگذاری شدهاند، مانند Recall و نام شوم Ultrahand، شبیه نسخههای سوپآپ کلاسیکهایی مانند Stasis و Magnesis به نظر میرسند. اما برخلاف Breath of the Wild ، Tears of the Kingdom فعالانه شما را تشویق میکند که نه تنها از هر یک از قدرتهای جدید لینک با فرکانس شگفتانگیزی استفاده کنید، بلکه در مورد روشهای مختلفی که میتوانید به طور بالقوه آنها را برای حل معماها و کشتن هیولاها استفاده کنید، فکر کنید.
در حالی که Stasis به شما این قدرت را میدهد که دشمنان و اشیاء را در فضا منجمد کنید و با شارژ کردن آنها با انرژی جنبشی آنها را پرتاب کنید، Recall با فرستادن اجسام به عقب در فضا در طول مسیرهایی که در زمانهای قبلی شروع به حرکت کردهاند، همه چیز را تغییر میدهد. راه خود را همانطور که می روند. Magnesis به شما این امکان را می دهد که اشیاء فلزی مانند بلوک ها و شمشیرها و صندوق های گنج فانتزی را شناسایی و دستکاری کنید. اما با استفاده از Ultrahand، Link میتواند اساساً هر شیء ایستادهای را که پیچ نشده است حرکت دهد و آن را با دیگری ادغام کند تا بسازد... خوب، هر چیزی که میتوانید از ضایعات قدیمی و فناوری جدیدی که در اطراف Hyrule پیدا میکنید بسازید.
از میان تمام قدرتهای جدید لینک، Ascend - یک ریف در Revali's Gale که شما را به پرواز به سمت سقفها میفرستد قبل از اینکه مانند کیت پراید در آنها شنا کنید / از میان آنها عبور کنید - سادهترین راه در نحوه طراحی آن است که شما را به تفکر گستردهتر سوق دهد (و به صورت عمودی) در مورد اینکه چگونه می توانید در Tears of the Kingdom ’s Hyrule حرکت کنید. اما در کنار Ultrahand، توانایی Link's Fuse – ترکیب ساده دو چیز برای ایجاد یک چیز قویتر متفاوت – است که نمادیترین حالت «بله، و...» است که نینتندو به عنوان بخشی اصلی از هویت بازی توصیف میکند.
بهعنوان کسی که بیش از آنچه من میخواهم اعتراف کنم ساعتهای بیشتری را در کمین پایگاههای موبلین گذراندهام، چیزی که در برخورد با گروه کوچکی از آنها با استفاده از تیر و کمان بیشتر از همه مرا شگفتزده کرد این بود که چقدر لذت بردن از اشکهای پادشاهی بستگی دارد . بر روی افرادی که با کنترل های پرش آن بسیار راحت می شوند.
از آنجایی که تیرهای معمولی من ضعیف بودند، شمشیر استاد در ابتدای بازی در وضعیت بدی قرار داشت، و تعداد من بسیار بیشتر بود، به طور خلاصه فکر کردم که فریب دادن همه آنها از پلهها از روی صندلیهایشان پایین آمده و سپس آنها را به سمت بالا پیشی گیرم. راه محکمی برای عبور از آنها و هی، این بود. اما پس از اینکه بهطور تصادفی Recall را راهاندازی کرد و متوجه شد که چگونه میتوان از آن بر روی یک توپ بزرگ میخدار استفاده کرد که برای له کردن من در حال غلتیدن بود، در جای خود کلیک کرد که چگونه بازی گزینههای متعددی برای شکست دادن دشمنانم به من ارائه میدهد.
اولین باری که با توپ میخدار روبرو شدم، برای آن آماده نبودم و نمیتوانستم Recall را قبل از اینکه مرا از روی طاقچه به هلاکت برساند شلیک کنم. پیشی گرفتن از موبلین ها یا مبارزه با آنها با چوب به روش قدیمی همیشه گزینه هایی بودند که می توانستند کارساز باشند. اما هر چه هنگام مبادله بین ران های جدید راحت تر می شدم، تشخیص مواردی که می توان از آنها برای جنگ استفاده کرد آسان تر می شد. هنگام استفاده از Recall به عنوان یک سلاح، قطعاً در مورد توپ، مقداری منحنی یادگیری وجود داشت. اما این تلاش زمانی که توانستم توپ را به صورت پرتاب به داخل موبلینهایی که آن را رها کردند ارسال کنم و سپس با استفاده از فیوز آن را با سپر خود ادغام کنم، بسیار رضایتبخشتر شد تا یک اسلحه کوبنده مضحک ایجاد کنم که برای در هم کوبیدن هیولاها تا زمانی که آنها پوف شوند، عالی است.
بدیهی است که Ultrahand بسیار متفاوت از Recall عمل می کند و مانند Magnesis خود را به مبارزه نمی دهد. اما روشی که نیروی جدید از تکههای درخشان انرژی چسب مانند استفاده میکند تا نشان دهد چگونه اشیاء مختلف میتوانند با هم قرار گیرند، کاملاً لذتبخش و رضایتبخش است - تقریباً به همان اندازه که دیدم ایدههای من برای سازههای دستکاری شده توسط هیئت منصفه گرد هم آمدهاند.
وسیله Ultrahand که از آن هم برای ساختن تمام وسایل نقلیه جدید Tears of the Kingdom و هم برای دستکاری چیزهایی مانند سوئیچ های عظیم استفاده می کنید، به دلیل تأثیر قابل توجهی که می تواند بر دنیای اطراف شما داشته باشد و به دلیل تأثیرگذاری قابل توجهی بر دنیای اطراف شما به عنوان چشمگیرترین قابلیت های Link برجسته می شود . تا حد زیادی باعث کاوش در جزایر شناور جدید بازی در این آسمان می شود. اما در مدت زمانی که من بازی را انجام میدادم، فیوز بود که به شما امکان میدهد فوراً اسلحههای ذوبشدهای مانند تیرهای خانهدار، بمب و نور (مانند ایجاد منابع نور) در پرواز بسازید، که مانند اشکهای پادشاهی امیدوارکنندهترین است و نوآوری خوب فکر شده .