زیرا مساحت کم، امکان طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی را محدود مینماید، چون در این خانهها باید طراحی طوری باشد، که حداکثر استفاده مفید، از فضا صورت پذیرد، که در همین رابطه استفاده از متریال کمجا قابل تامل است. بنابراین، به نظر میرسد دولت در توزیع عدالت قضایی، ایجاد مشارکت و واگذاری امور محلی به مردم توفیق نداشته است. در قرارداد مشارکت در ساخت سازنده در برابر خسارت و آسیب احتمالی به املاک مجاور، حوادث ناشی از کار، بیمههای تامین اجتماعی متعهد است و مسئوليت دارد. معمولا در طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک به این سبک، برای کف از پارکت استفاده می شود. بازسازی ساختمان می توان مفاد این قاعده را از قضیه کشتی و صاحبان مسکین آن در داستان موسی و خضر برداشت کرد که در آن اقدام به ضرر اخف (سوراخ شدن کشتی) برای پیشگیری از ضرر اشد (غصب کشتی توسط پادشاه ستمکار) شده است.( سوره کهف آیات ٧١ و ٧٩) به عنوان نمونه: هنگامی که شخصی زمینی را بخرد و در آن خانه ای بسازد و سپس مشخص شود که زمین خریداری شده برای شخص دیگری غیر از فروشنده بوده است، در اینجا شخص خریدار مخیر بین دو ضرر می شود:
از ساختن هر چیزی که در آن نشانهای از ریا یا نشانهای از اخلاص در پیشگاه خداوندی نداشته باشد، پرهیز میکند. مثلاً تا قبل از این تاریخ، پروانه نوسازی زمانی صادر میشد که بنا تخریب و نخاله های آن نیز جمع آوری شده باشد، این در حالی بود که پروانه ساختمانی جداگانه صادر میشد! ارماندو نیشی Armando Gnisci نویسنده و منتقد ادبی ، در اشاره به گروه دوم دو مرحله را بازسازی می کند: اولین مرحله شامل آثاری است که مهاجر به کمک شخصی با زبـان مـادری ایتالیـایی بـه نگارش آنها پرداخته و همیشه شخپ دوم ، روزنامه نگار نام آوری است که مخاطـب و کیفیـت برتر مضمونی و ساختاری را برای اثر تضمین می کرده ، اما مرحلۀ دوم آثاری را شامل می گـردد که مهاجران به تنهایی قلم زده اند. متقاضی برای دریافت وام تعمیر خانه از بانک مسکن از طریق اوراق گواهی ممتاز ابتدا باید اوراق گواهی ممتاز یا همان اوراق تسه را از یکی از شعب بانک مسکن یا یکی از شعب کارگزاری بورس خریداری کنند.
استناد به این دلیل، از یک سو با این فرض است که شخصیت حقوقى پیشینهاى متصل به دوره تشریع ندارد; و یا دستکم آنچه اینک از آن سراغ داریم، وجود نداشته است. اگر تقلید در آن دوره به معناى رجوع به کسى بود که دانش خود را از امام(ع) گرفته بود و دانش او امرى وجدانى به شمار مىرفت، در روزگار ما مستند ساختن عمل خود به دانشى اجتهادى و استنباطى بر پایه امارات و طرق ظنى و اعم از حکم واقعى و ظاهرى است; و در واقع، دانش چنین شخصى، دانشى تنزیلى و تعبدى است، نه وجدانى; و نمىتوان از آن، الغاى خصوصیت کرد و با آنچه موضوع اصل مورد تأیید »رجوع عالم به جاهل« در آن دوره بوده، قیاس کرد. نصب سیستمهای روشنایی، وسایل آشپزخانه، مبلمان ثابت، شیرها و وسایل بهداشتی و سیستم گرمایشی در این مراحل انجام میشود. از این رو، درباره سیرهها و بناهایى که در دورههاى بعد پدید مىآید یا به فرض در محیطهاى دیگر وجود داشته، این پرسش هست که آیا راهى براى احراز همراهى شارع با آن وجود دارد یا خیر؟
از این رو، اگر این رویه عقلایى مورد رضایت و تأیید آنان نبود، باید از آن بازمىداشتند; زیرا از این نظر، میان سیره و رویه عقلایى متصل به زمان آنان و سیره و رویهاى که در زمانى دیگر شکل مىگیرد اما مىدانند که مورد ابتلا و نیاز مردم است و سراغ آن خواهند رفت، فرقى نیست; چنانکه در خود روایات نیز به این نیاز اشاره شده است. از سوى دیگر، این فرض مطرح است که این مفهوم در دوره تشریع نیز وجود خارجى داشته است و عرف در سطح مصادیق موجود و رایج، با آن آشنایى داشتهاند، اما نمىدانیم شارع نیز آن را پذیرفته است یا خیر؟ این استدلال با این فرض است که به واقع سیره تازهاى شکل گرفته باشد که گرچه اصل آن با مواردى مشابهت دارد که در دوره تشریع یا پیش از آن وجود داشته، اما چنانکه در سخن برخى معاصران آمده بود، صرف گسترش مصادیق نیست. در همراهى با نظر دوم، به این نکته توجه مىدهیم که در فضاى تشریعىاى که به عنوان نمونه براى گسترش مشروعیت و احکام مسابقه تیراندازى به ابزارهاى جدید، بهدرستى از ظاهر ادله آن دست کشیده مىشود و خصوصیتى در تیر و کمان دیده نمىشود، آیا مىتوان گفت در نگاه شارع حکیم، عناوین معاملات و مبادلات مالى و یا مصادیق آن، محدود به همانها است که در روزگار تشریع وجود داشته است؟