ویرگول
ورودثبت نام
بی بی مَـد
بی بی مَـد
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

هر مُسلمون ، یه قالیچه حضرت سُلیمون

دیشب ، وقتی داشتم نماز میخوندم به یه نکته ی خیلی جالب پی بردم .

اونم اینکه هر مسلمون میتونه به کمک سجاده ش یه قالیچه ی جادویی حضرت سلیمان رو داشته باشه .

میپرسین چجوری ؟!

خب الان بِتون میگم ...

من نمیدونم قالیچه حضرت سلیمان فقط یه افسانه س یا واقعیت داشته ( مطالبی ام که در مورد ریگ جِن بوده رو خوندم ولی بازم نمیدونم ) اما دیشب سرِ نماز متوجه شدم که شاید طراحیه سجاده ی مسلمونارو از قالیچه ی حضرت سلیمان ایده گرفته باشن !!!

نقشُ نگارایی که روی سجاده ست ، یه جورایی شبیه قالیه و مهم تر از اون ، ابعاد سجاده س !!! (سجاده تک سرنشینه س دیگه ) .

فقط میمونه اینکه حضرت سلیمان با قالیش پرواز میکرد ...

راستشو بخواین من هر بار با عشق و حوصله نماز میخونم ، یه حسی شبیه حسِ پرواز بهم دست میده ، خیلی احساسِ سبکی و آرامش میکنم و کلا روحیه م عوض میشه .

کسی چه میدونه !

شاید قالیچه پرنده فقط یه نماد باشه از نماز خوندن !

شاید عنوان نوشته م درست باشه !

هر مُسلمون ، یه قالیچه حضرت سُلیمون !

راستی به نظرم بهتره قبل از تموم کردن این نوشته جواب دو تا سوال ُ بدم :

سوال اول : چرا نماز میخونی ؟! مگه نمیدونی دین ساختگیه برای کنترل آدما ؟!

جوابِ من : میدونم ، این چیزارو شنیدم ، اما راه دیگه ای برای شکرگذاری بهم یاد ندادن ، من ترجیح میدم شکرگذاری کردنمم با تشریفات باشه ( تو یه ساعت خاص ، با یه پوشش خاص ، تو یه مکان خاص ، انگار دارم میرم یه مراسم مهم )

سوال دوم : تو مگه ایرانی نیستی ؟! چرا عربی نماز میخونی ؟!

جوابِ من : قطعا میدونید که کلمات انرژی دارن و همیشه ترجمه کردن مطالب ، از یک زبان به زبان دیگه نمیتونه حق مطلب رو ادا کنه ! طبیعیم هس ! ترجمه کردن یه عبارت نمیتونه باعث ایجاد درک بشه ، نمیتونه حس و انرژی کلمات رو منتقل کنه ! ( تصور کنید آهنگای هایده خدابیامرزو بیان زیرنویس انگلیسی بذارن ، خدایی حق مطلب ادا میشه ؟! نع )

پس دقیقا به همین دلیل حاضرم مثل اجدادم به زبان عربی نماز بخونم و لاغیر :)

خب حالا شما چی ؟!

نماز میخونین ؟!

اگه آره حسِ پروازو تجربه کردین تا حالا ؟!




حضرت سلیمانقالیچه پرندهنماز
بهم میگن بی بی مَد! آدرس وب سایتم: bibimad.ir
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید