ویرگول
ورودثبت نام
بیپ تونز (ویترین مجازی موسیقی)
بیپ تونز (ویترین مجازی موسیقی)
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

آلبوم ایران من همایون شجریان

آلبوم ایران من همایون شجریان شامل دوازده قطعه آواز و تصنیف است و در آن از سروده‌های شاعران کهن و معاصر مثل فردوسی، سعدی، خواجه شمس‌الدین محمد، اسحاق انور، پوریا سوری و اهورا ایمان بهره گرفته شده است.

دانلود آلبوم ایران من
دانلود آلبوم ایران من


گفتنی است در این آلبوم علاوه بر نوازندگان متبحر ایرانی، تعدادی نوازنده خارجی نیز حضور دارند و بخش‌هایی از ضبط این پروژه در خارج ایران انجام شده است. در این اثر دل‌نیا آرام بعنوان خواننده سوپرانو حضور داشته و از نوازندگان آن می‌توان به تهمورس پورناظری، آزاد میرزاپور، حسین رضایی‌نیا، آتنا اشتیاقی، استفانی بیبو، سارا چازین و گابریل بیستلین اشاره کرد.


مقدمه قلاب و آواز قلاب، تصنیف قلاب، آواز من کجا باران کجا، خوب شد، اسفند، نوروزخوانی، نوروز، ابر بهار، کمانچه و مقدمه و اواز مرگ اسفندیار، مرگ اسفندیار و ایران من قطعات این آلبوم را تشکیل می‌دهند. تهمورس پورناظری (نوازنده تار)، آزاد میرزاپور (نوازنده عود)، حسین رضایی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نیا (نوازنده دف)، مهیار طریحی (نوازنده سنتور و بم سنتور)، آیین مشکاتیان (نوازنده تنبک، کوزه، کاخن و ضرب زورخانه)، آرشاک ساهاکیان (نوازنده دودوک و کلارینت)، آتنا اشتیاقی (نوازنده ویولن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سل)، پیام جوانی (نوازنده بم تار)، سهراب پورناظری (نوازنده کمانچه، سه تار و دیوان)، نوازندگان ایرانی این اثر هستند.

همچنین گروهی از نوازندگان غیرایرانی در این اثر همراهی کرده‌اند. قطعه «اسفند» در این آلبوم با نغمه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های آشنایی موسیقی کردی آغاز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

آهنگساز در این قطعه از نغمه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ایران کهن بهره‌گیری کرده است. «خوب شد» با شعری از اهورا ایمان و براساس مضمونی از ماجرای زال و رودابه ساخته شده است. این تصنیف عاشقانه در آواز دشتی آهنگسازی شده است. «من کجا، باران کجا» آوازی است که بر اساس مناجات‌خوانی استاد «کریم‌خانی» از سوی همایون شجریان اجرا شده است.

دانلود آلبوم ایران من

آلبوم ایران من همایون شجریان را به صورت انحصاری از طریق سایت بیپ تونز (ویترین مجازی موسیقی) می توانید گوش کنید.

شجریانایرانِ منهمایون شجریان
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید