ویرگول
ورودثبت نام
بهناز نوجوان
بهناز نوجوان
خواندن ۱ دقیقه·۴ سال پیش

آمار بازدید مطالب من در سال ۹۸


اگر دستاوردی را نتوانم اندازه بگیرم، چیزی در دست ندارم.

اشتباه نشود، این به معنای تمایل به بهترین بودن و یا میل به اثبات چیزی نیست، اما تنها چیزی که می‌تواند برای بهتر شدن به من کمک کند یک نقشه راه است، از مسیری که طی کرده‌ام، تا بدانم چه اثری از خود به جا گذاشته‌ام. یک تصویر کلی که بتواند خیلی ساده نشانم دهد تلاش من چه اثری بر جامعه‌ام گذاشته است.

ویدیوی آمار مخاطبین من را ببینید:
https://cdn.virgool.io/annual-report/1398/ycajocfzwaty-YKqQF.mp4

دستاوردهای من در سال ۹۸

در سال ۹۸، من در مجموع ۶ پست در ویرگول منتشر کردم و پست‌های من ۱۵۴ مرتبه لایک شدند و افراد ۷۰ بار نظرات خود را روی پست‌های من به اشتراک گذاشتند. امسال ۶۱ نفر در ویرگول من را دنبال کردند تا پست‌های بعدیم را بخوانند. اما چیزی که این دستاورد را ارزشمندتر می‌کند اثری است که این پست‌ها از خود به جا گذاشتند.

اثر پروانه‌ای من

طبق آمار ۱,۲۸۳ بار پست‌های من خوانده شدند و زمانی حدود ۱۹۹,۸۹۹ ثانیه صرف مطالعه آنها شده است، که با توجه به جمعیت ۷۲٬۹۴۰٬۰۰۰ نفری که در ایران به اینترنت دسترسی دارند، من توانستم حدود ۰/۰۰۲۷۴۱ ثانیه، سرانه مطالعه دیجیتال کشور را بالا ببرم. عددی که با تمام کوچک بودنش، اثر بزرگ و ارزشمندی است.

اما این عددها فقط توضیحی است از آنچه که برای مخاطبانم به ارمغان آورده‌ام، اثر ارزشمند‌تری که با نوشتن در ویرگول از خود به جا گذاشته‌ام، تلاش پنهانی بوده که برای حفظ محیط زیست کرده‌ام. من با انتشار پست‌های خودم در فضای ویرگول توانستم در مصرف کاغذ صرفه جویی کنم؛ یعنی اگر قرار بود پست‌هایم را چاپ و به دست تک تک خوانندگان برسانم باید ۶,۰۵۶ کاغذ مصرف می‌شد.


آمار بازدید ۹۸
من مهندس کامپیوترم و علاقمند به طراحی سایت، طراحی گرافیک، تولید محتوا و ترجمه و هر کاری که ازم بربیاد. در اوقات فراغت و غیرفراغتم کتاب می خونم و کتاب و لذت می برم. تو کارهای هنری هم دستی بر آتش دارم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید