ویرگول
ورودثبت نام
بهناز نوجوان
بهناز نوجوان
خواندن ۵ دقیقه·۴ سال پیش

برنامه ریزی برای آذرماه

آذرماه خود را چگونه می خواهید بگذرانید؟
آذرماه خود را چگونه می خواهید بگذرانید؟

دیروز در یکی از پیج های اینستاگرامی نوشته بود که برنامه ریزی برای آذر ماه می تونه اون رو به یک ماه شگفت انگیز تبدیل کنه و برعکس؛ برنامه ریزی نکردن براش میتونه اون رو هدر بده. البته این رو برای هر ماه می نوشت اما هر چی شد من دیشب تصمیم گرفتم برای آذرماهم برنامه ریزی کنم. در واقع می خوام چند تا عادت جدید تو خودم پرورش بدم و چندتا چیزی که بابتش سهل انگاری می کردم رو ترک کنم.

قرنطینه و کرونا شرایط کاری من رو چندان تغییر نداد. ذاتا دورکار و فریلنسر بودم و الان دارم روی ایده های خودم کار می کنم. پس مجبور نشدم عادت های کاری خودم رو تغییری بدم. اما قرنظینه باعث شد اعضای خانواده بمونن تو خونه و این کار کردن تو خونه رو با کمی چالش همراه کرد.

به هر حال برنامه ریزی من برای آذرماه چند بخش داره شامل "خورد و خوراک و سلامت تن"، "کاری و کارآفرینی"، "رشد شخصی" و "خیریه" که در اینجا برای ایده گرفتن شما می نویسم.البته حق بدید اگر بعضی جاها رو یکم دخل و تصرف کنم :)

  • خورد و خوراک و سلامت تن:

خوب این بخش برای من خیلی مهمه؛ چون اگر نگم پرخور، باید بگم که آدم خوش خوراکی هستم. اما این جمع بودن همیشگی خانواده باعث شد یکم از سالم خوردن فاصله بگیرم. تصمیم های من در این زمینه:

1- حذف کامل قند از چایی و شکر از صبحانه (قبلا این کار رو برای چند سال کردم و اکیه و چون زیاد چای می خورم این تصمیم خوبیه!)

2- ثبت کالری روزانه با برنامه ی کرفس - در هفته حداقل 4 روز زیر حد مجاز کالری روزانه (تا 500 کالری)- 2 روز زیر حد مجاز تا 200 کالری - یک روز آزاد(البته نه خودکشی!)

3-روزانه صد طناب + سه روز در هفته تی آر ایکس(که البته این مختص این ماه نیست همیشه بوده و هست اگه ایشالا باشگاه باز بشه)

4- حذف حداقل یک پرخوری در روز(همون الکی سر یخچال رفتن و خوردن از سر سر رفتن حوصله)

  • برای کسب و کار:

ماه آبان از نظر پیشرفت کسب و کارو درآمد ماه خیلی خوبی برای من بود. تصمیم دارم این ماه رو هم به همین نحو بگذرونم. اگر کنجکاوید بدونید من در اینستاگرام ترکی استانبولی آموزش میدم در صفحه ی banookhan.turkish زبان ترکی استانبولی آموزش میدم.ماه گذشته اولین دوره ی آموزشیمون رو شروع کردیم و خداروشکر ازش استقبال خوبی شد. حالا قصدم در این ماه:

1- برگزاری لایو های آموزشی یکبار در هفته (با موضوعاتی که بیشتر پرسیده اند)

2- ثابت نگه داشتن تعداد ثبت نامی ها برای دوره ها (هدفگذاری هفتگی روی تعداد)

3- راه اندازی کانال یوتیوب برای ایده های جدید و بارگذاری اولین ویدیو

4- انجام تبلیغات در دو پیج از قبل تعیین شده

5- تولید محتوای هفتگی (یعنی یک روز در هفته محتوای کل هفته تولید شود- من هر شب پست آموزشی با کیفیت بالا دارم) + تغییر تم پست ها

6- روزانه یک ساعت بررسی همکاران در شبکه های مختلف+ مطالعه در زمینه ی زبان و آموزش آن(خیلیییی مهم!!)

برای کسایی که تازه میخوان وارد اینستاگرام بشن بگم که من 365 روز آزگار هر روز و هر شب روی این پیج صادقانه وقت گذاشتم. شروع کنید و خیلی تلاش کنید. دیگه هیچ چیزی ساده به دست نمیاد و اگر تو فضای مجازی نباشید کار براتون دو چندان سخت میشه. دقت کنید به آماری که برای تعداد افراد بیکار شده بعد از کرونا میدن و حرف من که گفتم این تعطیلی هیچ تاثیری روی من و کسب و کارم نداشت. من نمونه ی خروار کسب و کارهای فعال در شبکه های اجتماعی هستم.

اگر میخواید در مورد تولید محتوا بیشتر بدونید، این نوشته رو ده ماه پیش نوشتم بهش سر بزنید.

رشد شخصی:

این بخش رو تقریبا همیشه در حال انجامش هستم اما دوست دارم منسجم تر انجامش بدم و نتایج رو ثبت کنم. در واقع دوست دارم به شکل عادت در بیارمش.

1- بیدار شدن قبل از ساعت 9 (در واقع من آدم شب هستم و راندمان من در نیمه ی دوم روز فوق العاده اس، اما خب علی الحساب مجبورم با خانواده هماهنگ باشم پس بهتره سعی کنم روزی یک ساعت فقط زودتر بیدار بشم)

2- مطالعه حداقل روزی 15 صفحه کتاب واقعی در ابتدای روز در هر موضوعی ( من آدم کتابخوانی هستم به شدت، اما خب باید اعتراف کنم که کارم تو اینستاگرام باعث شده یکم بیشتر از حدی که باید تو اینستاگرام بگردم و وقت تلف کنم. reminder اینستاگرام رو برای پیج شخصیم رو 45 دقیقه و برای پیج کاریم روی 2 ساعت تنظیم کردم)

3- در مورد بولت ژورنال، ویژن برد، هبیت ترکر و مدیتیشن خیلی شنیدم و دوست دارم این ماه حداقل در مورد یکیشون بخونم و اجراش کنم.

4- حفظ خونسردی در مواقع بحران(من ذهن بافنده ای دارم! در مورد هر موضوعی قبل از اینکه در مورد اصلش بدونم می بافم و می بافم و باعث میشه اون روزم کلا خراب بشه و از برنامه هام عقب بمونم.)این ماه حداقل در 5 مورد بحران فکر کردن الکی رو برای خود ممنوع اعلام میکنم.

5- برنامه ریزی شش تایی رو هر روز انجام بدم حتی اگر کار خاصی ندارم(به این صورت که شش تا از کارهایی که باید فردا انجام بدم رو از سخت به آسون می نویسم شب قبلش و صبح به ترتیب انجام میدم. هیچوقت قبل از تموم شدن کار اول به سراغ دومی و الی آخر نمیرم حتی اگر دو سوم روز رو بگیره.) این روش فوق العاده اس. همون جمله ی معروف که میگه روز رو قبل از شروع شدن روی ورق تموم کن!

6- دیدن حداقل 5 فیلم به زبان اصلی (یعنی انگلیسی) برای تقویت شنیداری زبان انگلیسی چون باقی فاکتورهام تقریبا خوبه به جز شنیدن.

7- اکسپلور ممنوع!!!!!!! جهت آرامش روح و روان و اعصاب و حفظ وقت و افزایش راندمان و نخورده حسرت از اسلایس های زندگی مردم؛‌رفتن به اکسپلور و زدن روی اون ذره بین لعنتی ممنوع!(می تونید حدس بزنید چه اعصابی ازم رفته)

البته یک سری چیزها هم در خلال همین موارد انجام میشه الانشم، مثلا شلوغ کاری نکنم، با یک دست ده تا هندونه بر ندارم، منطقی باشم، دنبال یادگیری باشم که هستم.

خیریه:

راستش واقعا دلم میخواد یک کار خوب انجام بدم. مثلا اگر قبلا تفننی برای حیوانات غذا میذاشتم الان می خوام منظم هفته ای یک بودجه ی مشخص برای اینکار در نظر بگیرم. یا مثلا ماهانه به یک نفر که واقعا نیاز داره اجازه بدم با تخفیف بیشتری تو دوره هام ثبت نام کنه. باید این ایده ها رو فعلا یکم بپزم.

خلاصه اینجوری.

من که خیلی هیجان زده ام بابت ماه آذر. یک تصمیمی که خیلی دوست دارم اجراش کنم همین نوشتن منظم در ویرگوله که امیدوارم بتونم حداقل این ماه 5 مطلب در این سایت بذارم. سعی می کنم شما رو هم در جریان نتایج و پیشرفت بذارم. البته همه چی بستگی به این داره که از این نوشته ی بلند بالا چجوری استقبال کنید. منتظر نظرات انرژی بخشتون هستم:)))



برنامه ریزیآذرماه منرشد شخصیتغذیه و سلامتکارآفرینی
من مهندس کامپیوترم و علاقمند به طراحی سایت، طراحی گرافیک، تولید محتوا و ترجمه و هر کاری که ازم بربیاد. در اوقات فراغت و غیرفراغتم کتاب می خونم و کتاب و لذت می برم. تو کارهای هنری هم دستی بر آتش دارم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید