ویرگول
ورودثبت نام
behzad razmgir
behzad razmgir
خواندن ۵ دقیقه·۱ سال پیش

رشد ریلز میلیونی در اینستاگرام

دوست من یکی از دغدغه‌ها و سوال‌ها اینه که چطور تو اینستاگرام رشد کنم

شاید موضوع این مقاله مستقیم رشد در اینستاگرام نباشه میخوام یکی از علل رشد در اینستاگرام رو برای شما بررسی کنیم و به شما مسیرش رو بگیم همونطور که می‌دونید اینستاگرام مدت خیلی زیادی داره به ریلز بهای خیلی خوبی میده یعنی تو می‌تونی بر اساس ریلز واقعا رشد کنی ما توی بحث طرف قرارداد هامون آدمهایی رو داشتیم که در یک روز بین بیست تا پنجاه کا فالوور تونستن جذب کنن یعنی فقط با یه دونه ریلز، اومدیم بررسی کردیم فاکتورهای مختلف و پارامترها  برای ساختن ریلز میتونه چیا باشه که باعث بشه این ریلز انقدر خوب رشد کنه و این پارامترها رو میخوام توی چند تا قانون برای تو مطرح کنم که اینا رو مثلا بیای برای خودت چک لیست کنی وقتی می‌خوای ریلز منتشر کنی تیک بزنی حواست باشه که چه اتفاقی افتاده پس ما تا اینجا می‌بینیم که ریلز می‌تونه یه رشد فوق‌العاده‌ای داشته باشه ولی خیلیاتون شاید دیده باشین دیگه مثلا ریلز شما خیلی خوب رشد کرده خیلی بازدید بالایی داشته ولی فالوور براتون نیاورده

محتوا ریلز
محتوا ریلز


می‌خوام این قانون‌ها رو با همدیگه بررسی کنیم که چیا باید باشه اول از همه اگر من بخوام ریلز من در اینستاگرام رشد کنه چه پارامترهایی رو باید براش رعایت کنم یکی از مهمترین پارامترهاش پارامتر میانگین بازه ی زمانیه یعنی چی ریلز میتونه تا ۹۰ ثانیه باشه ولی من می‌خوام اینجا این نکته رو مطرح کنم اگر ریلز تو تا نود  ثانیه باشه و مخاطب این رو تا آخر نبینه این اتفاق نتیجه‌ی عکس میده برای تو یعنی بازدیدی که می‌خوای رو برات نمیاره خب باید چیکار کرد براش که این بازدید رو بیاره باید چیکار کرد که بتونیم این نود ثانیه و میانگین بازه ی زمانی این فاکتورها رو من بتونم پاس کنم نکته‌ی مهم اینه یا باید این ویدیوی تو خیلی جذاب باشه که مخاطب رو بکشونه تا آخر یا اگر همچین پارامتری نداره پیشنهاد من اینه که از کل نود ثانیش استفاده نکن بیا ریلزتو بیار زیر سی ثانیه یا زیر چهل ثانیه که می‌دونیم در Average time تایم خوبی میگیره و مخاطب این رو می‌تونه خیلی زیاد ببینه یه نکته‌ی اول مهم شد  Average time یا میانگین دیده شدن این ریلز خیلی مهمه در اینستاگرام که بتونه اتفاق بیفته نکته‌ی بعدی که باز باعث دیده شدن فوق‌العاده ریلز تو میشه همون سه ثانیه‌ی اول در واقع به نظر من یک یه ثانیه‌ی اول رو داریم یه سه ثانیه‌ی اول سه ثانیه اول میشه شروع ریلز تو که مخاطب رو میخکوب کنه یک ثانیه اول میشه کاور ریلزتو این کاور خیلی مهمه حالا لابه لای اینا یه پرانتز باز کنم یه پیشنهاد بهت بدم  اینو تستش کن ریلز زیر سی ثانیه و زنده بگیر یعنی چی زنده بگیر یعنی با دوربین خود اینستاگرام این کار رو انجام بده گزینه‌ی ریلز انتخاب کن و در واقع همون لحظه ویدیو رو بگیر متن کاور رو با مداد خودش در واقع می‌تونید از فونت استوری از متن نگار متن بنویسید و کپی کنید باید بذاری روی صحنه‌ی اولیه ویدیوتون به عنوان کاور سه ثانیه‌ی اول رو چیکار کنیم که خیلی خوب جواب بده CTA  بده یعنی چی که کال تو اکشن یا درخواست به اقدام میخوام ۳  تا نکته‌ ی رشد انفجاری در ریلز بهتون بگم این ویدیو تا آخر ببینید، آیا می‌دونستین یا چرایی و چگونگی رو مطرح کنید یعنی چی یعنی چیزی رو مطرح کن که به خاطرش مخاطب بمونه ادامه ویدیو رو ببینه یا اگر مثلا بعضی وقتا می‌خواهید یه قبل و بعد فضایی یا مدلی نشون بدین خیلی قبلش رو زیاد نکنید خب یعنی خیلی من دیدم که مثلا سی ثانیه فقط  قبلش رو طول میدن این باعث میشه که اون آدم تا آخر نبینه پس شد میانگین Average خیلی مهمه فاکتور دوم ثانیه‌ی اول و ثانیه سوم مهمه ثانیه اول گفتم کاور خیلی مهمه یه بخش دیگه هم داره بچه‌ها کاور شما بچه ها تقریبا اگر استوری به ۴ قسمت تقسیم کنیم تقریبا باید در سه چهارم ویدیوی شما  متن کاورنوشته بشه چرا چون گاهی وقتا من می‌دونم که توی اکسپلور که دارم می‌چرخم اتوماتیک پلی میشه ولی تو فید تو جاهای مختلف ممکنه که اون کاور دیده بشه  وقتی که متن میره توی صفحه‌ی هوم تون  باعث میشه که اون آدما روی ریلز شما فوکوس نکنن و نبینن و نکته‌ی بعدی که یکی از فاکتورهای خیلی مهم رشد ریلز در اینستاگرام استفاده از Template آماده  بخش ریلز گزینه‌ای داره به اسم یوز Template آماده‌ای که می‌تونی ازش استفاده کنید این تمپلت ها هم قالب دارن هم افکت دارن هم موزیک دارن فقط شما کافیه که بهش خوراک بدی یعنی عکس و ویدیو بهش بدید و اون دقیقا چیزی که می‌خوای رو برای شما می‌سازه این فاکتور به دلیل اینکه همه چیزش آمادست و موزیکش از موزیکای  ترنده و محبوبه باعث میشه که این اینستاگرام بهش بهای ویژه‌ای بده و اینو قبلا بررسی کرده Template اماده ی خودشه  و خیلی رشد میتونه سریع‌تر اتفاق بیفته ازاین Template استفاده کنید که اگر شما ریلزتون بالا و پایین کنید پایین سمت چپ نوشته یوز Template  میتونید ازش استفاده کنید مکملش می‌تونه افکت ها هم باشه افکت‌هایی که تصویر نقاشی می‌کنه افکت‌هایی که یه افکت خاصیه گاهی وقتا خود افکتش ترند میشه آخری که میخوام بهتون بگم شاید این نظر من باشه‌ها و ممکنه دوستان دیگه اینو رد کنن من پیشنهاد می‌کنم که اگر می‌خوای از هشتگ استفاده کنی دیدین میگن مثلا هشتگ هاتون بزرگ متوسط کوچیک باشه  نهایتن بین هشت تا ده تا هشتگ استفاده کن و فقط میلیونی و فقط هشتگ‌های میلیونی استفاده کنی یعنی چی یعنی هشتگ هایی که تک کلمه‌این و تعداد پست‌های خیلی زیادی باهاشون منتشر شده ولی یه عامل باعث رشد ریلز نمیشه همینجوری که شما می‌دونید مثلا ماشین وقتی میخواد حرکت کنه یک عامل باعث حرکتش نیست خیلی عوامل یک سیستم که دست به دست هم میده که ماشین حرکت کنه  ریلز هم همینه همه‌ی عوامل باید انجام بشه که ماشین بتونه یا این ریلز حرکت کنه و استارت بزنه من توی این مقاله سعی کردم چهار تا از مهم‌ترین‌هاش بگم وگرنه چیزای دیگه هم داره مثل تاپیک مثل کپشن مثل نیم خط اول و خیلی چیزای دیگه هم داره که تو می‌تونی ازش استفاده کنی  سعی میکنم توی  مقاله های آموزشی بعدی در موردشون حتما صحبت کنم و امیدوارم که بتونه بهتون کمک کنه

رشداینستاگرامریلزچک لیست
مدرس و مشاور توسعه کسب وکار
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید