
به نام خدا
در ابتدا سوال من از شما خوانندگان محترم این است که از دیدگاه شما ، کتاب چگونه است ؟یعنی آن را مانند چه چیزی می بینید ؟ در جواب هر کدام از شما پاسخ های مختلفی خواهید داشت ؛زیرا هر کدام با زاویه و دیدگاه متفاوتی به این پرسش نگاه خواهید کرد.شاید کسی کتاب را مانند بطری در یک اقیانوس ببیند و دیگری نیز آن را همچون یک در مخفی به دنیای دیگر بداند و...... از نظر من ، کتاب مانند یک قطعه از یک پازل بی نهایت است ،این آثار موضوعات متفاوتی دارند و هر کدام به ابعاد مختلفی میپردازند؛ بنابراین با خواندن آن ها میتوان قطعه های بیشتری از پازل بی کران زندگی را کامل کرد. اگرچه شاید نشود هرگز تصویر کامل و تمام شدن این پازل را دید ، اما با مطالعه آثار بیشتر ، میتوان تصویر واضح تری از این پازل داشت ؛ چه بسا که چه تغییر ها و چه درس های آموزندهای پشت قراردادن هر قطعه نهفته باشد. با همسفر شدن در این مسیر ، می توانیم به شناخت و معرفی کتاب ها بپردازیم و قدم به قدم ، به پیدا کردن قطعه های پازل زندگی نزدیکتر شویم.