ویرگول
ورودثبت نام
تیم تولید محتوا بی یانا
تیم تولید محتوا بی یانا
خواندن ۴ دقیقه·۴ سال پیش

سه چرخه زندگی

#رکاب‌سفید

امروز که در حال مطالعه یکساعته روزانه ویرگول بودم به هشتگ #رکاب‌سفید برخورد کردم و دیدن که چیز های جالبی در زمینه کمک به هم نوع در این هشتگ قرار داده شده است .

سه سرخه
سه سرخه


قصد دارم در این پست فارق از اطلاعات کلیشه ای در زمینه دوچرخه و مزیت های فراوان استفاده از ان در بشریت و دنیای درونی خودمون به سه چرخه زندگی بپردازم . در زندگی تمام انشان ها کره زمین چرخ هایی است که با چرخش آن به اصطلاح چرخش روزگار تدایی می گردد . خوب این حرف یک مقدار کلیشه ای بود و به دلیل دوار بودن چرخش ها یک چرخ ایجاد شده است ... ولی سه چرخه زندگی در اصل چیست . ما همه برای جلو رفتن در زندگی نیاز به انگیزش و حمایت داریم ، حال این حمایت داخلی (خودمان) یا خارجی که همان دوستان و آشنایان است می باشد.

چرخ اول (صداقت)

در تمام روزگار ها به این نکته تمام دین ها و مذهب های امروزی نیز رسیده اند که صداقت اولین رکن یک زندگی سالم است . ما با صداقت می توانیم رفتار حرفه ای در کار ... بهترین روش زندگی و حتی بهترین دقایق و ساعت ها را خلق نماییم . در مقابل با دروغ می توانیم صرفا ثانیه ها را خلق و منتظر دقایق یا ساعت ها اندوه باشیم .

ما قصد نداریم از جنبه های بزرگ صداقت و راستی صحبت کنیم چون هنوز دو چرخ دیگر در زندگی ما وجود دارد که به آن نپرداختیم ... ولی باز در پست های دیگر به این موضوع خواهیم پرداخت .


چرخ دوم (تفکر سالم)

امروز که قصد داشتم این پست را ایجاد کنم اتفاقات جالبی برای من افتاد . این اتفاقات در زمینه کاری من و یا شخصی خودم نبود بلکه در مورد روند زندگی پرندگان است . خیلی ها تا به حال صبح ها که از خواب بر میخزیند می بینند که صدا هایی پرندگان چه مقدار زیاد و در سکوت صبح (منظور سحر گاه) زیبا ست . خوب حداقل من هرروز این صدا را میشونم . حالا اصل اتفاق به این مورد نیست که صبح ها می توانیم صدا پرندگان را بشنویم بله مهمترین چیز هم نشینی اول صبح این پرندگان با یک دیگر است . در واقع به نظر می رسد پرندگان با یک دگیر برروی یک ماجرار و یا شاید یک موضوع بحث و گفتمان می کنند ...

تفکر سالم من از این موضوع می تواند با ایجاد تنش های زیادی در مورد به هم زدن خواب من و یا نگاه کردن به بعد سر و صدا پرندگان در اول صبح از بین برود . در این صورت می توان گفت یک چرخ از کار افتاده است و هیچ روند مثبتی در تفکر سالم نیست . پس به فکر این باشید که چرخ تفکرات خود را سالم کنید و از اعتماد به دیگران نترسید ..... شاید برای شما هم اعتماد اشتباه پیش آمده باشید ولی همیشه زندگی با چرخ تفکر سالم می گذرد.

چرخ سوم (روابط عمومی = هم کلامی)

چرخ آخر که یکی از چرخ های زندگی امروزه نیز است ولی از دید غیر حضوری و با استفاده از تجهیزات مدرن ارتباطی . چرخ روابط عمومی یا همان همکلامی ست . در این چرخ ما باید با چند تعریف آشنا باشیم.

روابط : منظور از این کلمه که می توان به عنوان اسم نیز از آن استفاده کرد . به تنهایی استفاده نمی شود و همیشه مثل ذات کلمه علاقه مند به متصل شدن با کلمات دیگر است . روابط از جنبه های زیادی مورد بررسی فیلسوف ها و علاقه مندان به مباحث شناختی کلمه شده است .

روابط عاطفی ، روابط عمومی ، روابط ذاتی و... از این دسته کلمات ساخته شده با روابط میباشد .

هم کلامی : اگر چند برگشت به پاراگراف بالا بزنیم می بینیم که هم کلامی من در پرندگان توضیح مختصری دادم ، پس زیاد به توضیح این کلمات نمی پردازیم و فقط می گوییم . هم کلامی دارای دو ذات هم گویش و هم شنوایی است که می توانید از آن نیز در این جا بر داشت داشته باشیم .

بعد از این تعاریف یکم آسان و غیر پیچیده باید به جزئیات چرخ سوم بپردازیم .

اگر ما هر روز بتوانیم با دوستان و افراد یک جامعه سالم هم کلام باشیم و عقائد و دیدگاه های خود و دیگران را بشنویم و با یک دیگر به اشتراک بگذاریم می توانیم بگوییم . که دنیای ما بر اساس اصول درست و حرف پذیری جلو خواهد رفت . بعضی از دوستان در این جامعه به قدری تنگ نظر و هم چنین زشت کلام هستند که می توان گفت متاسفانه این چرخه در ایران هر روز در حال افول می باشد .


نتیجه :

ما همیشه باید به یادداشته باشیم که چرخ زندگی بر روی یک محور در حال چرخ است ولی سمت چرخش و حتی نوع چرخش آن توسط ما انتخاب می شود . بازم تشکر می کنم از اینکه این مطلب مطالعه کردید اگر اشتباه تایپی و حتی اشتباهات دستوری است برای من کامنت کنید تااصلاح کنم ...


گر بيدل و بي‌دستم وز عشق تو پابستم - بس بند که بشکستم ، آهسته که سرمستم
در مجلس حيراني ، جاني است مرا جاني - زان شد که تو مي داني ، آهسته که سرمستم

مولوی

http://biyana.ir




#رکاب‌سفیدسه چرخه زندگیچرخ زندگیبی یا ناتولید محتوا
طراح ربات و ارائه دهنده خدمات تولید محتوا در بستر اینترنت
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید