ویرگول
ورودثبت نام
bloger
bloger
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

آموزش نرم افزار سیویل تری دی civil3d


بسیاری از مهندسین و متخصصینی که با آن‌ها در ارتباط بوده ام باوجود اینکه افراد باتجربه‌ای در اجرا محسوب می‌شدند در استفاده از نرم‌افزار مشکلات زیادی داشتند و معمولا تکمیل پروژه‌ها به من ارجاع می‌شد که البته منبع درآمد خوبی به حساب می آمد.

تسلط و یادگیری نرم‌افزار سیویل تری دی تنها وابسته به یادگیری دستورات نرم‌افزار سیویل نیست و روش‌های استفاده از این دستورات و توانایی حل پروژه‌های نقشه‌برداری با استفاده از نرم‌افزار سیویل باعث تفاوت در توانایی‌های یک مهندس خواهد بود.

انجام هم‌زمان پروژه‌های میدانی و تدریس نرم‌افزار کمک بسیار زیادی در انتقال  مطالب به من می‌کرد و همین امر باعث شد مجموعه فنون سیویل تری دی برای مهندسین عمران نقشه‌برداری را تولید کنم. درکنار مجموعه‌های آموزشی تصمیم گرفتم مشکلات پروژه‌ای را که به من سپرده می‌شد در قالب ورکشاپهای رایگان تولید کنم و از طریق سایت فنون عمران در صفحه آموزش تصویری civil 3d در اختیار علاقه‌مندان قرار دهم.

در این ورکشاپها سعی کردم از تکنیک‌های ساده و دستورات پیش‌فرض سیویل استفاده کنم و به‌اصطلاح پروژه‌ها را با دستورات سیویل تری دی حل کنم.

البته این آموزش‌ها شاید برای کسانی که با سیویل آشنایی ندارند یا در پروژه‌های اجرایی مشغول به کار نیستند مفهومی نداشته باشد ولی با توجه به اینکه درتمامی مثال‌ها از پروژه‌های واقعی کشور استفاده‌شده،می‌تواند کمکی هرچند اندک به همکاران و عزیزانی که در پروژه‌ها مشغول هستند باشد

به‌عنوان‌مثال ساخت لیبل کیلومتر و هکتومتردر باند پروفیل طولی و یا ثابت کردن اندازه لیبلها بدون در نظر گرفتن مقیاس صفحه ترسیم نمونه‌هایی از توانایی این نرم‌افزار در زیباسازی فایل‌های خروجی می‌باشد

یک مهندس باتجربه باید توانایی تسطیح یک محوطه یا زمین را با استفاده از فیچرلاین و تولید لیبل اختلاف ارتفاع برای اجرا یا نمایش رنگی سطوح خاک‌برداری و خاک‌ریزی را داشته باشد.

ویرایش با استفاده از بریک لاین وآنالیز سطوح ازلحاظ شیب منطقه ، ارتفاع و منحنی میزان و نمایش سه‌بعدی و رنگی سطوح المان‌هایی هستند که نقشه‌ها را قابل‌قبول‌تر و زیباتر کرده و رضایت کارفرماها را فراهم می‌کند

مزیت دیگر این مجموعه‌ها این است که از روش‌های آموزش داده‌شده و یا ترکیب آن‌ها می‌توانیم در پروژه‌های مشابه و یا متفاوت استفاده کنیم که این توانایی با تکرار و تمرین ایجاد خواهد شد.

برطرف کردن مشکل همکاران در حد توان و استقبال آن‌ها انرژی بسیار خوبی به من منتقل کرد و همین امر باعث شد به تولید مداوم این ورکشاپها با توجه به پروژه‌هایی که به من ارجاع می‌شود بپردازم.
در انتها تجربه شخصی خودم را درزمینهٔ نرم‌افزار خدمت عزیزان عرض می‌کنم

هنوز در حال یادگیری هستم و هر شب زمانی را به مطالعه و تحقیق درزمینهٔ نرم‌افزاراختصاص می‌دهم.

هرگز از سؤال کردن خجالت‌زده نبوده و نیستم.

غرور کاذب باعث عقب‌افتادگی در زندگی و از دست دادن دوستان می‌شود که سعی می‌کنم از این نقص اخلاقی دوری‌کنم.

در انتها پکیج آموزشی مناسب در این زمینه که پروژه محور هم نیز می باشد به شما معرفی می‌شود.

آموزش نرم افزار سیویل تری دی civil3d f این آموزش مختص مهندسین عمران می باشد.


آموزش سیویل تری دیسیویل تری دیcivil3d
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید