توسعه برنامه Android: از کجا شروع کنیم؟

از کجا شروع کنیم؟

روند توسعه برای اندروید چگونه پیش می رود؟ بگذارید چند مبانی را برجسته کنیم:

  • در پرونده های جاوا منطق برنامه را توصیف می کنید - آنچه را که می خواهید برنامه شما اجرا شود.
  • در پرونده های XML ، طرح بندی ها را طراحی می کنید - ظاهر.
  • پس از نوشتن برنامه ، شما باید از ابزار build استفاده کنید تا همه پرونده ها کامپایل شوند و آنها را در یک پرونده .apk که می تواند در دستگاههای Android اجرا شود و یا در Google Play منتشر شود ، بسته بندی کنید.
  • کلیه برنامه های کاربردی و پرونده هایی که برای ایجاد برنامه برای Android استفاده می شوند در یک محیط توسعه یکپارچه (IDE) ادغام می شوند. IDE برنامه ای است که شما برای ویرایش پرونده های کد خود و همچنین کامپایل و اجرا آن باز می کنید.
  • پیش از این ، IDE استاندارد برای توسعه اندروید Eclipse بود ، اما اکنون جایگزین آن شده استودیوی کاربردی تر اندرویدی - محصولی از گوگل.

شما مطمئناً فرآیندهای عمیق تری را در پشت صحنه مراحل فوق خواهید دید. به عنوان مثال ، کاربران پیشرفته می خواهند نقش ماشین مجازی Dalvik را بدانند. در پایان مقاله ، پیوندهایی به منابع مفیدی که هر توسعه دهنده Android باید با آنها آشنا باشد ، ذکر شده است. اولین مورد از این اسناد رسمی Google است.

اما در حال حاضر ، اجازه دهید ادامه دهید. در اینجا آنچه در چارچوب این مقاله تحلیل خواهیم کرد:

  • Android Studio را بارگیری و نصب کنید.
  • ما در مورد راه اندازی و آزمایش برنامه های کاربردی در دستگاه های Android و شبیه سازها می آموزیم.
  • بیایید یک برنامه ساده Android ایجاد کنیم که "Hello World" را روی صفحه دستگاه تلفن همراه نمایش می دهد.

در پایان مقاله ، می توانید توصیه های مفیدی برای توسعه دهندگان اولیه شرکت ارائه دهید.


همه چیز در مورد برنامه نویسی اندروید(راهنمای کامل)

محیط توسعه Android Studio را نصب کنید

واقعاً وسوسه انگیز است که شروع به خواندن اسناد و نوشتن کد کنید تا دریابید که این سیستم عامل چه توانایی دارد. و ما به زودی این کار را خواهیم کرد! با این حال ، برای شروع کار با سیستم عامل اندروید ، باید محیط توسعه را پیکربندی کنید.

به ویژه برای مبتدیان برنامه نویسی برای اندروید بسیار مهم است که وقت خود را بگذرانند و از هر روش به روش خود استفاده کنند. حتی اگر مراحل را به صورت صحیح دنبال کنید ، ممکن است نیاز به حل مشکل کوچک در تنظیم محیط بسته به پیکربندی سیستم یا نسخه محصول خود داشته باشید. برای این کار از خدمات جستجو استفاده کنید. به خصوص می توانید منبع StackOverflow را برجسته کنید.

مهم است که مانع جلوگیری از هرگونه خطایی در هدف نهایی شما در یادگیری برنامه نویسی Android شوید. مشخص است که حتی حرفه ای ها گاهی اوقات با تنظیم محیط کار خود مشکلات خاصی را تجربه می کنند. در چنین مواردی ، دانش خط فرمان مهم است. اگر می خواهید با این ابزار بهتر آشنا شوید ، در زیر پیوندی با یک آموزش مقدماتی خوب قرار دارد.

در کنار آموزش نحو ، مهم است که در تفکر یک برنامه نویس موفق که پرونده X یافت نشد پیام خطا با یک جمله آخر را قبول می کند ، خود را آموزش دهید. چنین تفکری در مواردی که تسلیم نمی شوید به راحتی توسط شما آموزش داده می شود و به دنبال راه حل مشکل هستید.

برو به developer.android.com/studio/index.html Android Studio و دکمه بارگیری آخرین نسخه برای سیستم عامل خود را پیدا کنید.

📷

بر روی دکمه بارگیری کلیک کنید و از شما خواسته می شود که شرایط و ضوابط استفاده از محصول نرم افزاری را بخوانید. پس از مطالعه دقیق (مثل همیشه) و پذیرش ، بارگیری شروع می شود. احتمالاً چند دقیقه طول خواهد کشید. پس از آن ، شما می توانید اندروید استودیو را مانند هر برنامه دیگری نصب کنید. صفحه شروع بارگیری شامل دستورالعمل های نصب برای Mac و Windows است.

📷

حالا که اندروید استودیو را نصب کردید ، بیایید آن را راه اندازی کنیم! استودیوی Android راه اندازی کنید. این برنامه از شما می خواهد تنظیمات خود را وارد کنید یا خیر. از آنجا که از ابتدا شروع می کنید ، فقط مورد دوم را انتخاب کرده و ادامه دهید.

📷

باید یک صفحه بارگذاری زیبا به سبک Material Material را ببینید.

📷

در پایان بارگیری شما به صفحه استقبال منتقل می شوید.

📷

حتی اگر به تازگی Android Studio را بارگیری کرده اید ، ممکن است آخرین نسخه را نداشته باشید. برای جلوگیری از بروز مشکل در نسخه های آینده ، روی دکمه "بررسی به روزرسانی های جدید" کلیک کنید و در صورت لزوم ، برای به دست آوردن آخرین نسخه ، تمام دستورالعمل ها را دنبال کنید. بعضی اوقات استودیو به طور خودکار به شما اطلاع می دهد که با استفاده از صفحه نمایش مشابه این ، یک بروزرسانی وجود دارد:

📷

در این حالت ، همیشه گزینه Update و Restart را انتخاب کنید. عالی! ما با موفقیت نصب محیط توسعه را به پایان رساندیم.

ایجاد اولین پروژه اندرویدی

وقت آن است که اولین پروژه را ایجاد کنیم. بیایید با یک ساده شروع کنیم. معمول است که برنامه نویسان اولین برنامه را "سلام جهانی" بخوانند. بیایید این سنت را دنبال کنیم ، و سپس چند تغییر کوچک ایجاد کنیم تا برنامه از نام شما برای سلام استفاده کند. در پایان ، می توانید آن را در دستگاه خود بارگیری کرده و آن را به دوستان خود نشان دهید. اندروید استودیو یک ابزار گام به گام کوچک برای کمک به شما در ایجاد پروژه خود دارد. بر روی "پروژه جدید" در صفحه شروع کلیک کنید:

📷

در مرحله بعد باید یک پنجره مشابه با موارد زیر مشاهده کنید:

📷

آن را به روشی مشابه پر کنید. برای حذف هشدار در قسمت پایین صفحه ، می توانید "مثال" را در نام بسته جایگزین کنید. همچنین می توانید با مشخص کردن هر پوشه روی هارد دیسک خود ، محل پروژه را تنظیم کنید

برای نسخه های کشویی SDK ، به بخش "توضیحات" در پایین کادر گفتگو توجه کنید. این توضیح می دهد که هر تنظیمات برای چیست.

همانطور که در تصویر نشان داده شده است حداقل SDK مورد نیاز را تنظیم کنید. این حداقل نسخه Android مورد نیاز برای اجرای برنامه را تعیین می کند. انتخاب این ارزش برای پروژه های خودتان ، موضوعی برای متعادل کردن توانایی SDK های مورد نظر شما و دستگاه هایی است که پشتیبانی می شوند.

برای اولین بار توصیه می کنم از API نسخه 14 استفاده کنید ، که ساندویچ بستنی آندروید 4.0 است. هر برنامه نیازهای متفاوتی خواهد داشت و بسته به شرایط ، می توانید چیز دیگری را انتخاب کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نسخه های API و استفاده از آنها ، صفحه داشبورد ویژه در سایت توسعه دهنده Android https://developer.android.com/about/dashboards/index.html وجود دارد.

📷

پس از انتخاب نسخه ، صفحه انتخاب الگوی شروع باز می شود. می توانید برنامه ای ایجاد کنید که از قبل با API نقشه های گوگل در تعامل است و نقشه را نشان می دهد. در مثال آزمون ، Empty Activity را انتخاب کرده و بر روی دکمه "Next" کلیک کنید.

📷

و اکنون شما در آخرین مرحله مراحل ایجاد برنامه هستید. قبل از کلیک روی Finish ، به برخی موارد توجه کنید. در اینجا ، برای اولین بار ، به عناصر اصلی معماری هر برنامه کاربردی مراجعه می کنید.

  • نام فعالیت اولین و آخرین ذکر کلمه Activity نیست. در زمینه Android ، فعالیت معمولاً به عنوان "صفحه" در برنامه شما مشاهده می شود. این مورد بسیار انعطاف پذیر است. وقتی Android Studio کلاس MainActivity را ایجاد می کند ، آن را از کلاس Activity از SDK Android به ارث می برد. کسانی که با برنامه نویسی شی گرا آشنا هستند ، این مفهوم را درک می کنند ، اما برای مبتدیان ، این اساساً بدان معنی است که MainActivity شما یک نسخه سفارشی از Activity خواهد بود.
نحوه درآمدزایی با برنامه نویسی اندروید


  • نام طرح - چیدمان آنچه که به کاربر نشان داده می شود در فرم خاصی از Android XML تعریف شده است. به زودی یاد خواهید گرفت که این فایل ها را بخوانید و ویرایش کنید.

در پایان کلیک کنید ایجاد و بارگیری یک پروژه مدتی طول می کشد. پس از مدتی ، اندروید استودیو ساخت پروژه شما را کامل می کند. البته این پروژه هنوز خالی است ، اما همه چیزهایی را که برای اجرا بر روی یک دستگاه Android یا شبیه ساز استفاده می کنید ، دارد.

پس از بارگیری پروژه ، فایل طرح را با فرمت XML مشاهده می کنید. قبل از رفتن به برنامه نویسی برای Android ، بیایید در مورد چگونگی اجرای این برنامه صحبت کنیم. وقت آن است که بگوییم "سلام دنیا!"

📷

اجرای برنامه روی شبیه ساز

اکنون وقت آن رسیده است که چند کلمه در مورد شبیه ساز بگوییم. Android Studio با نرم افزاری همراه است که می تواند یک دستگاه Android را برای اجرای برنامه های موجود در آن ، مرور وب سایت ها ، اشکال زدایی و سایر موارد شبیه سازی کند.

این ویژگی توسط مدیر دستگاه مجازی Android (AVD) ارائه شده است. در صورت تمایل می توانید چندین شبیه ساز را پیکربندی کنید ، اندازه صفحه و نسخه پلتفرم را برای هر شبیه ساز جدید تنظیم کنید. این قابلیت بسیار مفید است زیرا نیاز برنامه نویسان را برای خرید چندین دستگاه برای تست برنامه ها از بین می برد.

بر روی دکمه Run در قالب یک فلش سبز کلیک کنید.

📷

شما باید مدتی صبر کنید تا شبیه ساز بارگیری شود و به محض آماده شدن ، چیزی شبیه به این خواهید دید:

📷

تبریک می گویم! شما اولین برنامه Android خود را ساخته اید!

و بنابراین ... چرا و چگونه کار کرد؟

برای شروع ایجاد تغییرات و اضافه کردن ویژگی های جالب ، باید دانش مربوط به آنچه در پشت صحنه اتفاق می افتد ، آگاهی کسب کنید. نگاهی به بخش پروژه اندروید استودیو با پرونده ها و پوشه هایی که در سمت چپ صفحه وجود دارد ، نگاهی بیندازید. اگر کاوشگر پروژه در حال حاضر نمایش داده نشده است ، ممکن است لازم باشد بر روی برگه کوچک (لبه زیر) کلیک کنید.

📷

برای چند دقیقه ساختار پوشه را مرور کرده و روی پرونده ها دوبار کلیک کنید تا محتوای آنها در پنجره اصلی مشاهده شود. اگر همه اینها مرموز به نظر می رسد ، نگران نباشید!

ساختار پروژه Android: تیم

هر تیم خوب متشکل از افرادی است که نقشهایی را که به آنها محول شده است ، انجام می دهند. آیا می خواهید کار را درست انجام دهید؟ شما به تیم مناسب احتیاج دارید. پروژه های Android چندین عنصر اصلی دارند و هر یک از آنها می توانند نقش آفرینی کنند:

جاوا: حرفه ای

این بخشی از کد شماست که مسئول منطق برنامه است. کد شما در پوشه اصلی پروژه در فهرست src \ main \ java قرار خواهد گرفت. برای یادگیری جاوا ، می توانید کتاب "فلسفه جاوا" بروس اکل را توصیه کنید.

منابع: هنرمند

کافی نیست فقط یک برنامه Android تهیه کنید ، بلکه باید شیک باشد. برنامه شما هرگز از این حالت مستثنی نخواهد بود ، مگر اینکه دارای نمادها و تصاویر واضح ، چیدمانهای مناسب و حتی انیمیشنهای صاف باشد.

هنگام تنظیم اولیه ، پوشه حاوی پوشه های زیر است:

  • نقشه برداری که در آن نمادها ذخیره می شوند. اکنون فقط یک نماد برنامه استاندارد وجود دارد.
  • طرح با فایلهای XML ، که طرح های صفحه نمایش هستند.
  • منو با پرونده های XML برای لیست مواردی که در نوار عمل نمایش داده می شود.
  • مقادیر با فایلهای XML حاوی اندازه ، رنگ ، ثابت رشته و سبک.

این پرونده XML سیستم شما را در مورد سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز برنامه اطلاع می دهد و حاوی نام نسخه و نماد آن است. این مانیفست همچنین شامل اطلاعات مربوط به کلیه فعالیتهای موجود در برنامه است. آیا به کارهای انجام شده توسط برنامه خود نیاز دارید؟ ابتدا با رئیس خود صحبت کنید.

ایجاد تغییرات

به res / ارزش / strings.xml بروید و روی فایل دوبار کلیک کنید. با باز کردن پرونده ، دو منبع رشته را در XML مشاهده خواهید کرد.

از این منابع در مکانهای مختلف استفاده می شود ، اما بسیار راحت است که تمام متنی که در برنامه شما استفاده می شود را در یک پرونده داشته باشید. در صورت نیاز به ترجمه آن ، یا اگر همکار بازاریابی شما خواستار حذف تمام لینک های غیر ضروری است ، انجام همه تغییرات در اینجا آسان خواهد بود.

خط hello_world را که برنامه روی صفحه نمایش می دهد تغییر دهید. محتوای آن را به چیزی شخصی تر تغییر دهید ، برای مثال از نام خود استفاده کنید. شما چیزی مثل:

<string name = "hello_world"> مت در حال یادگیری اندروید است! </string>

روی اجرای کلیک کنید برنامه باید مجدداً راه اندازی شود و یک پیام شخصی خواهید دید:

📷

ما به شما تبریک می گویم - شما اولین پروژه را ساختید و یاد گرفتید که چگونه می توانید کد منبع را ویرایش کنید. اولین قدم در برنامه نویسی اندروید برداشته شده است. موفق باشید در این روش دشوار اما بسیار جالب! اگر به توسعه برنامه حرفه ای Android نیاز دارید ، با Infoshell تماس بگیرید.

Android: برنامه نویسی برای مبتدیان

قرن بیست و یکم عصر فناوری دیجیتال و اینترنت. واقعیت بیشتر و بیشتر مجازی می شود. امروزه ، تقریباً نخستین ساکن هر کشور توسعه یافته بخشی از تلفن هوشمند ندارد. و اگر برخی سیستم عامل Iphone و IOS شیک را ترجیح می دهند ، بیشتر آنها از دستگاه های اندرویدی استفاده می کنند. از این گذشته ، آنها ارزان تر هستند و انتخاب برنامه ها بسیار غنی تر است. و برای ایجاد چنین برنامه های کاربردی ، شما به افراد آموزش دیده ویژه ای به نام برنامه نویسان نیاز دارید. چه چیزی را باید بدانید و بتوانید خود را در برنامه نویسی اندروید غوطه ور کنید؟

📷

ابزارهای توسعه

توسعه به دانش خاصی نیاز دارد و ابزارهایی نیز لازم است.

اولین چیزی که شما نیاز دارید یک لپ تاپ در حال کار یا رایانه رومیزی است. فقط نباید خیلی باستانی باشد. انتخاب به نفع لپ تاپ با این واقعیت توجیه می شود که می توانید در هر مکان مناسب مطالعه و تمرین کنید.

برای آزمایش خلاقیت ، به سیستم عامل Android دارای سیستم عامل هوشمند نیاز دارید. نسخه سیستم حداقل باید پیش فرض باشد. این مهم است ، زیرا سرعت توسعه ابزارهای جدید و نرم افزار فقط دیوانه است ، هر روز به روزرسانی های مختلفی منتشر می شود ، برنامه در حال توسعه باید به همان اندازه در هر دو دستگاه قدیمی و جدید کار کند. برنامه نویسی برنامه های Android نیاز به نظارت مداوم بر آخرین اخبار فناوری دارد.

نصب نرم افزار لازم

📷

قبل از شروع توسعه ، درایورهای تلفن هوشمند باید روی رایانه نصب شوند. این در صورتی است که ویندوز روی رایانه نصب شده باشد. سایر سیستم ها بدون درایور ویژه کار می کنند. به دنبال آنها بهتر در وب سایت رسمی سازنده دستگاه باشید. اگر در طول فرآیند برنامه نویسی سؤالاتی ایجاد شود (و آنها دائماً بوجود می آیند) ، پس به دسترسی به اینترنت نیاز دارید. توسعه Android در برنامه Android Studio انجام می شود. از سایت رسمی بارگیری می شود. توسط Google ساخته شده است.

کدام منابع را انتخاب کنید؟

هنگام آموزش ، کاملاً نیازی به خواندن مطلقاً تمام منابع اطلاعاتی ، گذراندن کلیه دوره ها و دروس از شبکه جهانی وب و تماشای همه فیلم ها نیست. شما باید بتوانید اطلاعات صحیح و مرتبط را پیدا کنید. برنامه نویسی آندروید این است: آنچه سال گذشته بود امروز منسوخ شده است. اگر آموزش تحت هدایت شخص انجام شود ، این معلم باید استاد هنر و صنعت خود باشد. یک برنامه نویس بد هیچ چیز را تدریس نخواهد کرد ، پس از گذشت زمان که باید مجدداً مجدد معرفی شود

کدام کتاب را انتخاب کنید؟ این کتاب از سری نخست "برنامه نویسی برای اندروید" به خوبی اثبات شده است. این کل فرآیند را به صورت در دسترس برای مبتدی توصیف می کند. نویسندگان نه یک کسل کننده و یکنواخت بلکه یک شیوه طنزآمیز برای ارائه مطالب با کارهای جالب بسیاری را انتخاب کردند.

زبان برنامه نویسی

زبان اصلی که در آن برنامه ها ایجاد می شوند جاوا است. بنابراین ، برای اینکه برنامه نویسی اندروید آسان شود ، باید حداقل آن را در سطح اولیه بدانید. بدون آگاهی از جاوا ، چیزی از آن حاصل نمی شود. این یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در سراسر جهان است. یادگیری از زبانهای C و C بسیار ساده تر است. جاوا به شدت تایپ شده است و سبک های کد نویسی خوبی را به خود اختصاص می دهد. برای یادگیری این زبان ، کتابی نیز از Head First وجود دارد. برنامه نویسی برای اندروید توسط هر کس تسلط پیدا خواهد کرد. نکته اصلی این است که انگیزه وجود دارد.

انگیزه و روشهای یادگیری

برای مبتدیان ، می توانید با 15 دقیقه در روز شروع کنید. اگر اعتیاد آور است ، سپس به تدریج 5 دقیقه اضافه کنید. در ابتدا نیازی به ساعتها نشستن در رایانه نیست. فقط متخصصان می توانند این کار را انجام دهند. بله ، و تمایل ممکن است ناپدید شود.

انجام برنامه نویسی به تنهایی جالب تر است. می توانید هر کسی را در بین دوستان پیدا کنید. اگر هیچ کدام وجود نداشته باشد ، اینترنت همیشه وجود دارد. شبکه ها و انجمن های اجتماعی به شما کمک می کنند تا افراد همفکر پیدا کنید. و چنین گروهی از طرفداران برنامه نویسی در آینده می توانند به یک شرکت بزرگ بین المللی تبدیل شوند.


در ابتدا می توانید کد شخص دیگری را مشاهده کرده و سعی کنید آن را بفهمید ، برخی از تغییرات خود را انجام دهید. منابع را می توان همیشه در حوزه عمومی یافت. سپس می توانید برای یکی از دوستان یا شخصی از خانواده خود درخواست ارائه دهید و سعی کنید آن را پیاده سازی کنید. حتی یک ماشین حساب ساده کاملاً کارا ، که توسط خودتان نوشته شده است ، یک مبتدی را راضی می کند. علاوه بر این ، می توانید کار را پیچیده کنید. مهمترین چیز این است که روزانه تمرین کنید. تئوری خوب است ، اما بدون تمرین ، آنها برنامه نویس نمی شوند.

هنگام مطالعه یک ترفند خوب وجود دارد: هنگام گذر از یک موضوع جدید ، سعی کنید آن را برای شخص دیگری توضیح دهید. اگر او درک کند ، آنگاه هدف حاصل شده و موضوع تسلط یافته است.

ممکن است زمانی فرا رسد که بخواهید از برنامه نویسی Android کنار بیایید. همیشه مشکلات وجود دارد ، اما نیازی به از دست دادن قلب نیست. نیازی به تعقیب حرفه ای نیست ، نکته اصلی این است که کلاس ها منظم هستند و با گذشت زمان ، قطعاً سطح آن بهبود می یابد و مشکلات به نظر مضحک می رسد. در پایان ، برنامه نویسی بسیار جالب و به عنوان یک مکمل ، سودآور و امیدوار کننده است. در واقع ، اکنون حتی برای عملکرد کتری نیاز به نوشتن برنامه دارید.


برنامه نویسی آندروید آسان است! Android for Beginners قسمت اول

منتشر شده: مجله سیستم مدیریت شماره 6 ، 2013

امروزه توجه بسیاری از متخصصان فناوری اطلاعات از جمله توسعه دهندگان نرم افزار به سیستم عامل شماره 1 در بازار جهانی دستگاه های تلفن همراه منتقل شده است (به نشریه [1] ، مقاله ویکی پدیا [2] مراجعه کنید). در حال حاضر بیش از 700000 برنامه مختلف در فروشگاه Google Play موجود است که بسیاری از آنها بصورت رایگان توزیع می شوند و این سیستم عامل را در بین کاربران محبوب کرده است. جای تعجب نیست که بگوییم راز موفقیت این پلتفرم تلفن همراه رایگان ، ادغام راحتی و قابلیت اطمینان استفاده از سیستم با ابزارهای توسعه یافته و مدرن است.

با وجود جوانی ، اندروید فرصت های فراوانی را به توسعه دهنده می دهد تا از جدیدترین فناوری ها در پروژه های خود استفاده کند. این استانداردهای ارتباطی - GSM / EDGE ، CDMA ، UMTS ، بلوتوث ، Wi-Fi ، LTE ، WiMax ، USB ، کتابخانه گرافیکی 2D / 3D مبتنی بر OpenGL ، رابطه DBMS SQLite ، قالب های مختلف رسانه ای - H.263 ، H است. 264، MPEG4، AMR، AAC، MP3، MIDI، OGG، WAV، JPEG، PNG، GIF، BMP، پخش ویدئو ، چند لمسی و چند وظیفه ای ، نقشه های Google و GPS و موارد دیگر.

هدف مقاله ما مرور ابزار ابزار برای کسانی که علاقه مند به برنامه نویسی هستند و می خواهند نوشتن برنامه های اندرویدی را شروع کنند. یا شاید واقعاً کار سختی نباشد !؟

شکل 1 خوانده ناز از Google - همیشه آماده برنامه نویسی! (تصویری از ارائه قابلیت های USB در Android)

بلافاصله باید بگوییم که کسانی که مهارتهای اساسی برنامه نویسی جاوا را دارند ، خوش شانس هستند ، زیرا این زبان به عنوان پایه API (رابط برنامه نویسی برنامه) - رابط برنامه نویسی برنامه Android OS انتخاب شده است. برای این کار ، یک ماشین مجازی Dalvik ساخته شده است ، به ویژه برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده است (نگاه کنید به [3]). با این حال ، برای کسانی که با جاوا خیلی آشنا نیستند ، ناامید نشوید ، می توانید با مطالعه "مواد" (مثالهایی از حل مشکلات مختلف) ، از یک زبان ساده به پیچیده و به تدریج سطح خود را با آن زبان آشنا کنید. از این گذشته ، همانطور که ضرب المثل می گوید: "اشتها همراه با خوردن است." بر این اساس است که دروس دوره جاوا برای دانشجویان (و نه تنها) ساخته می شود

در اینترنت می توانید به راحتی مطالبی از سطوح مختلف پیچیدگی اختصاص داده شده به موضوع ما پیدا کنید. در عین حال ، نمی توان منبع را ذکر کرد - سایت Google برای توسعه دهندگان Android (به زبان انگلیسی) [4]. از میان سایتهای روسی زبان ، شما می توانید یک منبع منحصر به فرد ، از نوع خود ، [5] را پیشنهاد کنید ، که در آن ماده عملی عالی انتخاب شده است و علاوه بر این ، با فرمت pdf قابل بارگیری است. برای طرفداران رسانه های چاپی ، من می گویم که یک کتاب توسط S. هاشیمی به درک بسیاری از جمله منابع برنامه های کاربردی Android کمک خواهد کرد. (توجه داشته باشید. چند سال پس از نوشتن این سطرها ، می توانیم اضافه كنیم كه هم اكنون ادبیات و منابع كافی برای برنامه نویسی اندروید در اینترنت وجود دارد ، كه می توان ادبیات را مطابق سطح شما در كتابفروشی انتخاب كرد یا با استفاده از پرس و جوها در موتور جستجو مورد مطالعه قرار گرفت).

با این وجود ، تقریباً تمام مطالب موجود در شبکه و در ادبیات متمرکز بر استفاده از محیط توسعه یکپارچه Eclipse (IDE) ، یا بهتر آن است که افزونه برای آن - ADT یا Android Developer Tools (نگاه کنید به [7]). اگرچه مزایای استفاده از Eclipse IDE واضح است (یک ویرایشگر کد قدرتمند ، کمک آنلاین ، جادوگران برای ایجاد پروژه ها و کلاس ها ، گزینه های مختلف برای ارائه اطلاعات ، طرح بندی ، افزونه ها و غیره). اما هنگامی که با Android SDK (کیت توسعه نرم افزار - مجموعه ای از ابزارهای توسعه) و کار با برنامه های SDK در خط فرمان آشنا می شوید ، بهتر می توانید کل فرایند ایجاد یک برنامه را درک کنید. از همه اینها ، IDE های مختلف از این ابزارهای بی توجه برای ما استفاده می کنند ، و برخی از توسعه دهندگان (که عمدتا در Unix / Linux کار می کنند) دلیلی برای ترجیح vi / Emac های سنتی دارند ،

بررسی اجمالی نصب و راه اندازی SDK

برای شروع باید JDK 6 را روی دستگاهی که برای آزمایش طراحی شده است نصب کنید (توجه داشته باشید: اطلاعات در زمان نوشتن اطلاعات جاری است) یا بالاتر ، پس باید خود SDK را [7] برای سیستم عامل خود بارگیری کنید. بسته به سیستم عامل (لینوکس ، MacOS ، ویندوز) ، این می تواند یک پرونده بایگانی یا exe (برای ویندوز) باشد. با نصب SDK یا باز کردن پرونده مورد نظر در یک فهرست مناسب ، می توانید شروع به تحقیق در مورد ابزارهای برنامه نویس کنید. در سیستم عامل لینوکس ، پس از باز کردن بایگانی در فهرست ~ / android ، برای راحتی ، برای اینکه وارد مسیر کامل دستورات نشوید ، باید این مسیر را به متغیر PATH محیط اضافه کنید تا پرونده of / .profile:

PATH="$HOME/android/android-sdk-linux/tools:$HOME/android/android-sdk-linux/platform-tools:$PATH"

بعد از نصب SDK ، برنامه نویس سه ابزار اصلی خط فرمان را در اختیار دارد ، اما آنها می توانند "تقریباً همه چیز" را انجام دهند:

شبیه ساز Android (ابزار / شبیه ساز) - برنامه هایی را در شبیه ساز سکو در دستگاه های مجازی (دستگاه های مجازی آندروید - AVD) راه اندازی می کند. شبیه ساز اجازه می دهد تا برنامه ها را بدون بارگیری آنها در یک دستگاه واقعی آزمایش کند ، که زمان توسعه را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

آندروید (ابزار / اندیشه) - این ابزار پروژه ها را ایجاد می کند و دستگاه های مجازی را با استفاده از مدیر ابزار AVDs گرافیکی مدیریت می کند.

Android Debug Bridge (پلت فرم-ابزار / ADB) - رابط با یک دستگاه AVD مجازی یا یک دستگاه Android واقعی متصل به یک رایانه. به شما امکان می دهد تا برنامه ها را نصب کنید ، به خط فرمان دسترسی پیدا کرده و دستورات مختلفی را روی دستگاه اجرا کنید (دسترسی پوسته را فراهم می کند).

مراحل اصلی توسعه

پس از نصب SDK ، اولین گام برای تهیه نرم افزار برای اندروید را انجام دادیم (به جدول 1 و منبع مراجعه کنید) [8]. مهندسان Google شرط ایجاد برنامه را در مراحل زیر تقسیم کردند:

جدول 1. مراحل توسعه برنامه Android

نصبنصب ابزارهای لازمنصب SDK Android ، ابزارهای توسعه Android ، تنظیم متغیرهای محیطAVD ها را نصب کنید و دستگاه ها را وصل کنیدایجاد دستگاههای مجازی (دستگاههای مجازی آندروید) و اتصال دستگاههای واقعی برای آزمایشتوسعهایجاد برنامهایجاد یک پروژه با استفاده از کد جاوا ، پرونده های منبع ، فایل manifestآزمایش و اشکال زداییبرنامه را بسازید و اجرا کنیدساخت و اجرای برنامه در حالت اشکال زداییاشکال زدایی برنامهاشکال زدایی برنامه با استفاده از ابزارهای اشکال زداییتست برنامهتست برنامه با استفاده از ابزار ابزار Android و ابزارهای اضافیارسالتهیه برنامه برای انتشارساخت و آزمایش یک برنامه در حالت انتشارانتشار برنامهتلاش برای دادن به همه یا فروش یک برنامه

در مراحل توسعه ، اشکال زدایی و انتشار برنامه ، SDK بطور فعال از ابزارهای کمکی زیر استفاده می کند: مورچه (آپاچی مورچه) - به طور خودکار فرآیند مونتاژ پرونده نصب apk ، Keytool و Jarsigner (موجود در JDK) - برای تولید یک کلید و ایجاد امضای دیجیتالی فایل apk . این فرمی است که برای توزیع نرم افزار در این سیستم عامل اتخاذ شده و برای ارسال در Google Play استفاده می شود.


ایجاد یک زمان اجرا

آخرین مرحله مقدماتی توسعه ایجاد دستگاه مجازی برای راه اندازی و آزمایش برنامه آینده است. در حقیقت ، AVD (دستگاههای مجازی Android) یک پیکربندی شبیه ساز Android است که منعکس کننده پارامترهای یک دستگاه واقعی است. ساده ترین راه برای ایجاد یک وسیله مجازی در شبیه ساز ، تایپ کردن دستور در کنسول است:

$android avd

این دستور پوسته گرافیکی ابزار AVD Manager را راه اندازی می کند. از اینجا می توانید پارامترهای یک دستگاه مجازی را ایجاد ، راه‌اندازی یا تغییر دهید (شکل 2 را ببینید)

📷
شکل 2 پنجره برای ایجاد (تغییر پارامترها) دستگاه مجازی AVD Manager

شما می توانید تنظیمات دستگاه مجازی را خودتان تغییر دهید (برای مثال ، شکل 2 را ببینید) یا پیکربندی را در برگه دستگاه Definitions در پنجره AVD Manager انتخاب کنید تا یک وسیله مجازی از یک الگوی ایجاد شود که مطابق با پارامترهای یک تبلت یا تلفن واقعی باشد.

ما همچنین متذکر می شویم که همین مراحل برای ایجاد یک دستگاه مجازی را می توان با استفاده از این دستور با موفقیت از کنسول پیاده سازی کرد:

$android create avd -n em1 -t 1 -c 512M

پارامترهای این دستور عبارتند از: -n نام دستگاه ، -c اندازه کارت حافظه در بایت ، -t زمان اجرا (زمان اجرا هدف) است ، مقدار پارامتر بسته به نسخه اندرویدی که به برنامه نویس نیاز دارد تنظیم می شود. می توانید با مشاهده خروجی آن را دریابید:

$android list targets

دستگاه ایجاد شده از AVD Manager راه اندازی شده است. برای انجام این کار ، آن را انتخاب کرده و روی "شروع" کلیک کنید ، یا همین کار را می توانید با استفاده از خط فرمان انجام دهید:

$ emulator @em1

جایی که "em1" نام دستگاه ماست. در نتیجه ، ما شبیه ساز اندروید را در حالت عمل بر روی صفحه مانیتور خواهیم دید (نگاه کنید به شکل 3). فرصتی برای دیدن آب و هوا در "مرورگر دستگاه مجازی" از طریق جستجوی گوگل از دست ندهید!

📷
شکل 3 شبیه ساز از SDK Android

در ادامه مقاله ، طبق روایتی که از طرف سازندگان محترم زبان برنامه نویسی C ، دنیس ریچی و برایان کرنیگان به دست ما رسیده است ، ما با استفاده از مثال یک برنامه ساده که نمایش سلام (سلام ، جهانی!) ایجاد یک برنامه اندرویدی را در نظر خواهیم گرفت. منابع برنامه با جزئیات مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند که با توجه به محدودیت های موجود در دستگاه های تلفن همراه ، توسعه دهندگان SDK توجه زیادی به آن می کنند و برنامه در شبیه ساز مورد آزمایش قرار می گیرد و بر روی یک تلفن / رایانه لوحی واقعی نصب می شود.

1. نتایج مختصر تحقیقات بازار در مورد تلفن های هوشمند و تبلت های مشاوره مشاوران J'son & Partners - http://www.json.ru/files/reports/2012-12-05_Smartphones_MW_RU.pdf.
2. مطالب ویکی پدیا - دائرyclالمعارف رایگان درباره Android - http://ru.wikipedia.org/wiki/Android.
3. صفحه Google Code در مورد ماشین مجازی Dalvik - http://code.google.com/intl/en-US/query/#p=android&q=dalvik
4. سایت Google برای توسعه دهندگان Android - http: // توسعه دهنده. android.com
5. سایتی به زبان روسی که به آموزش در زمینه توسعه برنامه های کاربردی برای Android اختصاص داده شده است - http://startandroid.ru.
6. Hashimi S. ، S. Komatineni، Macklin D. توسعه برنامه برای Android. - SPb .: Peter، 2011.
7. صفحه بارگیری SDK و ADT Android - http://developer.android.com/sdk/index.html.
8. آشنایی با توسعه اندروید (eng) - http://developer.android.com/intl/en/tools/workflow/index.html#Essential…


توسعه برنامه Android برای Android از ابتدا به زبان جاوا (آموزش تصویری)

📷

برنامه نویسی اندروید: از کجا شروع کنیم؟

  • چگونه یاد بگیریم که از ابتدا از طریق اندروید برنامه نویسی کنیم؟
  • چگونه یک برنامه اندرویدی ایجاد کنیم ، چگونه می توان برای گوشی هوشمند و رایانه اندرویدی ساخت؟
  • برنامه های تلفن همراه به چه زبان برنامه نویسی می نویسند؟

آموزش های ویدئویی ما برای مبتدیان در مورد توسعه برنامه های کاربردی برای سیستم عامل Android به شما کمک می کند تا پاسخ به این سؤالات و سؤالات دیگر مربوط به توسعه برنامه های اندرویدی را پیدا کنید. شما یاد خواهید گرفت:

1. نحوه بارگیری ، نصب و پیکربندی محیط توسعه Android Studio و SDK Android
2. نحوه ایجاد یک برنامه اندرویدی ساده
3. نحوه ایجاد یک شبیه ساز دستگاه Android (AVD) برای راه اندازی و آزمایش برنامه های کاربردی اندرویدی

با توجه به درس های ما ، شما می آموزید که چگونه عناصر صفحه نمایش ، دکمه ها و تغییر خصوصیات آنها را تغییر دهید ، همچنین ساختار داخلی یک پروژه اندرویدی را یاد بگیرید و اولین برنامه خود را بسازید.
در کانال ما ، آموزش های ویدیویی درباره برنامه نویسی و توسعه برنامه های اندرویدی برای تلفن های هوشمند و رایانه های لوحی که تحت سیستم عامل تلفن همراه Android اجرا می شوند این دوره ها در محیط توسعه اندروید استودیو ، که به طور مشترک توسط گوگل و تیم JetBrains ، نویسندگان محیط توسعه محبوب IntelliJ IDEA ایجاد شده اند ، آموزش داده می شوند. Android Studio محیط رسمی اعلام شده است و برای توسعه برنامه های کاربردی موبایل برای اندروید توصیه می شود.
این دروس برای توسعه دهندگان تازه کار که تجربه ای در زمینه توسعه برنامه های کاربردی موبایل ندارند ، در نظر گرفته شده اند ، اما دانش پایه ای در مورد اصول اولیه زبان برنامه نویسی جاوا دارند. این دروس به طور مداوم ، از ساده تا پیچیده ، اصول و فن آوری های اساسی برای توسعه برنامه های کاربردی اندرویدی را منعکس می کنند ، از نصب و راه اندازی یک محیط توسعه شروع می کنند. دروس دائماً به روز می شوند و اضافه می شوند.