ویرگول
ورودثبت نام
کارلوس
کارلوس
خواندن ۴ دقیقه·۵ سال پیش

استارت آپ و مشکلاتی که با اون داریم

سلام وقت همه شما دوستان عزیز بخیر.

امروز دوست داشتم درمورد یک موضوعی که خودمم چند سال پیش درگیرش بودم صحبت کنم.

همه ما مخصوصا جَوونا دوست دارن که یه استارت آپ راه اندازی کنن و سریع پولدار شن. این رویا، شامل من هم میشه :)

میدونم خیلی از شماها سعی کردید که بیزنس خودتون رو توی اینترنت راه اندازی کنید اما با مشکلات خیلی زیادی رو به رو شدید. حتی مشکلاتی که گفتنش هم ممکنه خنده دار باشه!

مثلا یکی از همین مشکلات خنده دار، می‌تونه اراده و پشت کار باشه! مثلا یه روز تصمیم میگیری استارت آپتو راه اندازی کنی و با کلی ذوق و شوق میری وسط. ولی وقتی یکی دو هفته می‌گذره سریع خسته میشی و ازش میکشی بیرون. و توی همین زمان ها هم با خودت میگی : "این استارت آپی که من راه اندازی کردم هیچ آینده‌ای نداره و هیچ پولی هم توش نیست". که درواقع اول راه با خودت میگفتی : "این استارت آپی که می خوام راه بندازم قطعا یکی از بهترینا میشه".

خب بیایم یکم درمورد اراده و پشت کار حرف بزنیم. تقریبا بیشتر کسانی که وارد یه بیزنس و کسب و کار جدید(حالا چه اینترنتی می خواد باشه، چه سنتی) میشن، توقعات خیلی زیاد و بیش از اندازه‌ای دارن! مثلا دوست دارن همون اول راه موفق شن و کلی پول تو حسابشون بیاد!

دقیقا همین موضوع هم برای من نقص میکنه. یادم میاد یازده سالم بود که اولین سایتمو با وردپرس راه اندازی کردم، و زمانی که سایتم راه افتاد با خودم کلی ذوق کردم و گفتم از این به بعد قراره کلی پول بیاد تو حسابم! که درواقع اون موقعها اصلا حسابشو نمی کردم که راه اندازی یه سایت نیاز به یه طرح و قالب حرفه ای داره، نیاز داره تا سئو تقویت شه و... ! همون زمانا خیلی رو سایتم کار می کردم و مطالب زیادی قرار می دادم ولی چون نتیجه ای نگرفتم یکم زده شدم از کار با اینترنت. برای همین یه مدتی دورش رو خط کشیدم و رفتم دنبال خوش گذرونیام. یکی دو سال بعدش دوباره شوق و ذوق کار با وردپرس و راه اندازی یه سایت جدید داخلم ایجاد شد ولی ایندفعه واقعا رفتم دنبالش و کار کردن با وردپرس رو تا حد خوبی بلد شدم.

بعد یک سال که سیزده سالم شد، به سرم خورد که برم داخل یه سایت ایرانی مشغول به کار شم. و همون سال با یه اعتماد بنفس کاملی وارد عمل شدم و به مدیر سایت میهن دانلود که اون موقع رنکینگ 15 ایران رو داشت پیام دادم و گفتم می خوام باهاتون در زمینه تولید محتوا همکاری کنم. اوناهم قبول کردن و من استخدام شدم که درواقع هیچی از تولید یک محتوای تمیز و با سئوی مناسب نمیدونستم! اما خب کم کم رفتم داخل اینترنت و مباحث سئو رو یاد گرفتم و حدوداً یکی دو سال بعد، شروع کردم به تولید محتوای حرفه‌ای!

جدا از داستان من، می خواستم بگم که راه اندازی یه استارت آپ و رسیدن به موفقیت میتونه خیلی طولانی باشه! حتی بیشتر از اون چیزی که ما فکرشو می کنیم! شاید یه سال، دو سال یا حتی پنج سال تا موفقیت طول بکشه اما نباید دست از کار بکشیم. البته پشت کار داشتن هم تو اینجا خیلی موثر هست. مثلا اگه شما فقط منتظر این بمونی که موفق بشی و پشت کار زیادی توی کارت نداشته باشی، مطمئن باش به اون چیزی که می خوای نمیرسی!


حالا مسئله دومی که پیش میاد اینه که دقیقا پول توی کدوم بیزنس و استارت آپی هست؟! این سوالیه که همه ما موقع راه اندازی یه بیزنس از خودمون می پرسیم. جواب این سوال هم خیلی سادس! پول توی همه بیزنس ها وجود داره! فقط باید خودمون رو بسنجیم و ببینیم دقیقا تو چه کاری مهارت داریم!

الان اکثر افراد معروف و پولداری که توی اینترنت میشناسم، از هیچی کارشون رو شروع کردن! مثلا یوتیوبر معروف "پیودی پای" که داخل یوتیوب حدودا 97 میلیون سابسکرایبر داره و واقعا هم به ازای هر ویدیوش کلی پول به جیب میزنه! این فرد چند سال پیش با ویدیو های گیم و تحلیل های خودش داخل یوتیوب فعالیت کرد و تونست چشم بسیاری از کاربران رو به خودش جلب کنه.

حالا اینجاست که باید مهارت های خودمون رو توی استارت آپ بکار ببریم. مثلا اگه توی آشپزی مهارت داریم، محتوای آموزشی در رابطه با آشپزی تولید کنیم (فرقی نداره محتوا رو کجا قرار بدیم، می تونیم یه وبلاگ شخصی درست کنیم و داخل اون قرار بدیم یا داخل یه سرویس اشتراک ویدیو مثل یوتیوب یا آپارات).

تو کلام آخر می خوام بگم که پول توی هر کسب و کاری هست فقط باید صبر و حوصله + پشت کار داشت :)

دوستان امیدوارم که مورد استفاده‌تون قرار گرفته باشه این مقاله. در آینده، مقاله های بیشتری در رابطه با یه استارت آپ موفق خواهم گذاشت... D:

"موفق و موید باشین"

استارت آپراه اندازی استارت آپکسب و کارراه اندازی کسب و کارمشکلات کسب و کار
یه آدمی که دنبال ماجراجویی توی زندگیش هست و همیشه خواستار چیزای جدید برای یادگیریه.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید