ویرگول
ورودثبت نام
mi_na
mi_na
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

من یک طراح وب هستم، لطفا احترام بگذارید ?

چندسال پیش که دانشجو بودم، استادی داشتیم که اجازه نمی داد برای زدن پوستر، ایده طرح از ذهن خودمون بیاد و اونقدر برای کارمون چارچوب می گذاشت و تغییرات می داد که آخر ترم کار تموم بچه ها شبیه هم و شبیه به پوسترهای خودش شده بود... در واقع ایده، هویت و شخصیت هیچکدوم از بچه ها توی پوسترها دیده نمی شد و هیچکس هم از کاری که زده بود رضایت نداشت... بعد از گرفتن نمره هم، پوسترها یا پاره شد یا انداخته شد دور...

بعد از اون هربار سفارش پوستر می گرفتم، فرقی نداشت موضوع چی بود، مغزم قفل می شد و تمامی اون چارچوب ها دورمو می گرفت و شروع می کردم همونایی که بهم دیکته شده بود رو اجرا کنم، اما طرحامو دیگه دوست نداشتم، این من نبودم که طرح میزدم و از این بابت خیلی عصبی شده بودم...با کمک دوستام و یکی از استادای خوبم، من این قفس رو شکستم و تونستم مغزم رو برای پرورش مجدد خلاقیت باز کنم...

اما... چشمتون روز بد نبینه، این ماجرا به شکلی جدید با وارد شدن به حوزه وب مجددا رنگ و روئی تازه گرفت، البته که با تدبیر و همدلی تیم جلوی این اتفاق کم کم گرفته شد،نه به همین سادگی ولی خب مهم این بود که تونستیم مساله رو خوب پیش ببریم. شاید این مساله برای خیلی از دیزاینرها پیش بیاد و این تجربه کمکی باشه برای اون فرد.


در جلسات ارائه دیزاین که بیشتر اوقات تمام تیم حضور داشتند، طرح به قدری تغییرات پیدا می کرد که من شبیه به یک اجرا کار شده بودم و در واقع طرح 180 درجه تغییر مسیر می داد و حالا این مساله، هم من رو به عنوان یک دیزاینر تحت فشار گذاشته بود و هم بقیه ی تیم رو، چرا که کار، هرروز درحال تغییرات بود و فیچر تعریف شده خیلی کند به مرحله اجرا توسط فرانت اندها می رسید...باید فکری می کردیم...

بعد از جستوجوی شخصی هرکدوم از اعضای تیم، نشستیم و تمامی فکرهامون رو روی هم گذاشتیم...مساله خیلی ساده بود ولی باید این مسیر طی می شد تا ما می تونسیتم به این نتیجه برسیم... مهمترین چیزی که از نظر من بهش رسیدیم این بود که کمتر وارد حوزه کاری هم بشیم اما با هم گفتگو و مشورت بیشتری در مورد فیچر تعریف شده، داشته باشیم...کار یک تیم با هماهنگی همه اعضا باید پیش میره، اما با این وجود دیزاین، فرانت، بک اند، مارکتینگ یا هر بخش دیگه تخصص خودشو می خواد، هرکس اگر توی تخصص دیگری وارد شه، آشفتگی برای همه ایجاد میشه. همفکری و مشورت خواستن از هم به پیشبرد کار خیلی کمک میکنه ولی حد و مرز این مشورت و اظهار نظرها باید معلوم باشه ... دیزاین به خاطر ماهیت بصری بودنش، هرکس رو ترغیب می کنه که نظر خودش رو نسبت به اون ابراز کنه و این مساله ایه که من فکر می کنم تمامی دیزاینرها باهاش درگیرن... باید دید دیگه ای نسبت به حرفه دیزاین پیدا کرد... درواقع باید دید دیگه ای رو جا انداخت.

الان به مدد این همفکری ها، تیم ما راهش رو پیدا کرده... تجربه ی کار گروهی با لذت و با طعم لبخند ?


آشناسدیزاینرطراحدولوپراستارت آپ
گرافیست و طراح وب
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید