داستان چلچلی
اپلیکیشن چلچلی با هدف فراهم نمودن فعالیت ها و تمرین هایی که مبتنی بر مهارت های روزمره زندگی است در نظر دارد تا در مسیر افزایش ذخایر شناختی گروه سالمندی گام بردارد. این اپلیکیشن مجموعه تمرینات شناختی را در سناریوی یک بازی استراتژی که منطبق بر فرهنگ و سبک زندگی ایرانی است و با الگو گیری از تمرین های نرم افزارهای توانبخشی شناختی معتبر همچون ریهاکام و آزمون هایی مانند ACE و آزمون حافظه وکسلرساخته شده است، به افزایش ذخایر شناختی افراد میپردازد. همچنین افرادی که نسبت به میانگین گروه همسالان خود عملکرد پایین تری داشته باشند، شناسایی شده و پیام دعوت جهت انجام غربالگری های تخصصی آلزایمر را دریافت میکنند.. ارائه گزارش پیشرفت و نحوه عملکرد بازیکنان در طول عبور از مراحل بازی در چهرچوب نمودار ، محتوای بصری به بازیکن ارائه می دهد.
در بازی چلچلی کاربر باید چالش شناختی را برای تدارک مهمانی خود و پذیرایی از مهمانانش پشت سر بگذارد. او برای تدارک این مهمانی ابتدا باید لیست خرید خود را به خاطر بسپارد و به فروشگاه برود و آن ها را خریداری کند و بتواند با پولی که در اختیار دارد هزینه خرید را حساب کرده و تصمیم گیری و حل مسئله خود را به چالش بکشد. پس از آن برای برگشت به خانه تاکسی اینترنتی می گیرد و برای این اقدام باید آدرسی که برای او خوانده می شود را به حافظه بسپارد و روی نقشه مکان یابی کند و به این ترتیب حافظه شنیداری و حافظه دیداری فضایی خود را به چالش می کشد.
بعد از آن باید بتواند توالی دستور پخت غذا را به خاطر بسپارد و برای مهمانان خود غذا و دسری را که منطبق بر فرهنگ بومی ایران است، تهیه کند. انتخاب مهمانان و شناسایی اسم و چهره آن ها از دیگر چالش هایی است که باید پشت سر بگذارد و حافظه بازشناسی چهره فرد مورد هدف قرار می گیرد. به خاطر سپردن توالی اعداد شماره تماس مهمانان و دعوت از آنان نیز حافظه عددی بازیکن را تقویت می کند. این بازی در 40 مرحله از ساده به دشوار دسته بندی شده است. فرد براساس عملکرد خود در بازی امتیاز کسب می کند و با همسالان خود به رقابت می پردازد.
چلچلی تا به امروز موفق به کسب موفقیت های زیادی در حوزه های استارتاپی و بازی شده است. از جمله کسب این موفقیت ها می توان به عنوان بازی جدی سال 1400، ایده برتر در چالش خدمات، محصولات و فناوری های شناختی ویژه سالمندان، طرح پذیرفته شده در برنامه رویش، جهش و شکوفایی دانشگاه تهران، طرح پذیرفته شده در پژوهش فناورانه دانشگاه ایران، ایده برتر در اولین رویداد صبانو، کسب رتبه دوم در رویداد ملی BRAINVEST و بازی برگزیده برنامه چرخ 1400 اشاره کرد.