حداقل یک نظرسنجی جدید از AARP نشان میدهد که انجام بازیهای ویدیویی در بین افراد 50 ساله و بالاتر در حال رونق گرفتن است و افزایش سن به این معنا نیست که «بازی کردن از سن شما گذشته». این تحقیق همچنین نشان داد که بازیهای ویدیویی در میان زنان مسن بیشتر از مردان محبوب است.
این مطالعه نشان داد که تنها در سه سال، تعداد سالمندانی که مرتباً بازیهای ویدیویی انجام میدهند از 40.2 میلیون گیمر در سال 2016 به 50.6 میلیون گیمر در سال 2019 رسیده است.
این مطالعه میگوید: "بازیهای ویدیویی به جریان اصلی سرگرمی تبدیل شدهاند، زیرا گیمرهای سالمند از بازی لذت میبرند. بیش از یک سوم این افراد بازیهای جدید را دائماً امتحان میکنند. با افزایش دسترسی و استفاده، سالمندان از بازی برای برقراری ارتباط اجتماعی، حفظ ذهنی تند و تیز، کاهش استرس و یا فقط برای سرگرم شدن استفاده میکنند.
برای ثبت این گزارش، AARP یک نظرسنجی آنلاین از 3737 فرد 50 ساله و بالاتر در ماه ژوئن انجام داد. این نظرسنجی یک بازی ویدیویی را به عنوان هر سرگرمی دیجیتالی تعاملی که از طریق رایانه، کنسول بازی (مانند ایکس باکس یا پلی استیشن) یا تلفن همراه یا تبلت انجام میشود، تعریف کرد.
47 درصد از پاسخ دهندگانی که گفتهاند بازیهای ویدیویی میکنند، گفتهاند که زمان بازی روزانه آنها نسبت به نظرسنجی سال 2016، افزایش 7 درصدی داشته است. همچنین این تحقیق نشان داد که میانگین زمانی که افراد مسن برای انجام یک بازی صرف میکنند، 5 ساعت در هفته است.
بیشترین افزایش در مدت زمان بازی در این گروه، در بازه سنی 50 تا 59 ساله بوده است، همان نسلی که دههها پیش با بازی آتاری (Atari) و پک من (Pac-Man) بزرگ شدهاند. میزان بازی کردن برای این گروه در نظرسنجی سال 2019، 49 درصد بود؛ در حالی که سه سال پیش 40 درصد بوده است. برای بزرگسالان 60 تا 69 ساله، نرخ انجام بازی سه درصد رشد داشته است و از 41 درصد در سال 2016 به 44 درصد در سال 2019 رسیده است. در بین افراد 70 ساله و بالاتر، افزایش دو درصدی در میزان انجام بازی وجود دارد و از 37 درصد به 39 درصد رسیده است.
در حالی که سالمندان برای سرگرمی بازی میکنند، به تجارت بزرگ بازیها اضافه میشوند. این نظرسنجی تصویری از مخاطبانی ارائه میدهد که به طور کلی احتمالاً تأثیر فزایندهای بر صنعت بازیهای ویدیویی خواهند داشت و قدرت خود به عنوان مصرف کننده را صرف شکل دادن به انواع بازیهایی که ساخته و موفق میشوند، میکنند. بر اساس این گزارش، گیمرهای 50 ساله و بالاتر حدود 3.5 میلیارد دلار در بازه زمانی شش ماهه از ژانویه تا ژوئن 2019 برای بازی هزینه کردند که این رقم در سال 2016، 523 میلیون دلار بود.
در این گزارش آمده است: «رشد مستمر در تعداد گیمرهای مسنتر به معنای افزایش ارزش سرمایهگذاری در این بازار، بهویژه روی محتوا است».
این مطالعه همچنین تفاوت زیادی را در بازی بر اساس جنسیت نشان داد. این نظرسنجی نشان داد که 49 درصد از زنان 50 ساله و بالاتر گیمر بودند، در حالی که فقط 40 درصد از مردان در این بازه سنی گیمر بودند. زنان بیشتر به بازیهای ویدیویی میپردازند، به طوری که 53 درصد از آنها میگویند که هر روز بازیهای ویدیویی انجام میدهند، در حالی که تنها 39 درصد از مردان در نظرسنجی 2019 همین را گفتند.
اکثر افراد 50 ساله و بالاتر که بازیهای ویدیویی انجام میدهند این کار را با موبایل یا تلفن همراه خود انجام میدهند (73 درصد، 16 درصد افزایش از 57 درصد در سال 2016). بازیهای معمایی و منطقی محبوبترین نوع بازی بودند (49 درصد از پاسخدهندگان) و پس از آن بازیهای کارتی – به جز قمار - با 47 درصد در رتبه بعدی قرار گرفتند.