وس بال با کارگردانی Kingdom of the Planet of the Apes وظیفه ای حماسی را بر عهده گرفته است. و برای ساختن چیزی حماسی، بهتر است کسی را بیاورید که قبلاً روی حماسه کار کرده است. خوب، از فیلم آواتار بزرگتر نمی شود. به همین دلیل است که بال جاش فریدمن را به عنوان نویسنده ایده آل برای نوشتن فیلمنامه داستانی که می خواست تعریف کند به خدمت گرفت. اخیراً، بال با گروهی از روزنامهنگاران در جریان بازدید از ویرایشبی صحبت کرد، که مردیث لوفتوس از Collider در آن حضور داشت. بال صحبت هایی را با تهیه کنندگان ریک یافا و آماندا سیلور، که به تازگی کار روی آواتار را با فریدمن به پایان رسانده بودند، فاش کرد و او را به عنوان نویسنده ایده آل برای فیلم بعدی میمون ها پیشنهاد کرد. فریدمن اظهار داشت که فیلمی که بال میخواهد بسازد شبیه به فیلم آکیرا کوروساوا است، که بال احساس میکند ممکن است تا حدی حقیقت داشته باشد.
"من حدس میزنم که این چیزی است که هست. و این زمانی بود که او (جاش) گفت: نه، این برادر نیستیم. فقط سه دوست هستند. و بعد از آن او به این فکر رسید. میدانی، فیلمها این نوع همکاری از ایدهها را انجام میدهند و فکر میکنی که این ایدهها خواهد بود و غرایز خشن یا هر چیز دیگری. همه ما می توانیم تجربه کنیم.
سپس یکی از روزنامهنگاران جمعآوری شده پرسید که آیا این فیلم از فناوری Volume استفاده کرده است که با کار انجام شده در Mandalorian معروف شده است. با این حال، بال فاش کرد که آواتار بیشتر یک دستورالعمل برای تولید فیلم است، زیرا فناوری به کار گرفته شده کاملاً متفاوت است.
"ما [The Mandalorian 3D، حجم فراگیر] را انجام ندادیم. تنها کاری که انجام دادیم حجم موکاپ بود، یعنی این چیزی است که تار شده است. قبلاً حجم فقط مرحله موکاپ بود. و اکنون Volume تبدیل شده است. مرحله صفحه نمایش سه بعدی ماندالوریان، بنابراین اکنون گیج کننده است. اینطور نیست. ما هیچ کدام از این کارها را انجام ندادیم. ما اساساً در مکان عکسبرداری کردیم همانطور که در آنجا می بینید یا CG کامل است، شما شخصیت هایی مانند "آواتار" را می شناسید. ما. "به "آواتار" نزدیک تر از اینکه بگوییم "ماندالوریان" چه می کند."
وس بال میخواهد میمونها احساس واقعی کنند
برای بال، کلید فیلم استفاده از CGI و جلوههای بصری در پسزمینهی فضای سبز بود و دنیا را «زندگیشده» جلوه میداد، شبیه احساس پاندورا در آواتار، اگرچه او اذعان داشت که آنها کاملاً در سطح بودجه نیستند. از دستاورد باشکوه جیمز کامرون علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که همه چیز تا حد امکان قدیمی و فرسوده به نظر می رسد و در عین حال توجه داشته باشید که برخی از مواد از بین می روند اما برخی دیگر باقی می مانند.
او توضیح داد: «میخواستم به آن دنیای سرسبز و زیبا برگردم که در زیر بقایای وجود ما تسخیر شده است. ما میخواستیم آگاهانه به آنجا برویم. شما میخواهید به دیدن این دنیا بروید. قبلاً گفتم، آیا میتوانیم این را کمی بیشتر شبیه آواتار کنیم؟ صدها میلیون دلار پول ندارم، اما آیا میتوانیم فیلمی بسازیم که شبیه آن باشد، من میخواهم بروم آن ساختمان را کاوش کنم. این همان چیزی بود که ما در مورد آن زیاد صحبت کردیم." وی در ادامه گفت:
"اما ما کمی در مورد اینکه چیزی تا چه حد زنده مانده است در مقابل نه، می گوییم. اما من فکر می کنم این فیلم، شما به نوعی با آن پیش می روید. اما ما سعی کردیم تا جایی که می توانیم صادق باشیم. روی این ساختمان ها شیشه ای وجود نخواهد داشت. اما بتونی. احتمالاً برای مدت زمان زیادی دوام می آورد و فولاد برای مدت طولانی دوام می آورد و پلاستیک برای همیشه دوام می آورد. بنابراین چیزهای زیادی از این دست در جریان است. اما همانطور که در فیلم خواهیم دید، در آنجا نیز وجود دارد. میدانید که مکانهایی هستند که در آن چیزها باقی ماندهاند، بنابراین ما نیز به برخی از این ایدهها دست میزنیم."