محققان سینما در تعریف این جنبش یا تصمیمگیری در مورد اینکه آیا اصلاً باید آن را یک جنبش تلقی کرد، بسیار مشکل داشتهاند. این جنبش همچنین اغلب به عنوان منشأ نقد فیلم در نظر گرفته میشود و لویی دلوک اغلب به عنوان اولین منتقد فیلم ذکر میشود. این جنبش مجلاتی منتشر میکرد که فیلمهای اخیر را بررسی و در مورد روندها و ایدههای سینما بحث میکردند. امپرسیونیسم فرانسوی روشهای آشنا یا عینی دیدن را بیاعتبار و پویاییهای جدیدی در ادراک انسان ایجاد کرد. با استفاده از جلوههای عجیب و تخیلی، دیدگاههای سنتی را تغییر داد و هدف آن زیر سوال بردن هنجار صنعت فیلم در آن زمان بود. فیلمسازان به دنبال به تصویر کشیدن وضعیت درونی شخصیتها بودند و در برخی از فیلمهای بعدی و پیچیدهتر، تلاش میکردند تا مخاطب را به عنوان یک شرکتکننده ذهنی وارد معادله کنند. ابل گانس دو فیلم با این نام دارد که با هم متفاوت هستند. یکی 1919 و یکی 1938. برخلاف نسخه 1938، بخش بسیار مهمی از این فیلم قبل از جنگ جهانی اول اتفاق میافتد. این فیلم در زمان خود بسیار نوآورانه بود. یکی از تاثیرگذارترین قسمتهای این فیلم صحنههای جنگی فوقالعادهی آن است که کاملاً درخشان هستند. فیلم حاوی یکی از وهمآورترین و ترسناکترین سکانسهای تاریخ سینماست، صحنهای که حرکت مردگان جنگی در آن به تصویر کشیده میشود.
⭕️ برای دریافت این فیلم و فیلمهای دیگرِ آرشیوِ "سینمای متفکر" لطفا در دایرکتِ اینستاگرام پیام ارسال بفرمایید.
https://www.instagram.com/cinemayemotafaker