ویرگول
ورودثبت نام
RayaDevelop
RayaDevelop
خواندن ۱ دقیقه·۴ ماه پیش

اضافه کردن فونت در پروژه‌های فلاتر: رویکرد دستی و پیاده‌سازی مبتنی بر تم برای فونت‌های انگلیسی و فارسی

عکس پیش فرض فونت فمیلی فلاتر
عکس پیش فرض فونت فمیلی فلاتر

مقدمه

فونت‌ها نقش حیاتی در شکل‌دهی به هویت بصری اپلیکیشن‌های فلاتر ایفا می‌کنند. هدف این مقاله، راهنمایی برای توسعه‌دهندگان فلاتر است تا به صورت کارآمد FontFamily مختلف را به پروژه‌های خود اضافه کنند، از دو روش دستی و یک رویکرد مبتنی بر Theme استفاده کنند.

1. ادغام دستی فونت

1.1 افزودن فونت‌ها به پروژه

📁 کافی است فونت های خود را به صورت دستی به پروژه اضافه کنید و آنها را در دایرکتوری assets/fonts برای هر دو فونت انگلیسی و فارسی قرار دهید.

نحوه اضافه کردن فونت در فایل YAML
نحوه اضافه کردن فونت در فایل YAML

🔍 "من یک مثال واقعی از پروژه‌ام اضافه کردم که در آن به این شکل یک فونت فارسی اضافه کردم."

نمونه واقعی اضافه کردن فونت در YAML
نمونه واقعی اضافه کردن فونت در YAML

📂 "من به این شیوه آن را به دایرکتوری `assets` اضافه کردم."

نحوه دایرکتوری فونت ها در ASSET
نحوه دایرکتوری فونت ها در ASSET

🌐 "برای فونت انگلیسی، می‌توانید آن را به پروژه خود به همان روش اضافه کنید."

1.2 استفاده از فونت در کد فلاتر

🖋️ نمایش می‌دهد چگونه از خانواده فونت اضافه‌شده در کد فلاتر استفاده کنید.

نحوه نمایش فونت فمیلی به صورت دستی در Text
نحوه نمایش فونت فمیلی به صورت دستی در Text

2. ادغام فونت مبتنی بر تم

2.1 تعریف تم در main.dart

🎨 در تصویر زیر نشان میدهیم که چگونه یک تم سفارشی را در فایل main.dart تعریف کنیم، شامل FontFamily.

اضافه کردن فونت فمیلی در Theme اصلی برنامه
اضافه کردن فونت فمیلی در Theme اصلی برنامه

2.2 اعمال تم در MaterialApp

🎨 تصویر زیر چگونگی افزودن تم سفارشی را به تمام اپلیکیشن فلاتر نشان میدهد.

افزودن تم به متریال اپ برای اعمال در تمام پروژه
افزودن تم به متریال اپ برای اعمال در تمام پروژه

نتیجه‌گیری

🔍 خلاصه‌ای از مزایای روش‌های دستی و مبتنی بر تم ادغام فونت، با تأکید بر اهمیت انتخاب رویکرد مناسب بر اساس نیازهای پروژه.

فونتمبتنی برفلاترfluttertextwidget
من یک برنامه نویس اندرویدی هستم که علاقه خاصی به تولید اپلیکیشن های اندرویدی و یک نیم نگاهی هم به اپلیکیشن های تحت وب دارم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید