ترکیب بندی در عکاسی – دقیقاً چیست؟
ترکیب بندی به نظر می رسد برنامه ریزی های زیادی در پیش است ، بنابراین ممکن است تعجب کنید که دقیقاً چگونه به عکاسی ترجمه می شود.
تعریف: ترکیب بندی در عکاسی می تواند به عنوان قرار دادن اشیاء در قاب به گونه ای تعریف شود که چشم بیننده به طور خودکار به جالب ترین یا قابل توجه ترین قسمت گرفتن برسد.
در عکاسی منظره ، معمولاً وقت داریم که تصویر خود را قبل از عکس گرفتن با دقت تلفیق کنیم زیرا با اشیاء غیرقانونی یا آهسته حرکت می کنیم (مانند ابرها یا خورشید).
از طرف دیگر با عکاسی خیابانی یا عکاسی خیابانی ، ترکیب بندی در عرض چند ثانیه انجام می شود. برای رسیدن به این نقطه ، یک عکاس به ترکیبی از دانش ، تمرین و کمی شجاعت خلاق نیاز دارد.
در مورد چگونگی تهیه عکس های خود هیچ قانون ناگسستنی وجود ندارد. از همه گذشته ، چه کسی به جز مدیر مدرسه قدیمی شما یا روسای ادارات H.R ، قوانین را دوست دارد؟ با این وجود چندین دستورالعمل وجود دارد که می توانید برای بهبود ترکیب عکسهای خود استفاده کنید.
اول از همه باید تعریف کنیم که “ترکیب بندی” چیست. ترکیب به نحوه چیدمان عناصر مختلف در یک صحنه اشاره دارد. همانطور که قبلاً هم اشاره کردم ، این قوانین سخت و سریع نیستند بلکه دستورالعمل هستند. به گفته این ، بسیاری از آنها هزاران سال در هنر مورد استفاده قرار گرفته اند و در واقع به دستیابی به ترکیب بندی های جذاب تر کمک می کنند. فهمیدم که هنگام تنظیم عکس ، من یک یا چند مورد از این دستورالعمل ها را در ذهن خود دارم.
ما با احتمالاً شناخته شده ترین تکنیک ترکیب شروع خواهیم کرد: The Rule of Thirds.
قانون سوم
بنابراین من فقط به شما گفته ام که هیچ قانون سخت و سریع در مورد ترکیب وجود ندارد و اولین چیزی که من درباره آن می نویسم ، قانون “سوم” است. در دفاع از من ، من نامی نیامدم. قاعده سوم بسیار ساده است. شما قاب را به 9 مستطیل مساوی تقسیم می کنید ، همانطور که در زیر نشان داده شده است 3. بسیاری از سازندگان دوربین در واقع قابلیت نمایش این شبکه در حالت نمایش زنده را دارند. کتابچه راهنمای دوربین خود را بررسی کنید تا ببینید چگونه می توانید این ویژگی را فعال کنید.
ایده این است که عنصر (های) مهم صحنه را در امتداد یک یا چند خط یا در جایی که خطوط از همدیگر فاصله دارند قرار دهید. ما یک تمایل طبیعی داریم که بخواهیم موضوع اصلی را در وسط قرار دهیم. قرار دادن آن در مرکز با استفاده از قاعده سوم بیشتر از مواقع منجر به ترکیب جذاب تری نمی شود.
در این عکس ، من افق را تقریباً در امتداد سوم پایین قاب و بزرگترین و نزدیکترین درختان در امتداد خط به راست قرار داده ام. اگر درختان بزرگتر در مرکز قاب قرار داده شده باشد ، عکس همان تأثیر نخواهد داشت.
لینک دانلود ویدیو مربوطه:
https://cutnegative.com/wp-content/uploads/2019/09/IDEAS-to-master-LANDSCAPE-photography-COMPOSITION.mp4
<iframe width="560" height="315" src="https://cutnegative.com/wp-content/uploads/2019/09/IDEAS-to-master-LANDSCAPE-photography-COMPOSITION.mp4?embed=true" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>